6 צפייה בגלריה
טיול אלוני אבא
טיול אלוני אבא
הסיורים המודרכים החינמיים חוזרים. אלוני אבא
(צילום: יעל לרנר)
הסיורים המודרכים בחינם מתחדשים עם עוד 1,600 מסלולים חדשים ברחבי הארץ: עם פתיחתו של המשק, משרד התיירות חוזר ומחדש את פרויקט הסיורים החינמיים בשמורות הטבע, בגנים הלאומיים, באתרי מורשת ובערים. הסיורים מתבצעים באמצעות רשות הטבע והגנים וההרשמה לסיורים החלה בימים אלה. בשלב זה ניתן להזמין סיורים עד התאריך 26.3.2021, והם צפויים להמשיך גם במהלך חול המועד פסח.
"בואו לסייע למורי הדרך בישראל לעבוד בתקופת המשבר ותהנו", כך נכתב בעמוד הטיולים המשפחתיים החינמיים באתר משרד התיירות, על מנת לעודד את הישראלים לצאת ולטייל בארץ ועל הדרך לתרום למורי הדרך שרובם מצאו עצמם ללא עבודה בשנה האחרונה.

איפה זה קורה?

רשויות מקומיות רבות הצטרפו ונרתמו למיזם הסיורים המודרכים בכל רחבי המדינה, בהן: ירושלים, אשדוד, תל אביב, מצפה רמון, שדרות, באר שבע, דלית אל-כרמל, כפר ראמה, זכרון יעקב, בית ג'אן, טבריה, בית שאן חולון וקיבוץ חצרים.
6 צפייה בגלריה
חוף כורסי על הכינרת
חוף כורסי על הכינרת
חוף כורסי על הכינרת
לדוגמה, בצפון הארץ תמצאו סיורים כמו: "ניסים ונפלאות על שפת הכנרת", סיור בגן לאומי כורסי. טיול מיער מענית לחלוצים בעין שמר, סיור עירוני בדלית אל כרמל, טיול בעקבות
כלניות ואגדות בשמורת הטבע אלוני אבא ועוד.
6 צפייה בגלריה
כלניות בשמורת אלוני אבא
כלניות בשמורת אלוני אבא
כלניות בשמורת אלוני אבא
(צילום: מחמוד נסאר, רשות הטבע והגנים)
במרכז הארץ תוכלו לעשות סיור פריחה בעין פרת או בשמורת נחל שילה עילי, לגלוש על דיונות בנחל שקמים בשמורת הטבע חולות זיקים (נחל שקמה) ועוד.
ובדרום הארץ מחכים לכם סיורים במצפה ובמכתש רמון, לעבור את מסלול הקשתות בפארק תמנע שבערבה הדורמית או לבקר בקיבוצים: חצרים, כרמים ועוד.

"סוכני תיירות הפנים להזמין גם אוטובוסים והסעות"

אורית פרקש הכהן, שרת התיירות: "הקצנו 10 מיליון שקלים לסיורים בחינם לציבור הרחב עם מורי הדרך. כעת, עם חזרת ענף התיירות לפעילות אני שמחה להכריז על חידוש הסיורים. מורי הדרך ספגו מכה קשה במשבר הקורונה ופרויקט זה נועד לתת להם ולציבור אוויר לנשימה. לאחרונה הרחבנו את הפרויקט שגם יממן כניסה לאטרקציות ברחבי הארץ, בערים, ולא רק לגנים הלאומיים, כדי שיעזור כלכלית גם לענף האטרקציות שנפגע קשות".
6 צפייה בגלריה
שמורת טבע נחל פרת עין מבוע
שמורת טבע נחל פרת עין מבוע
שמורת הטבע נחל פרת, עין מבוע
(צילום: עמיר אלוני, רשות הטבע והגנים)
עוד אמרה השרה כי "מעבר לכך, הקמנו מתווה שיאפשר לסוכני תיירות הפנים להזמין גם אוטובוסים והסעות במסגרת המיזם, דבר שיסייע לענף ההיסעים שנפגע קשות ויאפשר לקבוצות לחזור ולטייל. צאו תטיילו ובכך גם תסייעו למורי הדרך ולענף התיירות".
אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות: "דווקא עכשיו כשהשמיים סגורים זה הזמן לצאת לסיורים מודרכים ובטוחים באזורים שטרם הכרתם ולראות את הנופים, האתרים והפריחה היפיפייה בכל הארץ. זה גם הזמן לתמוך בתעשיית התיירות שספגה מכה קשה ומחכה לכם שתחזרו לנפוש וליהנות וגם - להחזיר עשרות אלפי עובדים לעיסוק בתיירות".
הסיורים המודרכים מוצעים לציבור הרחב, ללא תשלום, בכפוף להרשמה מראש והם כוללים גם כניסה חינם לגנים הלאומיים ולשמורות הטבע הרלוונטיות. בהמשך לכך, מתוכנן לאפשר למטיילים ליהנות מאטרקציה באזור הסיור, ללא תשלום. משרד התיירות יצר למעשה יום טיול שלם, כולו בחינם, כדי לעודד את הציבור לשוב ולטייל בארץ וללון, כל אחד על פי העדפותיו, במגוון הרחב הקיים ברחבי הארץ, במיוחד על רקע הפריחה ועונת האביב המתקרבת. כך יוכלו המטיילים ליהנות מיום נוסף ולסייע לעסקים באזור.
6 צפייה בגלריה
"צאו לטייל ועזרו למורי הדרך"
"צאו לטייל ועזרו למורי הדרך"
"צאו לטייל ועזרו למורי הדרך"
(צילום: shutterstock)
כמו כן, משרד התיירות ורשות הטבע והגנים יזמו שיתוף פעולה עם עמותות שונות, ומציעים לקבוצות בעלות ייחודיות, מערך סיורים המותאם להן.
מגפת הקורונה שהביאה לסגרים ולמניעת תיירות נכנסת פגעה קשות בתעשיית התיירות, ובמיוחד במורי הדרך. שורת ההקלות וההטבות שהושגו בעקבות מאמץ צוות העובדים במנהל חווית התייר במשרד התיירות, מסייעות להם לצמצם את הפגיעה החמורה שהם חווים בתקופה זו. במקביל, משרד התיירות פועל ברשתות החברתיות במטרה לקדם השתתפות של הציבור בסיורים.
6 צפייה בגלריה
מעמד החתימה על ההסכם המשותף. מימין לשמאל: שאול גולדשטיין, מנכ"ל רט"ג, שרת התיירות אורית פרקש-הכהן ואריה כהן ראש מועצת מגילות
מעמד החתימה על ההסכם המשותף. מימין לשמאל: שאול גולדשטיין, מנכ"ל רט"ג, שרת התיירות אורית פרקש-הכהן ואריה כהן ראש מועצת מגילות
מעמד החתימה על ההסכם המשותף. מימין לשמאל: שאול גולדשטיין, מנכ"ל רט"ג, שרת התיירות, אורית פרקש-הכהן ואריה כהן, ראש מועצת מגילות
(צילום: מירי שמעונוביץ, לע״ם)
לפרטים והרשמה לסיורים היכנסו לאתר.