1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
יו"ר ימינה נפתלי בנט
(צילום: AP)
נפתלי בנט שלום. מחר (יום ב') ייגמר שלב חשוב בהתלבטויות, בהתחבטויות, בטיולי חול המועד פסח במדבר, ובסינון השיחות הנכנסות ממי שלא בא לך בטוב. מחר יהיה עליך להשיב לשאלותיו של נשיא המדינה המושמץ ראובן (רובי) ריבלין. אלא שאצל הנשיא לא תוכל להסתפק רק בהמלצה, למשל על עצמך, כדי למשוך עוד זמן. הנשיא ישאל שאלות נוספות כדי לנסות ולהגיע לתובנות למי הסיכוי הגבוה ביותר להקים ממשלה ולמנוע את המבוי הסתום שיוביל את כולנו למערכת בחירות חמישית.
שנינו מבינים, נפתלי, שבנימין נתניהו מהתל בך. לא סופר אותך ממטר. זאת גם אם אתעלם עכשיו מסדרת השבי ומההשפלות שהעביר אותך כששתה את קולות מפלגתך, השאיר אותך מחוץ לממשלה, זלזל בך כשנאלץ למנות אותך לשר הביטחון, נתן הנחיות "לחפש חומרים" על אביך ז"ל ועל רעייתך. בקיצור, מה לא?
איני יודעת על מה דיברתם שלוש שעות ביום שישי. זה ממש לא משנה. חלוקת השלל בתוך הליכוד? חברי מרכז? שריונים ברשימה לכנסת? מתפקדים? דחילאק אחי (ככה אתם אוהבים לומר, נכון?), ואם יבטיח, יקיים? ואגב, זה גם לא בידיו. קראתי שהוא התייעץ עם יו"ר מרכז הליכוד. אז התייעץ. נראה לך שמרכז הליכוד יסכים לכל השריונים הללו? והשרים? והח"כים?
צריך להקים לתקופה מוגבלת ממשלה שתשמור על הדמוקרטיה ותוציא אותנו מהגלגל הענק הזה שמסתובב בטירוף מבלי יכולת לעצור. נפתלי בנט - אתה האיש
ואם תגיד שדיברתם על "הקמת ממשלה יציבה למען האזרחים ולמען עם ישראל", אשאל אותך: כשנתניהו מנע העברת תקציב מדינה במשך שנתיים רק כדי להפר הסכם קואליציוני שקובע בחוק יסוד, ולמנוע מבני גנץ לכהן כראש ממשלה ולקיים רוטציה "בלי טריקים ובלי שטיקים", כפי שאמר לגנץ במתק שפתיים, זה למען עם ישראל?
וכאשר כתוצאה מכך אין כסף לרווחה, לחינוך, לבריאות, לשכבות המוחלשות, רק כסף ששופכים על הציבור ללא שום אבחנה, ב"קופסאות", חל"ת בלתי נגמר שעולה מיליארדים ומערכת חינוך סגורה, כאשר כל המשק פתוח לרווחה? זה ראש ממשלה ענייני? על שיקול דעתו אתה יכול לסמוך? יש לך אמון בו?
והעובדה שמזה שלושה ימים אין שר משפטים במדינת ישראל, ובעוד מספר ימים לא יהיה שר להשכלה גבוהה, מי כמוך כשר חינוך לשעבר מבין את הנזק, וגם תוקף המינויים הזמניים של שרים נוספים יפקע, ותפקידים בכירים נוספים אינם מאוישים, כי אין זה לרצונו של "הבוס". לזה תיתן את ידך?
ולמפלגה הקוראת לעצמה "ציונות דתית", בצלאל סמוטריץ' עם איתמר בן גביר עם "נעם", גזענית, הומופובית ומיזוגינית, הרוצה להחזיר את מעמדן של הנשים דורות אחורה, היישר אל המטבח והסינר, עם זה תשלים?
נכון, נפתלי ידידי, איני חושבת שהדרך השנייה קלה או פשוטה. ממשלה עם נתניהו היא אופציה רעה, ולאמיתו של דבר, אינה אופציה כלל. פשוט אינה קיימת. בן-גביר, אבי מעוז וסמוטריץ' לא ידורו יחד עם מנסור עבאס וחבריו. זה לא יקרה.
לימור לבנתלימור לבנתצילום: אוהד צויגנברג
ממשלה בראשותך כראשון ברוטציה היא מסובכת ומורכבת, אך אפשרית, והיא אופציה שיש לה סיכוי להחזיר את ישראל לדרך המלך. בחירות חמישיות? נראה לי שמגיע לאזרחי המדינה הזאת יותר. הרי הסכנה היא שנהיה שוב במבוי סתום.
קום נפתלי, עזוב את יועצי אחיתופל שליד ביבי. קום ועשה מעשה אמיץ. הרי אין עכשיו דיון מדיני. צריך להקים לתקופה מוגבלת ממשלה שתשמור על הדמוקרטיה ותוציא אותנו מהגלגל הענק הזה שמסתובב בטירוף מבלי יכולת לעצור. אתה האיש.
  • לימור לבנת כיהנה כשרה מטעם הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com