למרות שהפער מהקו האדום של שתי האחרונות, הפועל כפר-סבא ובני-יהודה, נראה אפשרי לסגירה, ישנה הרגשה שגם אם היה מדובר בשני סיבובי משחקים, זה לא היה עוזר להן.
מה שעבר על כפר-סבא לאחרונה רק מחזק את ההרגשה. אחרי שיצחק שום פיטר מאמן שני העונה, אלישע לוי, הקבוצה לא מצאה מחליף ותמשיך עם רביד גזל ששודרג מתפקיד העוזר, כשלצדו יעמוד הבן של הבעלים, עידן שום.
4 צפייה בגלריה
יצחק שום
יצחק שום
"חשבתי שנהיה בפלייאוף העליון". יצחק שום
(צילום: ראובן שוורץ)
יצחק, אף מאמן לא מתלהב לבוא אליכם. "קיבלתי הצעות מיותר מ-20 מאמנים לבוא לאמן אצלי. אני סומך על רביד".
בראיון ל"ידיעות אחרונות", שום (72) מתכונן לשבעת המחזורים המכריעים שבהם כפר-סבא תהיה חייבת לסגור פער של שש נקודות כדי לשרוד, מספר על מצבה של הקבוצה, הטעויות שנעשו בדרך, ויש לו מסר ברור: "גם אם נרד חלילה, אני נשאר. ההבדל ביני לבין אחרים הוא שכל בעלי הבית בורחים, ואני אשאר בכל מצב".
שום מוסיף: "חשבתי שהעונה נהיה בפלייאוף העליון, אבל זו שנה הפוכה מבחינתנו. התחלנו טוב, אבל ההמשך גרוע".
פלייאוף עליון? נראה תמוה. "ראיתי את הקבוצה במחנה האימונים, בליגה ניצחנו את בני-יהודה ומכבי חיפה, הכל הלך לפי התכנון. אבל אז התחילו בעיות עם הקורונה, נפצעו ארבעה שחקני הגנה, עומר פדידה השלים 90 דקות רק ארבע פעמים. הצרות גמרו אותנו".
מישהו איכזב אותך במיוחד? "קודם כל אני מאוכזב מעצמי".
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל כפ"ס מאיכזבים
שחקני הפועל כפ"ס מאיכזבים
"זו הייתה שנה הפוכה מבחינתנו". שחקני הפועל כפ"ס מאוכזבים
(צילום: אורן אהרוני)

"רק כשאני מפטר מאמן זה אסון"

חלון ההעברות בינואר היה ציון דרך בנפילה של כפר-סבא. בעוד היריבות בתחתית התחזקו והביאו ישראלים מנוסים, כפר-סבא הימרה על שלושה זרים חדשים שסיפקו תרומה אפסית, לצד שני צעירים בדמות עומר לקאו וטימוטי מוזי.
"הזרים שלנו לא פוגעים, אבל אני מאמין בהם”, אומר שום. “רציתי להביא עוד כמה שחקנים, אבל אלישע לא רצה. גם יכולתי למכור בינואר שלושה שחקנים שהיו מכניסים מיליון וחצי שקל, אבל לא מכרתי כדי לא לפרק את הקבוצה. אני משלם על טעויות של אחרים ולוקח את האחריות".
יכול להיות שגם אתה טעית בפיטורים של עמיר תורג'מן שפתח את העונה? "אולי טעיתי בכך שהחתמתי אותו. אני לא חייב לחיות כל השנה על הטעות. רק כשאני מפטר מאמן זה אסון. גם אותי פיטרו מהפועל ת"א כשהייתי במקום השני, ומפנאתינייקוס כשהייתי במקום הראשון. אני שונא חילופי מאמנים. מעבר לפגיעה באיש מקצוע, זה עולה לי הרבה".
ישנם אוהדים שטוענים שאתה לא מביא כסף מהבית, אלא מסתמך על הקצבות. "אני לא חייב דין וחשבון לאף אחד. אם ההקצבות זה 7 מיליון שקל, והתקציב שלי 15 מיליון, אז מאיפה מגיעים עוד 8 מיליון, רק שאבין".
4 צפייה בגלריה
עמיר תורג'מן
עמיר תורג'מן
"אולי טעיתי שהחתמתי אותו". עמיר תורג'מן
(צילום: ראובן שוורץ)
ויש עוד טענה קבועה, שאתה לוחץ לפתוח עם הנכד שלך, טום שלח. "שיבוא מאמן אחד שיגיד שביקשתי ממנו להרכיב את הנכד שלי. היה אותו סיפור עם עידן. במדינת ישראל מותר להיות בן של עורך-דין, בן של רופא, וחס וחלילה, בן של כדורגלן זה אסור. אחרים טועים, אבל אם בן-של טועה, אוי ואבוי".

