מתקפת סייבר על חברת המילטון, יבואנית שיאומי, הביאה לדליפת מידע בהיקף נרחב, כך לפי טענת ההאקרים. המידע שנגנב מוצע למכירה בדארקנט ובקבוצת טלגרם בתמורה לביטקוין אחד (כ-190 אלף שקל). הדיווח על האירוע פורסם בטוויטר על ידי "עידו כהן", ככל הידוע שם בדוי של משתמש המזוהה עם קבוצות תקיפה איראניות כמו Pay2Key ו-BlackShadow.
3 צפייה בגלריה
חנות של שיאומי בבייג'ינג
חנות של שיאומי בבייג'ינג
חנות של שיאומי
(צילום: AP)
בהודעה שפרסמו הפורצים הם כותבים: "המתקפה המוצלחת שלנו על החברה הישראלית המילטון איפשרה לנו לפרוץ ולהשיג גישה ל-23 מהשרתים שלה. אנחנו יכולים לגשת למשתמשים שלהם, לנתוני הייבוא, המכירות, ההפצה ושרתי השירותים. הם מוצעים למכירה עבור ביטקוין אחד. אנחנו נמכור את זה לשני לקוחות בלבד". לפי דוגמאות שפרסמו התוקפים ניתן לזהות קבצים בעלי חשיבות כמו אנשי קשר בשיאומי, הסכם התקשרות עם תחנות שירות, מכתב התחייבות לשיאומי, תכנון מעבדה ותיקיות בנושאים רבים. לא ידוע אם נמצאו קונים לסחורה.
3 צפייה בגלריה
רשימת הקבצים שנגנבו לכאורה
רשימת הקבצים שנגנבו לכאורה
רשימת הקבצים שפרסמו התוקפים
מחברת המילטון נמסר בתגובה לפניית ynet: "לפני כחודש נודע לנו כי גורמים בלתי מורשים פרצו לשרתי החברה והצליחו להוציא מהם מידע לא עדכני, בעיקר כזה הקשור לשירות הטכני של החברה. חקירה ראשונית של האירוע גילתה כי אכן המידע שבידי הפורצים אינו כולל מידע עסקי או פרטי רגיש, שעלול לפגוע בחברה או בפרטיות לקוחותיה. בסיוע חברה המתמחה בנושא, הפירצה נסגרה והחברה פועלת באופן סדיר. שרתי החברה העיקריים מגובים ואנו ממשיכים לשרת את לקוחותינו ללא הפרעה". לא נמסר אם המידע שנגנב כולל מידע פנימי של חברת שיאומי הסינית. כמו כן, לא נמסר איך חדרו התוקפים לשרתי החברה ואם דרשו כופר עבור המידע.

3 צפייה בגלריה
מתקפת סייבר המילטון
מתקפת סייבר המילטון
ההודעה שפירסמו הפורצים
(צילום מסך)