על רקע הביקורת הציבורית על דפוסי הפעולה של אלגוריתמים ברשתות חברתיות, משיקה פייסבוק שורה של כלים חדשים שאמורים לאפשר למשתמשים לקבל בחזרה מידה מסויימת של שליטה על מה שהם רואים בניוז פיד שלהם: שני טאבים - "מועדפים" ו"אחרונים", שהיו עד כה קבורים במעמקי האפליקציה, מקבלים כעת בולטות גבוהה יותר, ומאפשרים למשתמשים לארגן את הפיד לפי סדר כרונוללוגי, או לפי רשימת מועדפים - משתמשים ועמודי פייסבוק, אותם אפשר להגדיר מראש.
2 צפייה בגלריה
ארגון הניוז פיד לפי מועדפים
ארגון הניוז פיד לפי מועדפים
ארגון הניוז פיד לפי מועדפים
(צילום: פייסבוק)
פייסבוק מאפשרת הגדרה של עד 30 "מועדפים" כאלה, כך שהטאב הייעודי יציג עבר משתמשים פיד שמבוסס אך ורק על החברים והעמודים שנבחרו. בכך אפשר בעצם לבחור בין שלושה מצבי פיד באפליקציה של פייסבוק, ולהגביל את הכוח של האלגוריתם לפחות במעט. משתמשי אנדרואיד בכל העולם צפויים לקבל את העדכון החל מהיום, ואילו משתמשי iOS יקבלו את העדכון בהדרגה במהלך השבועות הקרובים.
2 צפייה בגלריה
הרשאות חדשות לתגובות
הרשאות חדשות לתגובות
הרשאות חדשות לתגובות
(צילום: פייסבוק)
כדאי לשים לב לכך שהטאבים החדשים הם לא תוספת קבועה: משתמשים שיבחרו שלא לנווט בפיד באמצעות הטאבים החדשים במשך שבוע ימים - לא יראו את הטאבים יותר עד שיאתרו אותם מחדש בתפריט ההגדרות של הניוז פיד.
בנוסף, פייסבוק הודיעה כי היא מרחיבה את מנעד האפשרויות להגבלת תגובות על פוסטים. זה אומר שמעתה משתמשים יוכלו להגדיר מראש מי יכול להגיב על פוסטים ציבוריים שלהם - כולם, חברים בלבד, או רק האנשים והעמודים שתוייגו מראש בפוסט.
שינוי נוסף מאפשר שכבה של שקיפות בכלי "למה אני רואה את זה?" - אותו אנחנו מכירים בעיקר ממודעות בפייסבוק. פייסבוק מרחיבה את הפיצ'ר הזה וכעת היא תציע למשתמשים להבין בצורה טובה יותר למה הם רואים פוסטים שונים בפיד - כולל בפוסטים של חברים, של קבוצות, ופוסטים שהומלצו על ידי האלגוריתם.