"רוב השחקנים בינוניים, זו הבעיה"

כפר-סבא תפתח מחר את משחקי ההזדמנות האחרונה בקרב חוץ מול בית"ר ירושלים, ומעטים מאוד נותנים לה סיכוי לנצח בו – או בכלל להישאר בליגה. זה לא חדש, הנדנדה הזו. אוהדי כפר-סבא כבר רגילים לעליות וירידות, והקבוצה היא השיאנית הישראלית, עם 10 העפלות לליגה הבכירה ותשע נשירות לליגה השנייה.
מדוע כפר-סבא לא מצליחה לייצר יציבות? "נכון לעכשיו אנחנו קבוצה קטנה, וגם לא משחקים בבית שלנו, מה שעולה לנו בנקודות. באופן כללי, כשהקבוצות הבכירות רוצות את השחקנים שאנחנו רוצים, אין לנו צ'אנס לקחת אותם. אנחנו צריכים לפגוע עם השחקנים הבינוניים, יש שנה שזה הולך יותר ויש שנה שפחות. רוב השחקנים בינוניים, זו הבעיה".
הקבוצה שלך בכלל לא מייצרת מצבים. "אם היה לי הסבר, הייתי דואג שזה ייושם. נתתי חופש פעולה ולא התערבתי בכלום, כך שאני לוקח את כל האחריות עליי, ולא אברח, לא משנה מה יקרה. העובדה שלקחנו ארבע נקודות מתוך 30 אפשריות לא יוצאת לי מהראש, לא עברתי דבר כזה מימיי. נילחם על ההישרדות, ואני אהיה המאושר באדם אם נישאר".
מה אתה חושב על היכולת של הנבחרת? "כל הזמן אנחנו באים בטענות לווילי רוטנשטיינר, ואני לא מבין על מה. הוא איש חכם שעושה מה שהוא חושב לנכון. מה שכן, לא ראיתי באף מקום בעולם מנהל טכני שהופך למאמן, אלא להפך, אבל בכדורגל הישראלי הכל יכול לקרות. חוץ מזה, לא נגיע לכלום עוד 50 שנה כי אנחנו מחליטים מראש שאנחנו לא שווים כלום. לא ראיתי מישהו אחד שיבוא ויגיד שאפשר לנצח את דנמרק, אז למה אנחנו מצפים?"
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
"לא מבין למה באים אליו בטענות". וילי רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
במי היית בוחר כמאמן הנבחרת? "הדבר הכי חשוב היום זה שהנבחרת תהיה מעניינת, ואין מישהו שיביא עניין לנבחרת כמו איל ברקוביץ'. אני מוכן להיות לידו".
אז למה שלא תיקח את אימון כפר-סבא? "מבחינה בריאותית אני לא יכול כבר לאמן. גמרתי עם הקטע של האימון. גם העונה קיבלתי הצעות מחו"ל, אבל הקורונה לא איפשרה".
הצוות הנוכחי יכול להציל את הקבוצה? "להציל את הקבוצה זה על השחקנים. גם לאלישע וגם לתורג'מן הבאתי כל שחקן שהם ביקשו. אני צריך ללמוד שלא כל שחקן שמאמן מבקש הוא צריך לקבל".