אייפון 12 פרו מקס וגלקסי S21 אולטרה הם לא רק שניים מהטלפונים היקרים ביותר שתוכלו לרכוש כיום, אלא גם שני מכשירי דגל עם דגש אחד עיקרי: צילום. אפל וסמסונג החליטו שתיהן לבדל את הדגמים הגדולים ביותר בסדרות הדגל שלהן ברכיבי צילום ייחודיים, המבטיחים תמונות שכמותן לא ראיתן.
אך גם בלי הדגש הטכנולוגי העיקרי, אלה טלפונים שמעניין להשוות ביניהם. לא רק בגלל הדמיון השיווקי - היצרנית של כל אחד מהסמארטפונים האלה תגיד לכם שהוא, הוא ולא אחר, זה הטלפון המתקדם בשוק כיום - אלא דווקא בגלל השוני ביניהם. באפל וסמסונג, למושג "הכי טוב" יש משמעות מאוד שונה.
6 צפייה בגלריה
גלקסי S21 אולטרה ואייפון 12 פרו מקס
גלקסי S21 אולטרה ואייפון 12 פרו מקס
שחור ולבן. גלקסי S21 אולטרה ואייפון 12 פרו מקס
(צילום: ירון שרון)
כותרת ביניים
אין כל כך טעם להשוות את ערכות השבבים של שני הטלפונים, או את כמות הזיכרון בהם. בדיוק כמו במקרה של נפח סוללה, גם כאן לאפל יש את היתרון של שליטה מלאה בחומרה ובתוכנה של הטלפון שלה. הסוללה של האייפון תמיד הייתה בקיבולת נמוכה יותר מהמתחרים, אבל הניצול שלה תמיד היה יעיל יותר פשוט כי אפל שולטת בכל מה שמתרחש באייפון. זו גם הסיבה שאין איך להשוות בצורה טובה את Exynos 2100 של סמסונג שנמצא בלב גלקסי S21 ל-A14 Bionic של אפל שנמצא בלב סדרת אייפון 12. כן אפשר לומר ששני הטלפונים האלה מהירים מאוד. לא חווינו האטות באף אחד מהם.
6 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו מקס וגלקסי S21 אולטרה
אייפון 12 פרו מקס וגלקסי S21 אולטרה
מהירים מאוד. אייפון 12 פרו מקס וגלקסי S21 אולטרה
(צילום: גיא שחר)
מקום שבו לסמסונג יש יתרון הוא קורא טביעות אצבע מובנה. אנחנו עדיין מסתובבים עם מסכות, והיעדר קורא טביעות אצבע באייפונים החדשים הוא בעיה. כמו כן, השמועות העיקשות שאפל תעבור בשלב כלשהו לחיבורי USB-C בטלפונים שלה עדיין לא הפכו למציאות.
מבחינת סוללה, שני הטלפונים טובים מאוד. אתם יכולים לצפות ליום וחצי של עבודה, אולי אפילו קצת יותר, משניהם. עוד דבר שתוכלו לצפות מהם הוא הצורך להביא מטען משלכם - סמסונג ראתה שאנשים לא עולים עם קלשונים על אפל בעקבות החלטתה שלא לצרף מטען לאייפון 12, והחליטה גם היא לוותר על מטען.
כותרת ביניים
המסך של גלקסי S21 אולטרה, שגודלו 6.8 אינץ', הוא כנראה מסך הסמארטפון הטוב ביותר שתוכלו למצוא היום. לא רק שהוא מגיע עם רזולוציה גבוהה יותר מזו של מסך אייפון 12 פרו מקס (6.7 אינץ'), המסך של הגלקסי גם תומך בקצב רענון גבוה (120 הרץ) - תכונה שהופכת את התנועה על המסך לחלקה יותר ונעימה יותר לעין. ובניגוד לשנה שעברה, תוכלו לשלב בין הרזולוציה הגבוהה לקצב הרענון הגבוה. ב-2020 סמסונג אילצה אתכם לבחור בין השניים בין השאר בגלל הפגיעה בסוללה, אך הפעם קצב הרענון אינו קבוע - הטלפון יודע לשנות אותו בהתאם למה שנמצא על המסך. מתבוננים בתפריט של הטלפון? המסך לא יתרענן 120 פעם בשנייה, אין לו צורך בכך. משחקים או גוללים טקסט? קצב הרענון יעלה. זה הופך את הטכנולוגיה ליעילה יותר אנרגטית.
