בשיתוף מכון אברהמסון
"בתקופת הקורונה בעלי החליט להפוך לשף. הוא לא הפסיק לבשל, לאפות ולארגן ערבי פיצה, סושי, שקשוקות ולחמים, קציצות דגים ולא הפסקנו לאכול", מספרת מירי דהרי, 29, נשואה ואם לשניים, מנהלת יבוא, מראש העין.
"תמיד הייתי רזה. התחלתי להשמין לאחר שהריתי שני הריונות רצופים: בהריון הראשון עליתי ל-105 קילוגרמים. בהריון השני הגעתי לשיא של 115 קילוגרמים, ובדיוק כשהתפרצה הקורונה ילדתי. ניסיתי דיאטות שונות באופן עצמאי ללא הצלחה משמעותית. וכאמא לשני תינוקות לא הצלחתי להגיע לספורט".
"את השינוי של החיים שלי עשיתי לפני שמונה חודשים. שקלתי 95 קילוגרמים ובעלי, שגם השמין, הציע שנלך לגמילה באברהמסון. הוא לא רצה שניתקע עם קילוגרמים עודפים אחרי שהקורונה תחלוף. בזמן שהתלבטתי הוא כבר קבע תור לטיפול באברהמסון, ותוך זמן קצר ירד 5 קילוגרמים".
"כשהגעתי לטיפול באברהמסון, השארתי שוקולד ברכב. רציתי לבחון את הקסם שעליו דיבר בעלי. להפתעתי גיליתי שהוא צדק. בתוך חודשיים נשרו ממני 12.5 קילוגרמים, וסך הכל ירדתי 20 קילוגרמים ואני מרגישה מהמם".
4 צפייה בגלריה
מירי
מירי
מירי דהרי
על השינוי וההסתגלות לאורח החיים נטול סוכרים ופחמימות ממכרות מספרת מירי: "אני מאוהבי המלוחים ואני עדיין נהנית מהמאכלים שאני אוהבת. אני מכינה הכל עם דפי אורז: ג'חנונים, מלאווחים, בורקס טורקי. גם לבעלי שאוהב מתוקים יש תחליפים. אנחנו ממתיקים עוגות במייפל או בסילאן והן ממש טעימות. ביום ההולדת של הבן שלי הכנתי שלוש עוגות שוקולד. שתי עוגות לילדים ועוד אחת לבעלי ולי. הילדים אכלו מהעוגה שלהם, ואח"כ חיסלו את העוגה ללא הסוכר. בזכות אברהמסון גיליתי שהקלישאה 'זה לא דיאטה - זה אורח חיים' נכונה. היום אני יודעת ליהנות מהאוכל. אם אני חוטאת, אני לא מחמירה עם עצמי. אני לא רעבה. לא מתעסקת כל היום באוכל, ולא חושבת כל הזמן על הארוחות הבאות".
"לפני הירידה במשקל היה לי קשה, בעיקר, לטפל בילדים, לשחק איתם, לרדוף אחריהם. הם בשיא האנרגיות ואני קמה עייפה מהשינה. היום אני ישנה 5 שעות וקמה כמו פנתרה. הירידה במשקל שינתה את איכות החיים שלי מקצה לקצה. הפכתי להיות האמא הכי קלילה בעולם. אני גרה ליד פארק עצום שיש בשני קצותיו גני שעשועים במרחק קילומטר זה מזה. הבן שלי מריץ אותי הלוך וחזור בין שני הגנים ואני עושה את זה בכיף מספר פעמים בכל ערב".
4 צפייה בגלריה
סימונה
סימונה
סימונה גולדשטיין

"ההתמכרות לפחמימות היא כמו התמכרות לאלכוהול"

