"היום, פחות משבוע אחרי שבכורי בן ה-11 יצא מבידוד של עשרה ימים, הוא נכנס שוב לבידוד. מתי הוא ייצא? עוד עשרה ימים וגם אז, השעון יתקתק עד הפעם הבאה. אנחנו מחוסנים, העיר ירוקה לחלוטין, אחוז שיא של מתחסנים מעל גיל 16, ועדיין הילדים יותר בבידוד מאשר מחוצה לו. ראש בקיר". כך החל הפוסט שכתבה רונית ג'אן קלטר, אמא של יותם בן ה-11.
"יש אחוז התחסנות שהוא שיא. סוף סוף הילדים מתחילים לחזור לאיזושהי שגרה, ואז יום לפני פורים, שכבר כל התחפושות ארוזות ומסודרות ומשלוחי מנות, אנחנו מקבלים הודעה על כניסה לבידוד של הילדים", אומרת רונית בראיון לאולפן ynet.
קראו עוד:
"ביומיים הראשונים, כמובן, היה עצב גדול ובכי. הם השכבה הבוגרת של היסודי, לא יכולים לחגוג. הם יודעים שהם נפרדים בשנה הבאה ועוברים לחטיבה. זה היה משהו מאוד משמעותי בשבילם החגיגה הזאת, ובעצם הם היו צריכים להעביר אותה בבידוד.
"אני כאמא הייתי צריכה לקבל החלטה אם אני סוגרת אותו בתוך הבית ומאפשרת לבן הצעיר שלי ללכת לחגיגת פורים שלו, שהוא בכיתה א', שגם בשבילו התחיל את כיתה א' באופן לא שלם, או שאני בעצם מונעת את זה ממנו. אז יותם הסכים להיות יומיים בתוך החדר כדי שסער, הצעיר שלי, יוכל ללכת".
גם כשהוא סיים את הבידוד הוא נכנס לבידוד נוסף?
רונית: "כן, שבוע אחרי, אני יוצאת מפגישה, עשר בבוקר ואני רואה התכתבויות בכיתה ששוב בידוד. זה היה בדיוק ביום שהם תכננו לעשות שחזור של פורים. הם הגיעו עם משלוחי מנות ועם התחפושות, אפילו שזה מנותק מהמציאות לעשות פורים כל כך מאוחר, הם החליטו בשיתוף פעולה עם צוות ההוראה לעשות את זה ואז קיבלו עדכון על הבידוד. שאלתי אותו 'הספקתם בכלל לחגוג?' והוא אמר לי 'לא, רק העברנו משלוחי מנות ובשורה איומה'".
1 צפייה בגלריה
יותם: "כבר נמאס לי"
יותם: "כבר נמאס לי"
יותם: "כבר נמאס לי"
(צילום: אלבום פרטי)
יותם, 21 ימים בבידוד, יש עוד מה לעשות בבית או שנמאס לך?
"נמאס לי, כן. אין לי כל כך מה לעשות, אני חוזר שוב ושוב על כל מה שאני עושה ומסתובב כמה פעמים בחדר, ואין לי שום דבר לעשות".
אני מניחה שאת כל השיעורים כבר סיימת מזמן, גם את כל הסדרות בטלוויזיה?
יותם: "לא, יש לי עוד סדרות בטלוויזיה, אבל כשרואים שמונה פרקים ביום זה כבר מתחיל לבאס".
להורים כבר נגמרה הסבלנות?
"נראה לי שכן. כבר לא בטוח".
טוב, העיקר שאתם עוד קצת מחייכים.
רונית: "בבידוד הזה הוא גם הקריב את עצמו בשביל אחיו. שוב, חוזרים לאותה החלטה, כי זה בידוד נוסף, והיום סער בטיול שנתי, אז היינו צריכים להחליף אם יותם יוצא למרחב הבית ובעצם סער נכנס איתו שוב לבידוד סולידרי ולא הולך לטיול השנתי או שהוא כן, אז יותם בעצם בחדר כבר מעל לשבוע, וזה מאוד מאוד קשה.
"אני חושבת שפשוט צריך לשפוט בשנית את הנושא הזה של בידודי ילדים. מנכ"ל משרד הבריאות התראיין לפני כמה ימים ואמר שעל פי רוב, הילדים עוברים את המחלה בצורה קלה, לפעמים אפילו א-סימפטומטית, לפעמים בינונית. נכון, יש מספר ילדים, עשרות ילדים שמאושפזים, רובם לא במצב קריטי, אבל עשרות זה מספר, זה לא אחוז כזה גדול מהאוכלוסייה".
יש לציין שזה מספר שהוא בהינתן לבידודים, שזה פקטור שאי אפשר להתעלם ממנו.
"זה נכון, אבל אני חייבת פשוט לומר שהעובדה שיש פה כל כך הרבה תחומים שבהם נעשתה חשיבה מחודשת לאורך התקופה האחרונה. אחרי החיסונים, פותחים את המשק, פותחים אולמות, פותחים קניונים. בואו תחשבו קצת על הילדים, או לקצר את הבידוד, או לבטל".