6 צפייה בגלריה
גלקסי S21 אולטרה
גלקסי S21 אולטרה
גלקסי S21 אולטרה. קצב רענון גבוה
(צילום: ירון שרון)
המסך של אייפון 12 פרו מקס אמנם בנוי באותה הטכנולוגיה (שניהם מסכי OLED), אך מסתפק בקצב רענון של 60 הרץ בלבד. על פניו זה חסרון, וכשמביטים בשני המסכים אחד ליד השני אפשר להבחין בהבדל. אבל יש כאן דבר אחד שמשחק לטובת האייפון, עבור חלק מהמשתמשים לפחות: תצוגת הצבעים שלו הרבה יותר טבעית מזו של הגלקסי. זה לא עניין חדש - סמסונג אוהבת צבעים עזים ומרהיבים, הן בתמונות שמכשיריה מצלמים והן במסכים עצמם. אפילו במצב שאמור לדמות תצוגה נייטרלית סמסונג לא תמיד מצליחה להתאפק. הכיול של מסכי אפל הרבה יותר מציאותי, לטוב ולרע.
בסופו של דבר, המסך של סמסונג מנצח פה. אחרי שמתרגלים למסך עם קצב רענון גבוה, קשה לחזור אחורה.
כותרת ביניים
הגימיק המשמעותי ביותר ב-S21 אולטרה השנה הוא התמיכה בעט מגע. כן, סדרת הנוט היא כבר לא סדרת הדגל היחידה של סמסונג שתומכת בעטים. אבל צריך לציין שהעט נמכר בנפרד, ושאין בטלפון חריץ ייעודי עבורו - תצטרכו לשמור את העט בנפרד.
הגימיק המשמעותי של אייפון 12 פרו מקס הוא, כמו בשאר סדרת האייפון, החיבור המגנטי MagSafe, שמאפשר לחבר לטלפון מטענים אלחוטיים וכן אביזרים כמו כיסויים. האקו-סיסטם סביב המוצר הזה עדיין צעיר, אבל צפו לתושבות מגנטיות לרכב, מטענים במגוון צורות ורמקולים ניידים שבנויים סביב MagSafe.
שני הטלפונים תומכים גם ב-UWB - קישוריות אלחוטית מאובטחת. סמסונג כבר מציעה לכם לרכוש תגים קטנים שאותם אפשר לאתר באמצעות חיבור UWB, ואילו אפל, שמשלבת את הטכנולוגיה זו השנה השנייה, עדיין משתמשת בה בעיקר כדי שמכשירי אפל שלכם יזהו מכשירי אפל אחרים בסביבתם. בעתיד תוכלו לעשות דברים כמו לפתוח את הרכב או את הבית באמצעות UWB, אבל הטכנולוגיות האלה עוד לא כאן.
המנצח: אנחנו התלהבנו יותר מה-MagSafe של אפל.
כותרת ביניים
נתחיל מהמפרטים: אפל שילבה באייפון 12 פרו מקס שלוש מצלמות, שלושתן עם חיישני 12 מגה-פיקסל. יש כאן מצלמה רחבה, אולטרה רחבה ומצלמת זום x2.5. המצלמה הרחבה, הסטנדרטית, כוללת טכנולוגיית ייצוב חדשה שבה החיישן מוזז כדי לבטל את הרעידות. בנוסף יש כאן גם LiDAR (חיישן מרחק שמשתמש בלייזר) כדי לעזור במיקוד ובהבנת פריטים בחושך.
6 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו מקס
אייפון 12 פרו מקס
מערך הצילום של אייפון 12 פרו מקס
(צילום: ירון שרון)
סמסונג הלכה על ארבע מצלמות וחיישן לייזר. יש כאן מצלמה רחבה עם חיישן 108 מגה-פיקסל, מצלמה אולטרה-רחבה עם חיישן 12 מגה-פיקסל, ושתי מצלמות זום עם חיישני 10 מגה-פיקסל: אחת עם זום אופטי x3, השנייה עם זום אופטי x10.
