החיים הם גלגל, ואינסטגרם רוצה אתכם עמוק בתוך ה-Reels: הפינה החדשה ברשת החברתית היא מעין שיבוט של טיקטוק הפופולרית, ומאפשרת למשתמשים ליצור סרטונים קצרצרים, באורך של עד 30 שניות, ובשילוב אפקטים ואפשרויות עריכה מתקדמות בלחיצת כפתור. רק בשבוע שעבר הושק אינסטגרם רילס גם בישראל, וזו הזדמנות מצוינת לצלול פנימה ולקבל כמה טיפים לפני שמתחילים ליצור.

עוד כתבות בנושא:

2 צפייה בגלריה
אינסטגרם רילס
אינסטגרם רילס
אינסטגרם רילס. עכשיו גם אצלנו
(צילום: shutterstock)
אם אתם כבר מכורים לטיקטוק - אין סיבה שלא תצליחו להשתלט גם על אינסטגרם רילס בקלות, ואם האצבע שלכם קלה על מסך הסמארטפון הטיפ הכי חשוב הוא שפשוט תתחילו להתנסות. תוכלו לבדוק את הפיצ'רים השונים וליצור סרטונים קצרצרים שאותם תשמרו רק על מכשיר הטלפון או תמחקו כליל בסיום - עד שתרגישו מספיק בטוחים כדי לפרסם גם לחברים.

לפני שמתחילים: קבלו השראה

פתחו את אפליקציית אינסטגרם וחפשו אחר סמל הרילס החדש - אייקון מרובע עם סמל פליי באמצע. תוכלו למצוא אותו גם בפיד הכללי בתחתית המסך, גם בעמודי הפרופיל השונים, וגם בטאב האקספלור שבו מסומנים רילסים באמצעות האייקון. גם בלחיצה על הוספת סטורי חדש תיפתח לכם האפשרות ליצור רילס.
סרטוני רילס אפשר לשתף גם בפיד הכללי, גם באקספלור, גם בסטורי וגם באמצעות הודעות ישירות לחברים. אם אתם בעלי חשבון אינסטגרם פרטי, הרילסים שלכם ישותפו בהתאם להגדרות הפרטיות רק עבור העוקבים. לפני שאתם צוללים פנימה, מומלץ לחטט קצת באפליקציה ולקבל השראה מרילסים של אחרים - פשוט חפשו אחר האייקון ותתחילו לצפות.

הכירו את ארגז הכלים

ממש כמו בסטורי, כשתעבירו את הסמן ליצירת רילס ייפתח לכם תפריט בחלקו השמאלי של המסך. כאן תוכלו לבחור את אורך הסרטון - 15 או 30 שניות; תוכלו לבחור מוזיקה מהספריה של אינסטגרם; לבחור את מהירות הצילום ליצירת סרטונים בסלואו מושן או בקצב מהיר במיוחד; לבחור אפקטים מבוססי AR ממש כמו סטורי; וגם לכוון טיימר שיאפשר לכם להתכונן לצילום מבלי להחזיק את הטלפון. ברגע שתצלמו את החלק הראשון של הסרטון תיפתח לכם גם אפשרות לעריכה שלו, וגם אפשרות ליישור (Align) - אולי הכלי הכי חשוב כאן, שמאפשר לכם להתחיל את הקטע הבא בדיוק מאותה נקודה וזווית צילום.

צלילי המוזיקה

לחיצה על סמל התו המוזיקלי ברילס תפתח עבורכם את הקטלוג של אינסטגרם לבחירת השיר הרלוונטי. תוכלו כמובן גם ליצור סאונד מקורי משלכם באמצעות הקלטה רגילה. כמו בטיקטוק - אם החשבון שלכם ציבורי והרילס שלכם תופס תאוצה, משתמשים אחרים יוכלו ליצור סרטונים על בסיס קטעי הקול המקוריים שלכם. רוצים ליצור סרטון רילס על בסיס מוזיקה מקורית של יוצרים אחרים? ממש כמו בטיקטוק - לחצו על קטע הקול בסרטון הרלוונטי ובחרו באפשרות "השתמשו באודיו".
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם Reels
אינסטגרם Reels
אינסטגרם Reels
(צילום: פייסבוק)
שימו לב: כשאתם יוצרים רילס עם מוזיקה ובוחרים לשמור אותו על המכשיר - הוא יישמר עבורכם ללא קול בגלל ענייני זכויות יוצרים. תוכלו ליצור ולשמור סרטונים על המכשיר, וברגע הפרסום תצטרכו להוסיף מחדש את קטעי הקול הרלוונטיים.

סטיקרים, כיתובים וכל השאר

ממש כמו בסטורי, ברגע שתסיימו לערוך את הסרטון שלכם ייפתחו עבורכם הסמלים להוספה של סטיקרים, גיפים, כיתובים וכל מה שצריך בשביל הרילס שלכם. שימו לב שהאפקטים האלה נפתחים רק אחרי שהסרטון שלכם ערוך לגמרי, ורגע לפני שאתם מפרסמים אותו. בדומה לסטורי, תוכלו גם להצמיד ולתזמן טקסטים וסטיקרים לאורך הסרטון.

כוכבים ברגע

סרטון רילס מוצלח יכול לקחת אתכם מאוד רחוק מבחינת מספר העוקבים והלייקים, וזה נכון בייחוד עכשיו - כל עוד מדובר בכלי יצירתי חדש בפלטפורמה. זה הרגע למנף את היכולות והיצירתיות שלכם ולנסות לתפוס את תשומת הלב של המשתמשים האחרים. אם אתם מחפשים לבלוט באינסטגרם באמצעות רילס - אין ברירה אלא להגדיר חשבון ציבורי.
שתפו את הרילס שלכם בכל המקומות האפשריים - הסרטון שלכם מתפרסם רק פעם אחת אבל נגיש בשלל האזורים הרלוונטיים באינסטגרם. בעוד שאלגוריתם האקספלור עובד בצורה מסוימת עבור רילס - וכנראה לוקח בחשבון את האנשים שאתם עוקבים אחריהם, את המיקום ואת תחומי העניין שלכם, תוכלו לקבל חשיפה משמעותית אם הסרטון שלכם ייבחר ל-Featured.
סרטוני רילס שמסומנים בלוגו Featured הם כאלה שנבחרו בקפידה על ידי האנשים של אינסטגרם וזוכים לחשיפה עולמית משמעותית. הנה כמה טיפים שיעזרו לרילס שלכם להיבחר:
  • הגדירו חשבון ציבורי באינסטגרם.
  • צרו סרטונים מקוריים - אל תייבאו סרטונים שיצרתם באפליקציות אחרות, או כאלה שיש בהם "סימני מים" עם לוגו של אפליקציה אחרת (או בקיצור - אל תעלו סרטון מטיקטוק).
  • הוסיפו רק מוזיקה מהקטלוג הרשמי של אינסטגרם. קטעי קול מקוריים עלולים ליצור בעיות זכויות יוצרים ולכן יעדיפו שלא לבחור סרטונים כאלה עבור ה-Featured.
  • צרו סרטון כייפי ומשעשע, כזה שיכול להיות רלוונטי לקהלים רחבים ככל האפשר.
  • הקפידו על 3-5 תיוגים רלוונטיים בלבד לכל סרטון רילס, אבל הימנעו מתיוגים כלליים מדי כמו "אוכל".
  • עניינו את הצופים כבר בשניות הראשונות של הסרטון, ונסו למשוך תשומת לב באופן מיידי.