השר אופיר אקוניס מהליכוד אמר הבוקר (יום ה') בריאיון לאולפן ynet כי הוא מעריך שיריבי הליכוד בבחירות הקרובות – גדעון סער, נפתלי בנט ויאיר לפיד, שעליו אמרו אתמול השניים הראשונים שלא יוכל להיות ראש ממשלה, מתואמים ביניהם. "ברור שיש תיאום מלא ביניהם. לא אתפלא אם הוא קיים גם עם ליברמן", אמר. "ברור שהתוכנית היא להקים את ברית האחים – לפיד ובנט. עכשיו הברית משולשת עם סער, כדי להקים ממשלת שמאל".
• כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
1 צפייה בגלריה
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
השר אקוניס. "הכוונה - להחזיר את ברית האחים"
(צילום: קובי קואנקס)
אקוניס נשאל אם ממשלה שבה יהיו חברים גדעון סער, זאב אלקין, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד היא ממשלת שמאל בעיניו, והשיב: "בוודאי. שלושתם (בנט, לפיד וסער - א"ש) יחלקו את הרוטציה ביניהם".
הוא התייחס גם למסיבות ההמוניות שתועדו אמש בתל אביב. "ליבי יוצא, פתאום כולם חוגגים את חגי ישראל ומקפידים על תרי"ג מצוות", אמר בלעג. "כשהתחלתי לגלגל את הרעיון של מגבלות בפורים חשבתי על השנה שעברה. היינו בתחילת המגפה וההתפרצות הביאה אותנו לסגר ליל הסדר. אני לא רוצה את זה".

דווקא בפורים צריך סגר ואין. זו התוצאה של חוסר אמון, חצי מהאוכלוסייה חוסנה ובהלוויה לא אכפתם בבני ברק, אז הנה מסיבה בתל אביב. "זה לא מסיבה אלא מסיבות בתל אביב. בישיבת הממשלה אמרתי שאנחנו צריכים לאכוף את הטישים בבני ברק ואת המסיבות בתל אביב. אפילו השתמשתי בביטוי תל אביב".
איזה סקרים יש לכם בבחירות? דיברתם גם על 40 מנדטים. לא שמעתי על סקר סודי שלכם יש ולאחרים אין. "אצלנו למשל הקידומת של הליכוד היא 3. אתמול אמר ראש הממשלה 40 ולכן שאלת. פוטנציאל המספרים, אגב, היסטורית, נכון".
מאיפה תביא עוד 10 מנדטים? "לכך כיוון ראש הממשלה. הוא מדבר על 40. הוא מכוון לפוטנציאל של האנשים שכרגע אומרים לנו בסקרים של הליכוד 'אנחנו ליכוד אבל לא באים להצביע'".

אתה בעד חיסונים לפועלים פלסטינים? אם לא – מי יבנה את הארץ? "אני בעד שלא ייכנסו. אנחנו בקורונה. הפרוטוקולים של ישיבות הממשלה ייחשפו ושם תראה את השר אקוניס אומר חודשים לסגור את המעברים הרמטית. נכון, ענף הבנייה יעצור לשבועיים-שלושה. לא סגירה נצחית".
מה זה ייתן? "זה ייתן שלא תיכנס תחלואה. בפברואר היה סגר כי הגיעו חולים מטיסות ואולי גם מיהודה ושומרון. ניו זילנד היא אי נשלט, ישראל היא לא כזו. עד שאנחנו יודעים בוודאות שיש שליטה בתחלואה גם ברשות הפלסטינית צריך לסגור את המעבר".
ממפלגת תקווה חדשה נמסר בתגובה לדברי אקוניס: "גם הוא יודע שלראשונה בבחירות יש חלופה לנתניהו מימין. האפשרויות ברורות, או המשך המבוי הסתום של נתניהו או ממשלת שינוי בראשות גדעון סער".

"שמחים לקבל את החיסון"

זמן קצר לאחר דברי השר אקוניס, שוחחו עם אולפן ynet מוהנד חראחשי ואחמד רג'וב, שעובדים במוסך הרכבת באשקלון. הם אמרו כי הם מתכוונים להתחסן בקרוב נגד קורונה בישראל. "זה טוב לנו שישראל תחסן אותנו", מוהנד. השניים סיפרו כי בימים האחרונים הם נכנסו לישראל ושבו לבתיהם בכל יום, הודות למעברים הפתוחים.

מוהנד סיפר כי גם ברשות הפלסטינית הוא רואה מעין סדר ושמירה על ההנחיות. "הכול מסודר, כל מי שיש לו קורונה נמצא בבידוד. איפה שיש התפרצות סוגרים", אמר. הוא גם נשאל אם שמח כשהבין שיקבל חיסון, והשיב: "כן, אמרו לנו שיש הרבה אנשים שקיבלו חיסון. אנחנו בטוחים בעבודה ובכל שלוש שעות מחליפים מסכה. כל פועל לוקח הרבה מסכות. אני לוקח שלוש-ארבע".