שנת הקורונה (הראשונה?) העולמית נחתמת ממש בימים אלה, ואם יש מקום שאליו התנקזו כל התהיות, השאלות והמחשבות שלנו במהלך השנה החולפת - הרי זו שורת החיפוש של גוגל: מה זה קורונה? איך נדבקים? איך מתגוננים? מתי מותר לצאת מהבית? וגם איך אופים לחם מחמצת? אלה רק חלק מהשאלות שהפנינו למנוע החיפוש הפופולרי בעולם במהלך השנה האחרונה, וכעת הנתונים האלה נערמים לכדי תמונת מצב מעניינת במיוחד.
2 צפייה בגלריה
חיפוש בגוגל
חיפוש בגוגל
מחפשים מידע על הקורונה בגוגל
(צילום: shutterstock)
זירת "גוגל טרנדס" עוסקת בפילוח המגמות העולות מחיפושי גוגל באופן שוטף ובזמן אמת, כמעט בכל נקודה בעולם. "לא רק קורונה העסיקה אותנו במהלך השנה החולפת", מסביר סיימון רוג'רס, עיתונאי נתונים בריטי ועורך בגוגל העולמית בשיחה עם ynet. "זו הייתה גם שנה של מחאות חברתיות ושל מערכת בחירות סוערת בארה"ב - המחופשת ביותר אי-פעם. הקורונה גם השפיעה על חיפושים בתחומים אחרים, על קניות ועל מוזיקה, על כלכלה ועל חינוך".

רוג'רס מדגים כיצד לאורך הזמן אפשר לראות שינויים מעניינים בתבניות החיפוש. "התחלנו משאלות של 'מה', ועם הזמן עברנו לשאלות של 'איך'. אפשר לראות בבירור גם את השפעת הסגרים על שאלות החיפוש, עם נושאים כמו 'רעב' ו'אבטלה' שחופשו יותר מתמיד במהלך שנת 2020". ישראל הייתה בין עשר המדינות שבהן מילות החיפוש "אבטלה" ו"חיסונים" היו הפופולריות ביותר בשנה החולפת.

גם המצב המנטלי העולמי משתקף בנתונים של גוגל טרנדס. הביטויים "אלוהים", "אושר" ו"אמפתיה" חופשו יותר מאי פעם בגוגל, כמו גם חיפושי פעילות גופנית כמו "ריצה", "רכיבה על אופניים" ו"הליכה". רוג'רס מציג גם את חמש שאלות ה"איך" המחופשות ביותר בכל העולם במהלך השנה החולפת: "איך להכין מסכת בד?"; "איך להכין אלכוג'ל?"; "איך להכין קפה דלגונה?"; "איך להכין לחם מחמצת?"; ו"איך להכין בצק לפיצה?".
2 צפייה בגלריה
לחם מחמצת/שאור
לחם מחמצת/שאור
גוגל, איך מכינים לחם מחמצת?
(צילום: Shutterstock)
עוד שאלה ששברה שיא בחיפושים בכל העולם הייתה "איזה יום היום?", כנראה העדות הבולטת ביותר לשנה מטורללת. ביטויים שוברי שיאים נוספים שחופשו השנה הם "צפיית בינג'", "מכנסי טריינינג", "איך לפגוש אנשים" וגם "איך למתוח את ההורים". גם המילה "תקווה" חופשה יותר מאי פעם השנה בגוגל.