שלוש אנטילופות (איילנדרים) ברחו בסוף השבוע מפארק לכיש, לאחר שאלמונים חיבלו בגדרות ושיחררו את בעלי החיים. אחת האנטילופות תועדה כשהיא רצה באשדוד, בדרכה לכביש 4.

לקראת אור ראשון בשבת בבוקר קיבלו פקחי רשות הטבע והגנים דיווחים ממוקד 100 על איילנדרים שמסתובבים בחופשיות בפארק לכיש. "יצרתי קשר עם המטפלים של הפארק, שסיפרו ששניים מתוך השלושה נמצאו והוחזרו לתא שלהם, אך עוד נקבה אחת נעלמה", סיפר פקח רשות הטבע והגנים, ברוך תמם.   למקום הוזעקו צוותים עם רחפנים מעיריית אשדוד, יחד עם צוותים ממשטרת ישראל, פיקוח עירוני של עיריית אשדוד ועוד. "ביקשנו את עזרת האזרחים שידווחו אם מישהו נתקל בה", סיפר תמם. בשעה 13.30 אתמול דיווחו רוכבי טרקטורונים למוקד רשות הטבע והגנים כי הבחינו בחיה בין השיחים בשטח פתוח באזור יבנה.
1 צפייה בגלריה
האנטילופה שהוחזרה לפארק
האנטילופה שהוחזרה לפארק
האנטילופה שהוחזרה לפארק
(צילום: שמואל דוד)
הפקח תמם ביקש מהם לשלוח תמונה, ולאחר קבלת התמונה זיהה כי מדובר באנטילופה בתוך התעלה ולא בצבי. "יצרתי קשר עם מטפלי פינת החי שהוזעקו למקום. ביקשתי מהמודיע לשמור איתה על קשר עין, שכן היא הייתה קרובה לכביש 4, ואם הייתה בורחת לכביש - הייתה נגרמת תאונה קטלנית", סיפר הפקח תמם. וטרינר הפארק הגיע עם צוות חילוץ, ובאמצעות טרקטור הוצאה האנטילופה השוקלת 400 ק"ג מתעלת מים שאליה נפלה. "'היא הייתה רגועה. כנראה שהייתה תשושה. טשטשו אותה באמצעות חצי הרדמה וירדנו לתעלה כדי לחלץ אותה", הוא סיפר. 
מעיריית אשדוד נמסר כי "לקראת השעה 9:30 התקבלה הודעה עם סרטון קצר ובה האנטילופה נראית דוהרת לכיוון היציאה הצפונית של העיר, בכביש 41". במצלמות נראתה האנטילופה רצה לכיוון ניר גלים. "כאשר קיבלו דיווח על המיקום המדויק של האנטילופה, למקום הוזנקו כלל הכוחות כולל טרקטור של המוקד העירוני בעיריית אשדוד , אשר קיבל ליווי של הביטחון העירוני , רשות הטבע והגנים ונוספים", נמסר.
פארק לכיש הוא פארק בשטח של כ-650 דונם המשתרע לאורך הגדה הדרומית של נחל לכיש, הוא הריאה הירוקה של אשדוד. הוא כולל טיילת ירוקה, מדשאות ומתחמי חי שונים .