3 צפייה בגלריה
גן אלונים ברעננה
גן אלונים ברעננה
ארכיון
(צילום: עיריית רעננה )
הורים לילדי אשכול גנים בתל אביב שנשלחו לבידוד לאחר חשיפה לגננת שסירבה להתחסן, דורשים מהעירייה להפעיל את מערכת החינוך רק עם אנשי חינוך מחוסנים או לאחר בדיקה בטרם יגישו עתירה מנהלית או עתירה לבג"ץ. ההורים פנו לעיריית תל אביב באמצעות עו"ד טל קדש, על רקע סגירת חמש כיתות באשכול הגנים שבהם לומדים 150 ילדים. ההורים טוענים כי הגננת, שבחרה לא להתחסן, נדבקה מסייעת מחליפה שגם היא לא מחוסנת מבחירה.
"מדובר במחדל של ממש שבגינו נאלצו כ-150 ילדים לפחות, בשבוע פורים משמח שלו חיכו בציפייה רבה, להיכנס לבידוד", ציין עו"ד קדש, "זאת מבלי להמעיט בפגיעה הקשה בבריאות הילדים ובפרנסת ההורים".
הוא הוסיף: "המדובר במצב שהדעת אינה סובלת ולפיו לאחר סגר ממושך מדצמבר 2020 (לאחר סגרים נוספים במשך שנת 2020), ונזקים בל יתוארו לילדים ולמרשיי גם יחד, נאלצים הם ובני משפחותיהם לשהות בבידוד לתקופה נוספת ממושכת, על לא עוול בכפם, לנוכח אי-נקיטת אמצעי זהירות מינימליים מצד הגורמים הרלוונטיים באשכול ו/או עובדיו".


לדברי עו"ד קדש, חלק מההורים התריעו מבעוד מועד על חששם מהדבקה בשל סירובה של הגננת להתחסן, וכן בשל העובדה שבגן לומדים, בין היתר, ילדים עם רקע רפואי קשה - "דבר שמחייב היה נקיטת אמצעי זהירות מקסימליים ובייחוד התנהלות בשקיפות מול ההורים".
עוד תובעים ההורים מהעירייה לפעול מיידית לגיבוש הנחיות ונהלים שיסדירו את הפעלת מערכת החינוך באמצעות אנשי חינוך מחוסנים ללא יוצא מן הכלל, או לאחר הצגת בדיקת קורונה שלילית.
"העירייה מתבקשת לנקוט באמצעים הללו לשם הגשמת מטרה זו ולא לחסוך באמצעים הנחוצים לכך ואף להציב עמדות בדיקה ייחודיות במתחמים אזוריים לעובדי הוראה בלבד על מנת שלאחר שובם של הילדים לגן, לא יעמדו שוב בפני שוקת שבורה", הוסיף עו"ד קדש.
עו"ד טל קדשעו"ד טל קדשצילום: רותם שביט
עוד אמר: "עיני העירייה נשואות לבטח אל עבר המחוקק הראשי בירושלים. עם זאת, הימנעות העירייה מקבלת החלטה ומהפעלת סמכותה כמוה כהנצחת המחדל כלפי כולי עלמא ופגיעה קשה בילדים אשר נאלצים באופן תדיר להיכנס לבידודים יזומים על לא עול בכפם".


"מתחמי בדיקות הקורונה הפרוסים ברחבי העיר גדושים בילדים וטף המגיעים להיבדק בשל אוזלת יד של גורמים אשר מבקשים שלא להתחסן, אך לצד זאת גם בוחרים באותה הנשימה ובחוסר מצפון משווע לפקוד את מוסדות חינוך ולפגוע בבריאות הילדים ובפרנסת בני משפחותיהם", המשיך עו"ד קדש וציין כי "האמור עולה בקנה אחד עם 'חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו' ועם חובות שונות המוטלות על העירייה לשמירה על בריאות הציבור כדוגמת פקודת העיריות, פקודת הנזיקין, פקודת בריאות העם והחוק ארגון הפיקוח על העבודה".
מעיריית תל אביב נמסר: "המכתב התקבל בעירייה השבוע ואנו לומדים את הטענות בכובד ראש, על יסוד הוראות הדין ובשים לב למחויבותה של העירייה לבריאות הציבור ולפעילותם החיוניות של מוסדות החינוך, בפרט בעת הזו".
3 צפייה בגלריה
הפגנת תלמידים בטירה
הפגנת תלמידים בטירה
הפגנת תלמידים בטירה

תלמידים הפגינו בטירה: "הממשלה הפקירה אותנו"

בעיר טירה שבמשולש הכריז ועד ההורים המקומי על השבתת הלימודים בזום ליום אחד בשל אי-פתיחת מערכת החינוך העל-יסודית. הבוקר הפגינו עשרות תלמידים בכיכר המרכזית ודרשו את החזרתם לבתי הספר.
ראש ועד ההורים מועתז עיראקי אמר: "הממשלה מתנערת מפניותיהם של תלמידים והורים. הוועד ימשיך לקחת על עצמו את האחריות ולמלא את תפקידו בכל הקשור להעלאת המודעות לבריאות. אנו קוראים למורים ולתלמידים מעל גיל 16 להתחסן".
3 צפייה בגלריה
הפגנת תלמידים בטירה
הפגנת תלמידים בטירה
תלמידים בטירה, הבוקר
שהד כאסקיה, תלמידת תיכון מטירה, אמרה:" אין אפשר להשאיר אותנו במסגרת הלמידה מרחוק. זה הזמן שנחזור לבית הספר כרגיל. כולם סובלים וזה פוגע בנו ובלימודים. יש תלמידים שלא מסתדרים עם הזום וקשה להם".
נסרין מסארוה, אם לשלושה מוואדי ערה, הצטרפה לדברים: "אני עובדת ושלושת ילדיי לומדים דרך הזום. נאלצתי להפחית בשעות העבודה בגללם כי הם צריכים עזרה ותמיכה. להשאיר אותם בבית רק יפגע בהם. כולם התעייפו".
אחמד סלאמה, תלמיד מקלנסווה, האשים: "הממשלה מפקירה אותנו ולא עושה כלום בשבילנו. אם פתחו את העסקים והקניונים אז שיפתחו את כל בתי הספר.אני אישית לא יכול להמשיך בלימודים בצורה כזו. לפעמים אני לא נכנס כי התעייפתי".