"במשך תקופה ארוכה סבלתי מבעיות בבטן, מקלקולי קיבה וממיגרנות נוראיות. רגע לפני שעמדתי ליטול תרופות, על בסיס קבוע, התברר שאני רגישה לגלוטן. בנוסף, אחרי ההריונות המשקל טיפס והחלטתי שאני רוצה לנסות לרדת במשקל. פניתי לגמילה מסוכרים ומפחמימות ממכרות והגמילה שינתה את חיי מקצה לקצה", מספרת סימונה גולדשטיין (40) נשואה, אם ל-3, מנתחת מערכות מידע בהיי טק, ממושב ניר חן, שירדה 16 קילוגרמים.
"תמיד אהבתי מתוקים, אבל רק כשהפסקתי לאכול פחמימות ממכרות הבנתי עד כמה התזונה שלי הייתה מבוססת על פחמימות. נהגתי לאכול הרבה לחמים, אורז, תפוחי אדמה, כריכים, פיצות, בורקסים וכמובן מתוקים, כך בשבילי השינוי היה מאוד משמעותי".
סימונה נגמלה מסוכר ומפחמימות ממכרות לפני שנתיים ושלושה חודשים ועד היום נמנעת מסוכר ופחמימות ממכרות, גם במהלך הקורונה: "אחרי הגמילה ירד לי כל החשק לפחמימות ריקות. התזונה שלי מבוססת על ירקות, חלבונים ופחמימות מורכבות, כמו קינואה, עדשים ואורז מלא. אני מביאה לעבודה מזון בריא. מכינה ארוחת פחמימות מורכבות, חלבון וירקות בהתאם לתפריט. את המתוקים החלפתי בפירות ואני לא מרגישה צורך בכל המתוקים, הבורקסים והפיצות, ואני אפילו לא מרגישה צורך או רצון לטעום. יש לי את ספר המתכונים של אברהמסון, וכמעט בכל שבוע אני מנסה מתכון חדש".
"כשהשינוי החיצוני ניכר, אנשים התחילו לשים לב ולשאול אותי איך אני מצליחה לרדת כך במשקל. התחלתי להרגיש יותר אנרגטית, כאבי הראש פחתו. אני מתאמנת באופן קבוע עם מאמן אישי. בעבר היה לי קשה לחשוב על אימונים והיום אני לא יכולה לדמיין את עצמי בלי".
את מי שמאוד אוהב פחמימות וחושש איך אפשר להסתדר בלעדיהן היא מרגיעה: "הכל בראש. ההתמכרות לפחמימות בעיני היא כמו התמכרות לאלכוהול, כשמתחילים קשה להפסיק. אפשר למצוא הרבה מזונות שאוהבים ואפשר לאכול בלי כל הג'אנק הזמין, שלא מחייב מחשבה. אני באה ממשפחה עם היסטוריה של סוכרת ואני יודעת שטוב שהתעוררתי בזמן".
4 צפייה בגלריה
מיכל
מיכל
מיכל פלוס

"בדיאטות הרגשתי שאני אוכלת רק חסה וסובלת. עם אברהמסון קל יותר"

"לפני כשנה אובחנתי עם לחץ דם גבוה, והתחלתי לקחת כדורים לאיזון לחץ הדם. הרופא אמר לי שאם אני לא רוצה ליטול כדורים, הפתרון הוא לרדת במשקל. ניסיתי דיאטות, אבל הרגשתי שאני אוכלת רק חסה, ונורא מתאמצת בלי שום תוצאות. כשהחלטתי שאני צריכה עזרה חיצונית, חיפשתי שילוב של טיפול שיוריד לי את החשק למתוק עם ליווי מרחוק. לא התאים לי להשתתף בקבוצות או בסדנאות. אני אמא לשבעה ילדים ואין לי זמן לכך. באברהמסון מצאתי את כל מה שחיפשתי. גם גמילה מהמתוק וגם תמיכה צמודה וזמינות לכל שאלה", מספרת מיכל פלוס, 43, נשואה ואם לשבעה ילדים, בעלת מכון קוסמטיקה מירושלים.
"שוקולד זה החולשה שלי. בעבר פירקתי חבילת שוקולד מבלי למצמץ, ואם לא הייתי סובלת מנקיפות מצפון, קרוב לוודאי שהייתי מחסלת חבילה נוספת. לא הצלחתי לעצור את עצמי עד שהגעתי ל-3 ספרות במשקל. כל לידה הוסיפה למשקלי קילוגרמים נוספים, ובמשקל 102 קילוגרם הרגשתי כמו שק תפוחי אדמה מהלך. במידה מסוימת, הייתי מוכנה לסבול את המשקל כל עוד מצאתי בגדים במידה שלי".
"כבר בימים הראשונים אחרי הטיפול באברהמסון הרגשתי שאין לי חשק למתוק. כדתייה מצאתי שקל לי יותר להתייחס להימנעות המוחלטת מסוכר ומפחמימות, ממש כמו שאני לא אוכלת חלב ובשר ביחד, או כמו שאני שומרת שבת. אני חיה בשלום עם זה ולא ממורמרת. התמיכה של אברהמסון עוזרת לי מאוד, וגם הזמינות של המוקד. למשל, כשאני בסופר, וצריכה לדעת אם אני יכולה לקנות מוצר כלשהו, אני מתקשרת ומקבלת תשובה מידית".
"עברה חצי שנה והפחתתי במשקל 17 קילוגרמים. אני מרגישה יותר טוב, וירדתי במינון הכדורים ללחץ דם. אני מקבלת המון מחמאות. קרו מקרים שישבתי עם המסכה בעבודה ושאלו אותי 'איפה אמא?'. אפילו המורה של הבת שלי לא זיהתה אותי".
4 צפייה בגלריה
שלום
שלום
שלום צבאות

מינוס 14 קילוגרמים בחודש אחד

"לפני 4 שנים שקלתי 103 קילוגרמים. רכבתי על אופניים המון, ובאחת הרכיבות עברתי התקף לב ועברתי צנתור. בעקבות זאת, הפסקתי לעשות ספורט, התחלתי לאכול יותר והעליתי עוד 32 קילוגרמים. ההשמנה השפיעה מאוד על הגוף שלי ובעיקר על השינה. התעוררתי לפחות 6-7 פעמים בלילה ובמשך היום העייפות הכריעה אותי" מספר שלום צבאות, 53, נשוי ואב ל-4, מנהל מכירות מאשקלון, שהפחית 14 קילוגרמים במשקל תוך חודש בלבד לאחר גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון.
"ניסיתי דיאטות, אבל לא ידעתי מה הגבולות שלי. מה מותר ומה אסור? והחלטתי לנסות את טיפול הגמילה של אברהמסון, אבל לא ידעתי באמת לקראת מה אני הולך. אחרי הטיפול באברהמסון הייתי מאוד סקפטי והחלטתי לבחון את עצמי, נכנסתי למעדניה ומיד הרגשתי דחיה. כשהגעתי הביתה, אשתי לא האמינה לי שאין לי חשק למתוק. אני בדרך כלל מסוגל לאכול עוגת גבינה שלמה לבד ופתאום נעלם החשק. לקח לי כשבוע לשכנע אותה שירדתי מזה".
"להפתעתי הימים הראשונים היו קלים. עשיתי כל מה שביקשו ממני באברהמסון: הבאתי אוכל לעבודה, בישלתי אוכל רק עם המרכיבים שמותרים לי וגיליתי שאני לא רעב. אני עומד בכללים, לא חורג ולא נופל. בנוסף, אברהמסון עשו לי סדר במהלך היום. אני שותה יותר מים, מקפיד לאכול בזמנים קבועים ונעזר בטיפים ובתמיכה של המלווה המצוינת שלי באברהמסון".
"חודש וחצי אחרי הטיפול אני שוקל 121 קילוגרמים. ישן מצוין, ולא נוחר וקם כמו חדש בבוקר. אני ערני ואנרגטי כל היום, חזרתי לעשות פעילות גופנית, אני צועד 8 קילומטרים פעמיים בשבוע וגם רוכב על אופניים. בנוסף, כולם אצלי בבית נהנים מהתהליך. אני לא מכניס הביתה דברים שאסור וכולם התיישרו לפי זה. אתמול הבת שלי הכינה לחם מקמח כוסמין מלא".
"לא הצלחתי לפני כן בדיאטות כי הרגשתי שאין קווים ברורים, ולכן קל לפרוץ אותם. אברהמסון זה לא קסם אלא תהליך, שמתאים לאנשים שמוכנים לוותר לחלוטין על הסוכר והפחמימות הממכרות".
בשיתוף מכון אברהמסון

פורסם לראשונה: 08:16, 23.03.21