ברוכים הבאים ל"אבק פיות": פודקאסט חדש מבית ynet, על הסרטים והגיבורים של אולפני וולט דיסני, אלה שכולנו גדלנו עליהם. בכל פרק משי אייד תיקח אתכם למסע קסום בין נסיכות ואבירים, יצורים קסומים וקולות בלתי נשכחים, ובעיקר זכרונות ילדות משותפים. לא רוצים לפספס אף פרק? הירשמו והאזינו לנו בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, או כל מקום אחר שבו אתם שומעים את הפודקאסטים שלכם. ואם פספסתם את הפרק הראשון - האזינו לו כאן.
ובפרק השני: מלאכתם של שחקני הקול – המדבבים – היא אחת המרכזיות ביותר בהפקת סרט אנימציה או בתרגומו. הקול מתוכנן כך שהוא מניע, יחד עם התמונה, את התפתחות הנרטיב. בעזרת שחקני קול טובים, הסרט המצויר מייצר אותנטיות, כך שניתן "לדלג" על הפער הציורי, ולחוות חוויה אמיתית. כשהדילוג הזה מצליח, הצופים מצליחים "לחצות את הקו" אל תוך עולם האנימציה, שם כידוע – הכול אפשרי: חיות יכולות לדבר, חפצים יכולים לתקשר ופיות מגשימות את כל החלומות.
איך בדיסני מצליחים לייצר שפה? כיצד בונים סרט אנימציה שהופך לזיכרון קולי? איזה תהליך עוברים המדבבים הישראלים והאם הם זוכרים את המשפטים שאנחנו לא יכולים לשכוח? שוחחנו הפרק עם שניים מעמודי התווך של הדיבוב העברי בסרטי דיסני, אלי גורנשטיין ותומר שרון, מי שהיו פסקול הילדות של כל אחד ואחת מאיתנו. הם עומדים מאחורי דמויות אייקוניות כמו סקאר וטימון מ"מלך האריות", ג'פאר מ"אלדין", לומייר מ"היפה והחיה", סבסטיאן מ"בת הים הקטנה" ומושו מ"מולאן". האזינו לפרק.
1 צפייה בגלריה
אבק פיות - פרק 2
אבק פיות - פרק 2
אבק פיות - פרק 2