הסכם היסטורי ששווה הרבה כסף, ערב חג הפסח, לעשרות אלפי עובדי ביטחון ומאבטחים ברחבי הארץ. איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות והארגון הארצי של מפעלי השמירה והאבטחה בישראל חתמו היום (א') על הסכם קיבוצי ענפי, שיביא להעלאת שכר משמעותית לעובדים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי ההסכם, כלל המאבטחים ועובדי הביטחון יקבלו שכר שינוע בין 10% לפחות מעל שכר המינימום, שהוא כיום 5,300 שקל, ועד 80% מעל שכר המינימום, לפי סוג ההכשרה שעבר כל עובד. בנוסף, השי בחגים יועלה ויעמוד על 250 שקל לכל עובד. כמו כן, העובדים ייהנו מקרן מיוחדת לרווחה ותרבות.
1 צפייה בגלריה
מעמד החתימה על ההסכם הקיבוצי בענף השמירה והאבטחה
מעמד החתימה על ההסכם הקיבוצי בענף השמירה והאבטחה
מעמד החתימה על ההסכם הקיבוצי בענף השמירה והאבטחה
(צילום: דוברות ההסתדרות)
עוד נקבע בהסכם כי המנוחה השבועית לעובד תהיה בין יום שישי ב-16:00 ליום ראשון ב-4:00 בבוקר. עובדים שיעבדו בשעות הללו יהיו זכאים לגמול עבודה במנוחה שבועית.
ההסכם יחול על כל המעסיקים בענף השמירה והאבטחה החברים בארגון חברות השמירה בישראל, או שיצטרפו כחברים לארגון במהלך תוקפו של ההסכם.
במו"מ ובגיבוש ההסכם הקיבוצי היו שותפים יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות יוסי ברבי, מנהל חטיבה באיגוד עו"ד חגי הראל, יו"ר הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר-רהב, עורכי הדין מהלשכה אורן שרם והילה גבר, סמנכ"ל כלכלה בהסתדרות אדם בלומנברג, עו"ד דוד בכור, משה הבר, מנכ"ל שלג לבן ושוקי פליין, מנכ"ל רשף אבטחה. עוד השתתפו במו"מ מנכ"ל הארגון הארצי של חברות השמירה והניקיון פיני שיף ויו"ר הארגון דוד לוי, היועץ המשפטי של הארגון. כן פעל לגיבוש ההסכם מנכ"ל חברת צוות 3 ניר גלבוע.
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "רגע לפני חג הפסח, אני שמח לבשר על חתימת הסכם קיבוצי חשוב והיסטורי בענף השמירה והאבטחה שישפר את הרווחה הכלכלית והתעסוקתית של עשרות אלפי עובדים, במיוחד בתקופה המאתגרת שבה נמצא המשק. ההסכם המצוין, שכולל בשורה כמו קרן הרווחה, יביא להגדלת הענף וימשוך אליו עובדים. ההסתדרות כבית של העובדים בישראל פעלה ותמשיך לפעול לחיזוק עובדי ענף השמירה והאבטחה, בדרך להזנקת הכלכלה ויציאה ממשבר הקורונה".
יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי, יוסי ברבי: "לאחר מו"מ מורכב חתמנו היום על הסכם ענפי לעובדי השמירה והאבטחה, שישפר משמעותית את תנאי שכרם ומביא בשורה של ממש. ההסכם יוצר מעטפת של שכר הולם, רווחה ותרבות לכלל העובדים ומעמיד אותם בקדמת הבמה. אני רוצה להודות לכל השותפים במו"מ, ובמיוחד ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הרוח הגבית ועל היוזמה להקמת קרן רווחה ותרבות לכלל עובדי השמירה והאבטחה".