בשיתוף פז - yellow וידידים סיוע בדרכים
בדרך חזרה מהעבודה, בירידה לשטח או בחוויה בשלג - היתקעות באמצע הדרך עלולה לקרות לנו כמעט בכל סיטואציה בכביש או בשבילים, והיא כמעט תמיד באה בהפתעה מוחלטת וללא יכולת להתכונן מראש. צמיג שהתפוצץ או מאגר מים שנראה כמו שלולית – לפעמים כל מה שצריך הוא קצת מזל רע כדי למצוא את עצמכם תקועים לצד הדרך. בדיוק עבור מקרים כאלו פועל עמותת "ידידים - סיוע בדרכים" שמפעילה מערך של אלפי מתנדבים המגיעים לחלץ נהגים לצד הכביש, וגם מעומק השטח. אספנו שלושה סיפורים מהתקופה אחרונה, שמעידים על המסירות והחשיבות של עזרה הדדית.
3 צפייה בגלריה
(צילוים: shutterstock)
עוד סיפורים מרגשים:

החילוץ מהמים הוכיח את המסירות הגדולה של המחלצים

אבי, תושב הדרום, נסע עם הג'יפ שלו ליד אשדוד, "הגעתי לאזור עם היקוות מים בגובה משמעותי, שהיה קשה מאוד לזהות. כשנכנסתי לתוך המים, הם הגיעו עד לכיסא, ונתקעתי עם הרכב באמצע. הערב כבר התחיל לרדת, ואני הייתי בתוך הג'יפ בלי יכולת לצאת ממנו, עם רגליים מקופלות מעל לכיסא כדי לא להירטב".
אחרי כשעתיים, "הגיע בן, האחראי של ארגון 'ידידים' באזור, יחד עם עוד בחור מארגון נוסף, שהגיע מגן יבנה. הם ניסו לעזור לי, בן נכנס למים, הצליח לחבר אותי וגרר אותי החוצה, במסירות גדולה.
"בגלל העומק של המים היה קשה מאוד להגיע לרכב כדי לחבר את הרצועות, אבל כולם עזרו ובסוף בן הצליח לשחרר אותי. במשך שעתיים הייתי מקופל ברכב בלי יכולת לצאת, ובשלב מסוים הצלחתי לצאת מהחלון ועליתי על הגג של הרכב".
נתקעתם עם הרכב בדרכים? צריכים חילוץ? פז ועמותת 'ידידים-סיוע בדרכים' מסייעות לכם. לחצן החילוץ של 'ידידים' זמין במסך הבית באפליקציית yellow, בעזרתו ניתן לפתוח קריאת חילוץ או להתקשר למוקד המזעיק את מתנדבי העמותה למקום הקריאה, בכל רחבי הארץ. האפליקציה זמינה להורדה ללא עלות. פז תורמת למתנדבי העמותה 1000 ערכות חילוץ לדרך ו-250 ערכות חילוץ ילדים מרכב נעול לסיוע בחורף הקרוב. לתרומה אישית ניתן לרכוש את משולש הזהב בחנויות הנוחות של הרשת. חמישה שקלים מערך הרכישה יועברו ל-'ידידים – סיוע בדרכים'
אבי מתאר את רגע החילוץ בתחושה גדולה של שחרור והקלה. "באותו רגע כל מה שרציתי זה להודות למחלצים שהיו כל-כך מסורים. המתנדבים האלו עושים בלי גבול, יוצאים באמצע יום עבודה לחילוץ, רואים בזה שליחות ולא משנה להם מי האדם שנתקע. הם עוזרים לאנשים מעל ומעבר, בלחץ של זמן ובתנאים קשים – הכל כדי שהאדם לא יישאר בשטח".
3 צפייה בגלריה
(צילוים: shutterstock)
בכל הנוגע לנסיעה בטוחה והימנעות מתרחישים של היתקעות בשטח, אומר אבי כי "צריך לבדוק כל דבר, לנסוע בזהירות רבה ולנסות ככל האפשר לזהות את המכשול מראש. בשטח לפעמים מגיעים למקומות שלא מכירים, אז זה יכול להפתיע - במקומות כאלו חייבים להיזהר הרבה יותר".

המשפחה שרצתה לחוות את השלג וסיימה את הטיול עם חילוץ מהבוץ

אולה אמרל מערד יצאה עם המשפחה שלה לחוות מקרוב את השלג שירד לאחרונה. "הגענו לדרום הר חברון לשלג, ואז החלטנו לעשות הרפתקה קטנה ולהיכנס לשטח עם הג'יפ. מתברר שזה לא היה ממש הזמן להרפתקאות".
אמרל והמשפחה שלה נכנסו אל עומק השטח, החליקו עם הרכב ונתקעו בבור של מים ובוץ. "ניסינו לצאת החוצה ורק המשכנו להתחפר", היא מספרת. "בהתחלה התקשרנו למחלצים והם רצו אלפי שקלים וזמן הגעה תוך שעתיים-שלוש. בשלב מסוים נזכרתי שקראתי על מישהי שהמתנדבים של 'ידידים' חילצו אותה עם פנצ'ר בכביש 6, והחלטתי להתקשר כדי להבין האם יש גם חילוץ בשטח. תוך שעה הם ארגנו ארבעה מחלצים עם ג'יפים, שהגיעו מאופקים, באר שבע ולהבים".
אולה מספרת כי החילוץ היה אתגר מורכב שלקח למחלצים המתנדבים שעתיים, משום שהרכב היה קרוב לסלעים ובשיפוע.
בכל הנוגע למתנדבים עצמם, אמרל מספרת כי "הם נשארו אצלי בלב, כי הם באו בלי שיפוטיות בכלל. כשאתה נכנס בקטע מטומטם עם ילדים בשלג לתוך השטח, חששתי מהדרך בה יתייחסו אליי, אבל הם היו ממש חמודים ועבדו קשה כדי לחלץ אותי".
הטיפ של אמרל לנסיעה בטוחה בשטח: "קודם כל ולפני הכל - לא להיכנס לשטח לבד. שיהיו לפחות שני ג'יפים. ולהבין שגם עם ג'יפ נתקעים".
3 צפייה בגלריה
(צילוים: shutterstock)

הפנצ'ר שאיחד בין שני אחים מלאכים

יפה בן סימון, אחראית משרד ממוחשב ביחידת המחשוב של פז, מספרת כי "בדרך מהעבודה לפני כחודש וחצי, שמעתי פתאום רעש מוזר שאני לא מכירה. עצרתי מיד במקום שלא הפריע לתנועה אבל עדיין בלט אל הנתיב. כשירדתי הבנתי שהצמיג התפוצץ, משהו שאף פעם לא קרה לי".
בהתחלה התקשרה בן סימון לחברת הביטוח, "כי חשבתי שהם יכולים לטפל בזה, אבל אז הבנתי שזה לא מכוסה. בשלב הזה התקשרתי ל'ידידים', אחרי ששמעתי עליהם סיפורים והכרתי דרך שיתוף הפעולה שלהם עם פז".
אדם שעבר בכביש הציע עזרה, "אמרתי לו שהתקשרתי ל'ידידים' והם בדרך, והוא התחיל להוציא את הגלגל החלופי. כשהופיע המתנדב שלומי עטיה, התברר שהם בכלל אחים! שניהם החליפו לי את הצמיג המפוצץ במהירות ויכולתי להמשיך בדרכי בבטחה. הם גם כיוונו אותי לתחנת הדלק הקרובה כדי לבדוק לחץ אוויר בגלגל הרזרבי, ולפנ'צריה מומלצת לטיפול בצמיג. הודיתי להם מאוד על כך שעזרו לי להגיע הבית בשלום".
בן סימון אומרת כי "מקרים כאלו גורמים לך לפגוש פתאום אנשים שמתנדבים לשם העזרה לזולת, בלי לקבל פרס. אנחנו לא תמיד רגילים לזה, התרגלנו לצערי תמיד לחפש את האינטרס. עבור המתנדבים זה טריוויאלי, שלומי שעזר לי גר באזור, קיבל קריאה, הגיע תוך פחות מ-10 דקות ואחרי רבע שעה המקרה כבר היה מאחורי. הם באמת מלאכים וזה משמח שיש אנשים שעושים מעשים כאלו. אני שמחה לשתף ולהפיץ, כדי שאנשים יוכלו להצטרף כמתנדבים או לתרום".
בשיתוף פז - yellow וידידים סיוע בדרכים