בזמן שישראלים רבים מטיילים בחול המועד פסח - התרעה מפני כניסה לנחלים בצפון: משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה פרסמו אחר הצהריים (יום ג') אזהרה למטיילים ולמועצות האזוריות והמקומיות, כי בבדיקות לחיידקים מדיגום שנערכה אתמול, נמצאו במספר נחלים בצפון תוצאות שחורגות מהמלצות משרד הבריאות (400 קולי צואתי) – תוצאה המעידה על הימצאות זיהום במים.
2 צפייה בגלריה
שיט בחצבאני
שיט בחצבאני
החצבאני
(צילום: קייקי מעין הגושרים)
בשני המשרדים אמרו כי הכניסה לנחלים הבאים עלולה להיות מסוכנת באופן זמני: שניר (חצבאני) – מגבול לבנון ועד לגשר יוסף בירדן, בניאס - מגשר כפר סאלד ועד לגשר יוסף ואל על שברמת הגולן.
במשרדי הבריאות והגנת הסביבה אמרו כי פרט לנחל שניר (חצבאני) שבו נמדדו ערכים גבוהים כבר בנקודת כניסתו לישראל, המשרד להגנת הסביבה לא מצא מקור זיהום ידוע ביתר הנחלים. עוד נמסר כי משרדי הבריאות והגנת הסביבה ממשיכים בדיגום ובמעקב, ויעדכנו בהמשך ככל שיידרש.
2 צפייה בגלריה
מפל בנחל אל על
מפל בנחל אל על
מפל בנחל אל על
(צילום: אלעד גרשגורן)
גם בשבוע שעבר הזהירו המשרדים מפני כניסה לנחלים בצפון. מדובר היה אז ב:שניר (חצבאני) - מגבול לבנון ועד למפגש הנחלים עם הירדן, נהר הירדן ממפגש הנחלים עם השניר ועד גשר החמישה, יהודייה - מפל יהודייה, משושים - בריכת המשושים, אל על, צלמון - טחנת קמח.
כמעט מדי שנה בתקופת האביב נמצא זיהום בנחלים. הפעם, הרף אף ירד מ-1,000 קולי צואתי ל-400 - כך שהסיכוי להימצאות זיהום היה אפילו גדול יותר. כעת, ייתכן שמטיילים יצטרכו לשנות את התוכניות שלהם לחול המועד.