ספינת החלל, אב טיפוס 11, של חברת SpaceX כשלה אחר הצהריים (יום ג', שעון ישראל) לנחות בהצלחה, לאחר שהגיעה לגובה של 10 ק"מ, בניסוי שנערך בבוקה צ'יקה שבטקסס.

בניגוד לניסויים בספינות החלל 8, 9 ו-10, הפעם הניסוי נערך בשעת בוקר מוקדמת (שעון מקומי), בזמן שערפל כבד שרר במקום - ופרט לרגע ההמראה - כמעט שלא היה ניתן לראות דבר. ב-SpaceX אמרו כי ככל הנראה הייתה תקלה באחד המנועים שהיה אמור להאט את מהירותה של ספינת החלל לקראת הנחיתה, סמוך למקום שממנו היא שוגרה. ב-SpaceX לא אמרו אם החללית התרסקה, אך רמזו "אל תמתינו לסרטון של הנחיתה".
כשש דקות לאחר השיגור, בזמן שספינת החלל עשתה את דרכה לנחיתה, נפסק השידור של SpaceX בשל תקלה בספינת החלל. בערוצי יוטיוב, ששידרו גם הם את הניסוי, לא נראה הפיצוץ - אך היה ניתן להבחין בחלקי החללית עפים לכל עבר בשל הפיצוץ בנחיתה.
מייסד SpaceX, אילון מאסק, אמר לפני כמה ימים כי הוא שואף שספינת החלל תגיע למאדים עוד לפני 2030. הוא לא אמר אם ספינת החלל תהיה מאוישת או שבמשימה הראשונה שלה לכוכב הלכת השכן היא תהיה ללא בני אדם.
בתחילת החודש נראה היה שספינת החלל, אב טיפוס 10, הצליחה לנחות בשלום. אבל כמה דקות לאחר הנחיתה, התפוצצה ספינת החלל בשל תקלה.
בשני הניסויים הקודמים של החברה אב הטיפוס התפוצץ במהלך הנחיתה. מדובר בניסויים באב הטיפוס התשיעי, שנערך בחודש פברואר - ובאב הטיפוס השמיני של ספינת החלל, שנערך בחודש דצמבר.


הניסוי נערך בדגם של ספינת החלל, שגובהו כ-50 מטרים וקוטרו תשעה מטרים. על פי התכנון, הדגם הסופי של ספינת החלל שמייצרת SpaceX אמור להיות בגובה של כ-120 מטרים. החזון של מייסד החברה, אילון מאסק הוא להשתמש במשגרים וגם בחלליות פעמים רבות, על מנת לחסוך בעלויות. לכן, המשגרים של SpaceX שמשגרים אסטרונאוטים וציוד לתחנת החלל הבינלאומית וגם לוויינים נוחתים באופן אנכי והחברה משתמשת בהם לשיגורים נוספים לחלל.