הלילה (שבת) התקיים בפריז טקס פרסי הסזאר (האוסקר הצרפתי), במהלכו התרחש אירוע חריג כאשר השחקנית הצרפתייה קורין מסיארו, שעלתה להגיש פרס, עוררה סערה והתפשטה לחלוטין כמחאה על מצב התרבות בצרפת בתקופת הקורונה. על פלג גופה העליון כתבה "בלי תרבות, בלי עתיד" ועל גבה כתבה "תחזיר לנו את האמנות, ז'אן", מסר המיועד לראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס.
1 צפייה בגלריה
קורין מסיארו בפרסי סזאר
קורין מסיארו בפרסי סזאר
קורין מסיארו בפרסי סזאר
(צילום: AP)
מסיארו הגישה את הפרס לעיצוב התלבושות הטוב ביותר, וכבר בתחילת ההגשה ניכר שהיא מתכננת משהו. היא עלתה לבמה לבושה בתחפושת חמור מגואלת בדם, כמחווה לסרט מוזיקלי צרפתי מ-1970 שנקרא "הנסיכה בעור החמור" של ז'אק דמי. על הבמה היא אמרה "יש לי עוד תחפושת", ואז הורידה את חמור הפרווה ונשארה עם שמלה אדומה מגואלת בדם המזכירה את הסרט "קארי". לאחר מכן הוסיפה: "יש לי תחפושת אחרונה ואחרי זה אין כלום", אז הורידה את כל בגדיה ואמרה "כי עכשיו אנחנו ככה, עירומים לגמרי".
מנחת הטקס מרינה פואה לא ממש ידעה מה לעשות עם עצמה ברגע זה, אולם אנשים בקהל החלו להריע למסיארו ולמחוא לה כפיים על המחאה. "אני לא חושבת שאוזמן לטקס שנה הבאה", אמרה מסיאמו בעודה אוספת את הבגדים מהבמה, אז השידור עבר למונטאז' של המועמדים לפרס עיצוב התלבושות הטוב ביותר. אחר הסרטון השידור חזר לאולם, ואז מסיאמו כבר הייתה לבושה בשמלה האדומה.
הווידאו מהאירוע הכולל עירום מלא: