הקשר בין המטוס הראשון שטס בכדור הארץ למסוק הזעיר הראשון שאמור לטוס במאדים בשבועות הקרובים: למסוק Ingenuity, שאמור לערוך בעוד כמה שבועות את טיסת הבכורה שלו בכוכב הלכת השכן, צורפה פיסת בד מהמטוס של האחים רייט, שטס לראשונה בדצמבר 1903 בצפון קרוליינה. כך הודיעה סוכנות החלל האמריקנית.
1 צפייה בגלריה
הרחפן/מסוק. הדמיה
הרחפן/מסוק. הדמיה
הרחפן/מסוק. הדמיה
(צילום: נאס"א)

המסוק הזעיר, שהגיע למאדים ביחד עם רכב החלל "התמדה", אמור לנסות לרחף בכוכב הלכת לא לפני 8 באפריל.
פיסת הבד, מהחלק התחתון של הכנף השמאלית, הועברה לנאס"א על ידי המוזיאון ההיסטורי בדייטון, אוהיו, העיר שבה גדלו האחים רייט.
"וילבור ואורוויל רייט ישמחו לדעת שחלק קטן מהמטוס Flyer I שהמריא בשנת 1903 והגיע למרחק של רבע מייל, הולך לעשות היסטוריה על מאדים", אמרו אמנדה רייט ליין וסטיבן רייט. ב-17 בדצמבר 1903 ביצע המטוס ארבע טיסות, שארוכה ביניהן למרחק של 279 מטר.
מסתבר שזו לא הפעם הראשונה שחלקים מהמטוס ההיסטורי של האחים רייט יוצאים מגבולות כדור הארץ. האסטרונאוט ניל ארמסטרונג לקח גם פיסת בד מהמטוס לירח במשימת אפולו 11 ב-1969. 29 שנים לאחר מכן לאחר ג'ון גלן, שמחזיק בתואר האסטרונאוט המבוגר ביותר בהיסטוריה, חלק מהמטוס בטיסת מעבורת החלל דיסקברי ב-1998.
המסוק אינו אלא רחפן קטן, וגם "בשמי כוכב הלכת" היא הגדרה מרחיבה למדי לכלי טיס שאמור להתרומם לגובה חמישה מטרים בלבד, לטוס למרחק אופקי של 300 מטר לכל היותר ולשהות באוויר עד דקה וחצי בכל טיסה.