עונש קל - בפרשת ההתעללות המזעזעת: חודשיים מאסר, שירוצו בעבודות שירות, נגזרו על אלן מוריסון מבת-ים, שתיעד את עצמו מתעלל בכלב בדירתו בבת-ים. בנוסף קבע היום (ב') בית המשפט השלום בתל אביב כי על הנאשם לשלם לחברתו לשעבר 4,000 שקל ובנוסף נגזר עליו מאסר על תנאי.

מוריסון הורשע בשתי עבירות של התעללות בבעלי חיים ובשתי עבירות של איומים כלפי חברתו לשעבר. במשטרה ביקשו לגזור עליו מאסר בפועל, אך בית המשפט הסתפק בעבודות שירות.
הוא קשר את הכלב, תיעד את עצמו מתעלל בו ושלח את הסרטון לחברתו לשעבר. סנגורו, עו"ד זאב לקט, סיפר כי אמנם לכלב נגרם כאב, אך לא נזק. " אלן הביע חרטה ולקח אחריות מלאה על מעשיו כבר מן הרגע הראשון", אמר עו"ד לקט. "העונש שניתן על ידי בית המשפט לוקח בחשבון תקופה בת 21 ימים ששהה במעצר, המצטרפת לתקופה מאסר נוספת שתרוצה בעבודות שירות. אלן לקח חלק בהליך שיקום ארוך ואינטנסיבי אותו סיים בהצלחה רבה. בית המשפט איזן נכונה בין האינטרסים השונים ופסק על פי הדין ובראי הפסיקה הנוהגת במקרים דומים תוך הטלת צו לפיו לא יוכל להחזיק בבעל חיים למשך שנתיים."
1 צפייה בגלריה
רגעי ההתעללות, מתוך הסרטון
רגעי ההתעללות, מתוך הסרטון
רגעי ההתעללות, מתוך הסרטון
הפרשה התפוצצה באוקטובר אשתקד, לאחר שסרטון ההתעללות פורסם ברשתות החברתיות. זמן קצר לאחר שהסרטון הופץ בפייסבוק, הגיעו למקום כוכבי הרשת מישל טרוני ודניס צ'רקוב שנכנסו לביתו של המתעלל, ודרשו ממנו את הכלב. הם התעמתו איתו בפתח הדירה וסירבו לשחררו, עד שכוחות המשטרה הגיעו למקום. הכלב הועבר למתקן מיוחד, שאליו מעוברים כלבים שבהם התעללו. כמה שבועות לאחר מכן הוא אומץ על ידי משפחה מצפון הארץ, לאחר שמאות ישראלים ביקשו לאמץ אותו.
את כתב האישום הגישה חטיבת התביעות של המשטרה והתיק נחקר במשטרת איילון.