בקצרה:
  • מרצדס EQS תציע - לפחות ביניים - את הטווח החשמלי הגדול ביותר
  • טעינה מהירה של 300 ק"מ תתאפשר בתוך 15 דקות בלבד
  • תגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה הנוכחית
חשמלית ייעודית: בשונה משלושת הדגמים החשמליים של מרצדס כיום, העושים שימוש בפלטפורמה קיימת שהוסבה ליחידה חשמלית - EQC על בסיס GLC, ה-EQV על בסיס V קלאס ו-EQA על בסיס GLA - ה-EQS תהיה דגם ראשון שעושה שימוש בפלטפורמה חשמלית ייעודית המכונה EVA (ר"ת Electric Vehicle Architecture).
זו תשמש בעתיד דגמים חשמליים עתידיים של היצרנית, עם יתרונות המתבטאים בעיקר בחירות עיצובית בחוץ ובפנים, המאפשרת גם פינוי יותר שטח לנוסעים ומטען, כמו גם איכויות דינמיות (נוחות והתנהגות) גבוהות.
ממטולה לאילת: שתי גרסאות יוצעו, EQS450 בסיסית עם מצברים בקיבולת 90 קוט"ש, מנוע חשמלי אחד עם 333 כ"ס המחובר ישירות לגלגלים האחוריים. ל-EQS580 4MATIC הבכירה מנוע חשמלי נוסף המחובר לגלגלים הקדמיים ומאפשר הנעה כפולה עם הכוונת מומנט לפנים-אחור ותפוקה משולבת של 523 כ"ס, עם קיבולת מצברים של 107.8 קוט"ש.
מרצדס מבטיחה טווח נסיעה של 770 ק"מ בין טעינות, 107 ק"מ יותר מהטווח המוצהר של טסלה מודל S בגרסת לונג ריינג'. טעינה מהירה (200DC) תאפשר הוספת 300 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 15 דקות.
אחת הסיבות לטווח הנסיעה יוצע הדופן הוא מקדם גרר הנמוך ביותר בתעשיית הרכב כיום עם 0.20, נמוך משמעותית מטסלה (0.24) וגם מדיח מהתואר את לוסיד אייר (0.21). בנוסף, מרצדס תציע מערכת בלימה רגנטיבית יעילה המופעלת באמצעות מנופים מאחורי ההגה עם אפשרות בחירה בארבע עוצמות, החל מביטול מוחלט ועד אפשרות לשימוש בה גם לצורך עצירה.
מה עוד צריך לדעת עליה: מרצדס כבר חשפה את סביבת הנהג עם מסכים לכל הרוחב לרבות לוח מחוונים, מסך מגע מרכזי ומסך נוסף מימין עבור הנוסע, כולם מייצרים מראה אחיד כמעט ללא הפרדה לרוחב 141 ס"מ.
בצד המכאני נציין כי כמו ה-S קלאס הרגילה, גם היא תתבסס על מערך מיתלי אוויר כציוד תקני ואופציה למערכת היגוי אחורי אקטיבי בשתי רמות (4.5 או 10 מעלות) המאפשר צמצום משמעותי של רדיוס הסיבוב ושיפור היציבות הכיוונית במהירות גבוהה.
מה אנחנו חושבים: מרצדס נחשבה במשך יותר ממאה שנים ליצרנית הרכב הטובה בעולם, אבל המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית, השאיר אותה מאחור ואיים על מעמדה. עם ספינת הדגל החדשה והחשמלית נראה שמרצדס הולכת על כל הקופה, ואם אכן יקויימו ההבטחות היא צפויה להתחרות גם על תואר החשמלית הטובה בעולם, ממש כפי שה-S קלאס מיצבה עצמה כמכונית הנוסעים הטובה בעולם.