דור פרץ נכנס לזון. ככל שהעונה התקדמה ובעיקר כשהחלה הריצה המרשימה של מכבי ת"א לקיזוז פער הנקודות ממכבי חיפה, הפך פרץ לשחקן החם של פטריק ואן לוון, שלא רק עושה עבודה נחושה במרכז השדה, אלא גם מפגין מנהיגות וכובש שערים חשובים.
הערב (חמישי, 19:55) הוא יפתח בהרכב במשחק הגומלין בקייב נגד שחטאר דונייצק בשלב 32 הגדולות בליגה האירופית, וינסה להמשיך את המומנטום האישי והקבוצתי.
5 צפייה בגלריה
דור פרץ חוגג
דור פרץ חוגג
דור פרץ חוגג
(צילום: עוז מועלם)
ההפסד 2:0 במשחק הראשון בבלומפילד לא משאיר למכבי ת"א הרבה סיכוי, אבל פרץ הוא לא מהשחקנים שמוותרים מראש. גם העובדה שמדובר בבמה אירופית שיכולה לחשוף אותו לקבוצות ביבשת, בוודאי תוסיף למוטיבציה של הקשר בן ה-25.
פרץ, שמסיים חוזה בתום העונה, צפוי למרות כל הדיווחים על מעבר אפשרי שלו לאירופה, להישאר בסופו של דבר במועדון. ההערכה היא כי רק הצעה יוצאת דופן תוביל לעזיבתו, ובימים האחרונים הצדדים יושבים ודנים במציאת נוסחה להארכת חוזהו. המספרים מדברים על חוזה לארבע-חמש שנים עם שכר שנתי של 400 אלף דולר.
5 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
ואן לוון. יש לו מנהיג על המגרש
(צילום: ראובן שוורץ)
"אתה המנהיג של מכבי, גדלת במועדון, יש לך מעמד בכיר והמאמן מעריך אותך", מנסים במכבי ת"א לשכנע את פרץ להאריך את ההתקשרות, כשבמקביל בני משפחתו תומכים גם הם במהלך. בכל זאת, האב יעקב והאח ריף שיחקו אף הם במכבי ת"א והם מודעים למעמד של דור במועדון. הוא עצמו רוצה להמשיך באותו המקום בדיוק, ואמר לאנשים בסביבתו הקרובה: "אשאר במכבי, אלא אם כן אקבל הצעה שהיא שוברת שוויון".
מה תהיה עבורו הצעה שוברת שוויון? באירופה סימן פרץ כמטרה את הליגות באנגליה ובגרמניה, אבל כרגע ספק אם יקבל הצעה מהכיוונים הללו. מסתמן כי דווקא בליגה הרוסית מגלים בו עניין, ובקיץ ניסתה לוקומטיב מוסקבה להעבירו לשורותיה.
5 צפייה בגלריה
סולומון בין פרץ וסאבוריט
סולומון בין פרץ וסאבוריט
פרץ סוגר את סולומון במשחק הראשון מול שחטאר
(צילום: עוז מועלם)
היתרון של פרץ בשוק האירופי הוא העובדה שבקיץ יגיע כשחקן חופשי, והמשמעות היא שקבוצות לא יצטרכו לשלם 4-3 מיליון יורו למכבי ת"א כדי לרכוש אותו.

בלי מניירות

דווקא בעונה שהתחילה בצורה מגומגמת עם יורגוס דוניס והלכה והתייצבה עם ואן לוון, הצליח פרץ לשדרג את עצמו. במקביל, הוא הפך לבורג משמעותי אצל וילי רוטנשטיינר בנבחרת ישראל.
אחד הדברים שמאמנים מעריכים אצל פרץ היא העובדה שמדובר בשחקן ממוקד מטרה באופן יוצא דופן. כדורגלן כישרוני, אבל מה שבולט יותר הוא האופי הנחוש. הרבה מזה מגיע בזכות האב יעקב שמשמש כמנטור שמכוון ותומך מאחור, מבלי להתערב בצורה שמפריעה להתפתחותו ככדורגלן מקצועני.
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר ביציע
וילי רוטנשטיינר ביציע
וילי רוטנשטיינר. פרץ הפך לבורג מרכזי אצלו בנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
פרץ נחשב לעוף מוזר בנוף הכדורגל הישראלי. הוא בעיצומה של השנה השלישית בלימודים אקדמיים בבינתחומי בהרצליה, שם הוא בדרך להשלמת תואר בפסיכולוגיה (מתכוון להתמקד בפסיכולוגיית ספורט). הוא גם תולעת ספרים, ואחד שבולע לפחות שלושה ספרים עבי־כרס מדי שבוע.
רק לאחרונה עזב פרץ את בית משפחתו בהוד־השרון ועבר לראשונה בחייו לדירה שכורה בת"א. למרות האופי המוביל והצד המנהיגותי שחשף לאחרונה במכבי ת"א, אין לו מניירות של כוכב. הוא גם מקפיד להניח תפילין ולהתפלל מדי יום. ילד טוב הוד־השרון.

בלי מספרים

פרץ יודע שיש לו עוד צדדים לשפר במשחקו, ומדירת הרווקים שלו הוא משקיע שעות רבות באימונים אישיים, כדי לשייף את הנקודות הרלוונטיות, בין היתר טכניקה ומספרים. הוא אמנם הבקיע ארבעה שערים העונה, כולל שער ניצחון חשוב בגביע המדינה מול הפועל באר־שבע, אבל יודע בעצמו שהוא חייב לשפר את הסטטיסטיקה שלו כקשר שנכנס לרחבה מגל שני.
5 צפייה בגלריה
אילון אלמוג
אילון אלמוג
אילון אלמוג. הוא והצעירים האחרים מתייעצים עם פרץ
(צילום: עוז מועלם)
מבחינת היכולות הפיזיות, הכושר הגופני והאופי המכביסטי, הוא כבר במקום טוב והפך לקפטן של ממש (יחד עם שרן ייני). חלק מזה אפשר לראות בעובדה שהפך למורה דרך של שחקנים צעירים כמו אילון אלמוג, מתן חוזז, אדוארדו גררו, עדן קארצב ואחרים, שמתייעצים איתו לגבי ניהול הקריירה שלהם ומעריכים את דעתן.
עם חזה מתוח, חיוך בלתי פוסק גם אחרי טעויות ולעיסת מסטיק שנועדה להפגת מתחים, יעלה הערב פרץ אל הדשא בקייב וינסה לנפק עוד הצגה שתקפיץ את מניותיו עוד קצת.