התלמידים יחזרו הבוקר (שני) לבתי הספר בתום חופשת הפסח בהתאם למתווה הישן. זאת, חרף הירידה בתחלואה ופתיחה נרחבת של המשק. החזרה החלקית מעיבה על הילדים ועל המורים. "גם לנו חשובה הבריאות של עצמנו, של המשפחות", אמר עמית, תלמיד כיתה ח' מבאר יעקב. "אני ממש מתוסכלת ומרגישה שמזלזלים בנו ובעתיד שלנו", סיפרה תהל, תלמידת כיתה ז' מעכו.
4 צפייה בגלריה
תלמידי בתי הספר יחזרו מחר ללימודים בתום חופשת הפסח לפי המתווה הישן חרף הירידה בתחלואה ופתיחת המשק
תלמידי בתי הספר יחזרו מחר ללימודים בתום חופשת הפסח לפי המתווה הישן חרף הירידה בתחלואה ופתיחת המשק
רוצים לחזור לשגרה. אושרי, אגם, תהל ועמית
4 צפייה בגלריה
חוזרים ללימודים, אבל רק חלקית. בית ספר בירושלים, ארכיון
חוזרים ללימודים, אבל רק חלקית. בית ספר בירושלים, ארכיון
חוזרים ללימודים, אבל רק חלקית. בית ספר בירושלים, ארכיון
(צילום: EPA)
החל מהשבוע שעבר ביקשו משרד החינוך, ראשי השלטון המקומי והנהגת ההורים הארצית לאפשר חזרה מלאה ומידית לכיתות אך בשל התנגדות משרד הבריאות ימשיכו התלמידים ללמוד בזום ובאופן חלקי בקפסולות. לפי שעה הקפסולות בוטלו רק בכיתה ג' במסגרת פיילוט שאפשר משרד הבריאות. כמו כן, למידה מלאה אפשרית בהתאם להנחיות בבתי ספר שבהם 90% מתלמידי י"א-י"ב מחוסנים.
"ההחלטות לא לאשר חזרה מלאה נשענות על תמונת מצב מלפני שבועיים שהשתנתה באופן קיצוני", אמר מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי. "ישנה ירידה של 95% בתחלואה, ומערכת החינוך היא ראי של סביבתה".
4 צפייה בגלריה
מחאה של בני נוער על הלמידה מרחוק בזמן הקורונה
מחאה של בני נוער על הלמידה מרחוק בזמן הקורונה
מחאה של בני נוער על הלמידה מרחוק בזמן הקורונה. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
עם ישראל פוקד את הקניונים והחנויות ביום הבחירות
עם ישראל פוקד את הקניונים והחנויות ביום הבחירות
קניון דיזנגוף עמוס במבקרים. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
"לפי הנתונים כרגע יש רק שתי ערים כתומות, 76% מעובדי ההוראה ו-68% מתלמידי כיתות י"א-י"ב, וצוותי החינוך נוהגים באחריות ומקפידים על התו הסגול", אמר אדרי. "אין היגיון שבמצב הנוכחי לא תהייה עדיפות בפתיחה מלאה של מערכת החינוך". לדברי יו"ר הנהלת התאגדות מנהלי אגפי חינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי, אם יוחלט על חזרה מלאה, יכולים אגפי החינוך להיערך לכך בתוך כמה ימים.
"לנוער בגילי, בית הספר הוא מקום חשוב חברתית, רגשית ונפשית", אמר עמית קריחלי, תלמיד כיתה ח' בבית הספר למדעים על שם יוהנה ז'בוטינסקי בבאר יעקב. "אני לא יודע עד כמה מודעים לקושי הרב שגרם הזום. כולם חזרו לשגרה, הגיע הזמן שגם אנחנו. אני מבקש, אל תשאירו אותנו מאחור".
עמית קריחלי, תלמיד כיתה ח' ,בית הספר  למדעים ע"ש יוהנה זבוטינסקי בבאר יעקבעמית קריחלי, תלמיד כיתה ח' ,בית הספר למדעים ע"ש יוהנה זבוטינסקי בבאר יעקב
רינה קריחלי יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר למדעים ע"ש יוהנה זבוטינסקי באר יעקברינה קריחלי יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר למדעים ע"ש יוהנה זבוטינסקי באר יעקב
אמו, רינה, יו"ר הנהגת ההורים בבית ספרו ואחות במקצועה, אמרה כי "יש תחושה שמישהו שכח את הילדים שלנו והשאיר אותנו ההורים להתמודד". לדבריה, "שגרת החיים שלנו הופרה, אך של ילדינו פשוט נרמסה והנזק עצום".
אושרי סובן, תלמיד כיתה י' בישיבת אמית אשדוד, התרעם גם הוא על ההחלטה להשאיר את מערכת החינוך בקפסולות. "לא ייתכן שבזמן שפותחים את כל המסחר בתי הספר נשארים מאחור". לדבריו, "בקושי למדנו השנה והיא תכף נגמרת. למרות כל הניסיונות להיפגש במרחב הפתוח, זה לא אותו הדבר".
אושרי סובן, תלמיד כיתה י׳ בישיבת אמית אשדודאושרי סובן, תלמיד כיתה י׳ בישיבת אמית אשדוד
תהל ממן, תלמידת כיתה ז' באולפנית אמית עכותהל ממן, תלמידת כיתה ז' באולפנית אמית עכו
"זה מצחיק שלקניון אני יכולה ללכת בלי בעיה אבל בבית הספר עדיין יש לנו הגבלות", אמרה תהל ממן, תלמידת כיתה ז' באולפנת אמית עכו. "אנחנו דור העתיד ואני מרגישה שממש מזלזלים בנו ובעתיד שלנו".
אגם בנזרי, תלמידת כיתה י' בבית הספר "דרכא מקסים לוי" בלוד אמרה כי "הדבר שאני הכי רוצה זה לחזור לשגרת לימודים מלאה. חבל לי על כל יום וכל רגע שאני בבית. צריך להוציא את המקסימום מהשבועות האחרונים לשנת הלימודים".
סנדרה פרסמן, מורה בבית הספר של אגם, אמרה כי היא ועמיתיה היו משוכנעים שעם הירידה בתחלואה יחזרו לשגרה מלאה. "אנו מאמינים שגם לאחר חזרה לשגרה מלאה וביטול הקפסולות, גם התלמידים וגם הצוות החינוכי ימשיכו להישמר ולשמור אחד על השנייה", אמרה.
 סנדרה פרסמן מורה בבית הספר התיכון " דרכא מקסים לוי"  לוד סנדרה פרסמן מורה בבית הספר התיכון " דרכא מקסים לוי" לוד
"במקום להתחיל ולתקן את הנזקים האדירים שנגרמו לילדי ישראל ממשיכים להגדיל אותם", אמר אייל לבנון, יו"ר ועד ההורים המרכזי בתל אביב ואבא של יואב, תלמיד כיתה ט'. "אין שום סיבה שתלמידי כיתות ה'-י"ב לא יחזרו לחמישה ימי לימודים בבתי הספר. נדמה כי בחלק ממשרדי הממשלה סיום חופשת הפסח הגיע בהפתעה. כדאי שיתעוררו ויקדישו את כל הנדרש לתיקון", הוסיף.
פורסם לראשונה: 23:18, 04.04.21