גם אם חשבנו שראינו כבר מייזמים לא שגרתיים, הופיעה הפיתה שניצל והבהירה לנו שעוד לא ראינו כלום. הכל התחיל באבא של עידו ונה שהיה נוהג להכין לילדים שלו שניצל טעים בחלה בכל יום שישי. עד כאן סיפור די סטנדרטי, רק שהבנים שלו החליטו לקחת את מנת הדגל, לשנות לה קונספט - ולהפוך אותה לביזנס.
אז מה זה בכלל פיתה שניצל? מדובר על פיתה מצופה בביצה ובפירורי לחם ומטוגנת בשמן עמוק - ממש כמו שניצל. לתוכה נכנסים מיונז, ממרח גוואקמולי, סלט עגבניות מפולפלות, חזה עוף, קצת איולי שום ויש גם קישוט של ירק מלמעלה בשביל הקטע.
"הרעיון הגיע כשהיינו מכינים בבית חלות עם מטבוחה מרוקאית, עם חצילים מטוגנים, ועם שניצלים ורטבים שלנו", מסביר ונה - אחד האחים שהקימו את המקום שנושא את השם "הסנדוויץ' של אבא" - "ומשם אמרנו שצריך לחשוב על מנות מגניבות שיימשכו קהל, וככה הגיע הרעיון לעשות פיתה שניצל".
2 צפייה בגלריה
הפיתה ששברה את הרשת: פיתה שניצל
הפיתה ששברה את הרשת: פיתה שניצל
הפיתה ששברה את הרשת: פיתה שניצל
(צילום: ירון ברנר)
וכל זה נולד בקורונה? "בתקופת הקורונה חשבנו איך אנחנו נכנסים לעניינים בצורה אחרת, משנים קצת את הדברים ומתאימים את עצמנו לשגרה החדשה. בתחילת הקורונה היינו מוכרים בכל יום שישי חלות עם שניצל. לאט לאט הרחבנו את זה עד שהתחלנו למכור כל יום חלה עם שניצל, ככה במשך שמונה חודשים. בסוף החלטנו שאנחנו פותחים מקום, מגדילים את צוות העובדים ואת המערך כדי להתפתח. זה הסניף הראשון שלנו, שאותו פתחנו לפני שלושה שבועות. גדלנו בראש העין והתחלנו מפה, אבל עכשיו אנשים מכל הארץ באים אלינו לאכול פה. הגיעו אנשים מבאר שבע, מתל אביב, מהוד השרון, ולפני פסח הגיעו גם ממגדל העמק. אנחנו גאים לקבל ולארח פה בעיר שלנו, ואנחנו חושבים לפתוח עוד סניפים בערים נוספות בארץ".
כמה פיתות עד שהגעתם לפיתה המשולמת? "בהתחלה באמת הרסנו הרבה פיתות כי הפיתה עצמה לא באמת יכולה להיות יותר מ-20 שניות בשמן. בהתחלה היא הייתה יוצאת כמו קרש לא אכיל, אבל התאמנו עד שהצלחנו. הרסנו בדרך לפחות 100 פיתות".
אתם מרגישים שהמצאתם את הגלגל? "אף אחד לא מטגן את הפיתה ושם בפנים את החזה עוף. אז אולי לא המצאתי את הגלגל, אבל הבאנו פה רעיון מבריק וטעים בעיקר שזה מה שאנשים מחפשים כשהם יוצאים לאכול בחוץ. המנות שלנו קבועות מראש".
אבל פיתה מטוגנת זה לא מתכון בדוק לצרבת? "העוף שבתוך הפיתה הוא לא מטוגן, זה ממש חזה עוף לפני שמכסים אותו בפירורי לחם. ובכל מקרה, אצלנו אין מתכון לצרבת אצלנו יש מתכון להשמנה ואוכל טעים, זה מה שאנחנו יודעים לעשות".
ומה עם שניצל רגיל? זה לא קצת חילול הקודש למכור ככה שניצל? "אנחנו לא מוכרים שניצל רגיל בפיתה אלא רק שניצל רגיל בחלה, זה הסנדוויץ' של אבא שלי, זה הטעמים שלו. עד היום הוא מכין לנו שניצל כזה כל יום שישי, והוא שותף מלא וגאה ליצירה הזאת. כל פעם שהוא נכנס לכאן הוא מרגש".
2 צפייה בגלריה
גימיק לסטורי?
גימיק לסטורי?
גימיק לסטורי?
(צילום: ירון ברנר )
המנה הזאת זה גימיק לאינסטגרם או שזה גם טעים? "זה גימיק טעים. אין ספק שהתמונה של הפיתה שניצל גורפת אלפי לייקים, אלפי תגובות וחשיפות באינסטגרם ובסטורי, אבל זה גם טעים, הטעם גורם ללקוחות לחזור שוב ושוב. הכל התחיל מלקוחה מרוצה שטעמה את הפיתה שניצל, צילמה והעלתה לרשתות, ועשה באזז גדול. עכשיו כבר עצרנו את מערך המשלוחים ואנחנו רק מקבלים לקוחות במקום כי אנחנו לא עומדים בעומס. מאז שהתמונה פורסמה ברשתות המקום שלנו עובד בטירוף. האמת שהפרסום הזה תפס אותנו לא כל כך ערוכים, היינו ערוכים למה שאנחנו מכירים אבל אל הלא נודע אתה אף פעם לא ערוך, וזה מדהים. אנחנו כבר לא מצליחים לענות לטלפונים, לקוחות כועסים עלינו כי גם זמני ההמתנה ארוכים מהרגיל, אבל אני אומר שבשביל דבר טוב צריך סבלנות".
אם ונה מוכר לכם, זה לא במקרה: ונה השתתף בעונה השלישית של "אקס פקטור", שם הוא העפיל לגמר. "לפני שהתחלתי למכור אוכל מהבית התעסקתי במוזיקה, והייתי מוציא שירים ועושה הופעות, אבל אז הקורונה הגיעה ושינתה הכל. אפשר להגיד שאנחנו ממש סינדרלה שמצאה את הייעוד שלה בתקופה הכי חשוכה שיש".