הנכים יקבלו למרות כל העיכובים את התוספת לקצבה כבר בחודש הבא. הפעימה הראשונה מתוך שתיים תשולם לחשבונות הבנקים בתוך ימים, כאשר המדובר בתוספת של 190 שקל לחודש לקצבת נכה ב-100% ובסכומים נמוכים יותר לבעלי אחוזי נכות קטנים יותר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
האפשרות לבצע את התשלומים, שסוכמו בין שר האוצר ישראל כץ והנכים לפני שבועיים, יתאפשרו עתה לאחר ששר המשפטים בני גנץ הודיע היום בחשבון הטוויטר שלו, כי "ביום ראשון אכנס את ועדת השרים לענייני חקיקה ונעביר בה את המענק לקצבאות הנכים למחצית הראשונה של השנה וחוקים חשובים נוספים כמו החמרת ענישה על מטפלות שהתעללו בפעוטות חסרי ישע".
2 צפייה בגלריה
מחאת הנכים- חוסמים את כביש החוף באזור נתניה
מחאת הנכים- חוסמים את כביש החוף באזור נתניה
מחאת הנכים
(צילום: לביא נאור)
בעוד שכץ טען כי גנץ מעכב את תשלום התוספות כדי לחבל בתוספת שאותה הוא יזם, טען היום גנץ כי "נתניהו, כץ והסייען אמסלם עשו הכל כדי לעכב את החוקים החשובים האלו רק כדי לעשות פוליטיקה זולה על גבם של מאות אלפי נכים ואוכלוסיות נוספות שזקוקות לסיוע".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ וישראל כץ
בני גנץ וישראל כץ
השרים בני גנץ וישראל כץ
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש90 ואבי מועלם )
עוד הודיע יו"ר כחול לבן גנץ, כי "ביחס לסל התרופות - אדרוש להעלות את הנושא בישיבת הממשלה הקרובה למרות העובדה ששר האוצר כץ פנה אלי בנושא זה רק דרך הטוויטר".
במשרד האוצר ברכו על האפשרות להעביר בשתי פעימות את התוספות לנכים, הראשונה לשלושת החודשים ינואר, פברואר ומרץ, כבר בחודש מרץ והשנייה לאחר הבחירות לשלושת החודשים עד יוני 2021.
כאמור, אתמול פרסמנו כי בגלל קרב פוליטי התוספת המיוחדת לקצבת הנכים מעוכבת. שר האוצר ישראל כץ ניסה כבר פעמיים להעלות בממשלה לאישור את הקצבאות החדשות שעליהן הוחלט, באישור מיוחד של היועץ המשפטי לממשלה, אולם מפלגת כחול לבן מנעה את העלאת הנושא בטענה שיש לצד אישור התוספות לקצבאות הנכים להביא לאישור הממשלה נושאים נוספים. היום אמור גנץ כבר הודיע שהנושא יוסדר ביום ראשון.