מתיחת פנים במרכז הרצליה: כשנה לאחר שאישרה את התוכנית להפקדה, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר הפקידה להתנגדויות הציבור פרויקט פינוי בינוי למתחם "הכוזרי". במסגרת הפרויקט יהרסו 3 מבני מגורים ישנים עם 3 קומות ו-66 דירות, לטובת הקמה של 6 בניינים בני עד 10 קומות כל אחד שיכללו 204 דירות חדשות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הפרויקט יוקם על שטח בן 7.9 דונם הגובל ברחוב העצמאות מצפון, ברחוב קהילת ציון ממזרח, ברחוב הכוזרי ממערב וברחוב מזא"ה מדרום. במסגרת התוכנית, שקודמה על ידי החברות מצלאווי חברה לבניין ואפריקה התחדשות עירונית, תוקצה תוספת שטחים לטובת שימושים ציבוריים ותוקם כיכר עירונית, חניון תת קרקעי ומרכז מסחר ובילוי שכונתי בפינת הרחובות הכוזרי-מזא"ה.
1 צפייה בגלריה
הרצליה פרויקט הכוזרי
הרצליה פרויקט הכוזרי
מתחם הכוזרי בהרצליה
(הדמיה: evolve מדיה)
עוד קובעת התוכנית כי 20% מהדירות החדשות שיתווספו יהיו קטנות, בשטח של 75 מ"ר. שטח דירות התמורה שיימסרו לדיירים יעמוד על 103 מ"ר בתוספת מרפסת, חניה ומחסן. מדובר בשטח המשקף תוספת של 43 מ"ר לעומת שטח הדירות הוותיקות, העומד על כ-60 מ"ר בממוצע.
את בעלי הדירות ייצגה עו"ד קרן פרשקר ממשרד עוה"ד רז-כהן, פרשקר ושות'. לדבריה, "קידומו של הפרויקט היה ממושך וארך זמן רב, בשל מספר רב של חסמים שעמם התמודדו הדיירים והיזמים, כגון הגבלות שונות על הבנייה הנובעות ממיקומו של שדה התעופה הרצליה, הגבלות מטעם משרד הביטחון ועוד".