זום הוא הקטגוריה היחידה שבה גלקסי S21 אולטרה מנצח בלי עוררין. צילום בזום x10 ואפילו x25 בטלפון הזה מפיק, בהינתן תאורה טובה, תמונות מרשימות מאוד. לאייפון פשוט אין את החומרה כדי להיות תחרותי בתחום הזה.
בכל פרמטר אחר, הקרב הרבה יותר קשה. כמו שהזכרתי כבר, לסמסונג יש נטיה להגזים עם צבעי התמונה, וזה ניכר גם בתמונות ש-S21 אולטרה מפיק. האדום ממש-ממש אדום. הכחול? הרבה יותר כחול מבמציאות. אייפון מפיק תמונות הרבה יותר אמיתיות. ורמת הפירוט? איכות הפוקוס? דומה מאוד, עם יתרון קל לאייפון. גם בתאורה חלשה, שני הטלפונים מפיקים תמונות מאוד דומות. אלה של סמסונג נוטות להיות קצת בהירות יותר, ואלה של אפל מפורטות יותר באזורים שבהם כן יש מספיק אור.
6 צפייה בגלריה
מבחן התפוח. אייפון מימין, גלקסי משמאל
מבחן התפוח. אייפון מימין, גלקסי משמאל
מבחן התפוח. אייפון מימין, גלקסי משמאל
(צילום: גיא שחר)
גם במצלמת הסלפי לאפל יש יתרון בזכות עיבוד התמונה הטבעי. אמנם יש לה מקדימה מצלמה עם חיישן 12 מגה-פיקסל ולסמסונג מצלמה עם חיישן 40 מגה-פיקסל, אבל גוון העור שלכם הוא משהו שאתם לרוב מכירים היטב - והנטיה של סמסונג להגזים עם הצביעה אינה הגיונית במיוחד במקרה הזה.
זו השנה השנייה שבה סמסונג מנסה לגרום לכם להתלהב מהיכולת לצלם וידאו ב-8K, אפילו שרוב הסיכויים הם שאין לכם מסך 8K בבית. וידאו ב-4K זה מספיק טוב, ושני הטלפונים מתמודדים היטב עם מטלות צילום. המיקוד המהיר וטכנולוגיות הייצוב מאפשרות לצלם גם בתנאים מאתגרים ועדיין לקבל תוצאות טובות.
6 צפייה בגלריה
גלקסי S21 אולטרה
גלקסי S21 אולטרה
גלקסי S21 אולטרה. כן, הוא מצלם ב-8K, אבל איפה בדיוק תצפו בזה?
(צילום: ירון שרון)
לאייפון יש יתרון בדמות תמיכה ב-Dolby Vision - תקן שמאפשר להוסיף לסרט שכבת מידע אודות הדרך שבה המסך צריך לפרש את הצבעים בכל סצינה. אתם מכירים את זה כנראה כ-HDR, ודולבי וויז'ן זה אחד המימושים של הטכנולוגיה הזו. אם יש לכם מסך שתומך ב-Dolby Vision, באמת רואים את ההבדל - התמונה נראית צבעונית יותר ומפורטת יותר כשצריך להבדיל בין פריטים בגוונים שונים של צבעים כהים.
כותרת ביניים
שני הטלפונים האלה מצוינים. הם מהירים, עם מצלמות מהטובות שראינו וכמה גימיקים ייחודיים. וכדי להקשות עליכם עוד יותר, שניהם גם עולים כמעט אותו דבר - סביב ה-4,700 שקלים. לסמסונג יש מסך קצת יותר טוב, לאפל תצוגת צבעים יותר טובה. הגלקסי תומך בעט מגע, האייפון במטען מגנטי. וכמובן שחווית השימוש ב-iOS שונה מזו של אנדרואיד, אבל זה נכון גם לטלפונים הזולים-יותר בסדרה. בקיצור: אין לנו כאן מנצח אחד, אלא שניים.