ההחמרה בעונשים על מעלימי מס תופסת תאוצה. עונש חמור במיוחד נגזר בבית משפט השלום בתל אביב, על ידי השופט שאול אבינור, כאשר גזר על עו"ד שמואל אריאלי (75) שנת מאסר בפועל וקנס של 70 אלף שקל בגין העלמת הכנסות משכירות בהיקף של כ-1.7 מיליון שקל ועבירות נוספות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עורך הדין הורשע גם בהגשת הצהרת הון כוזבת ועבירות מע"מ בגובה מאות אלפי שקלים בגין דרישת החזרי פחת ומס תשומות על דירת מגורים שהוצגה בכזב כנכס עסקי. על חברת ארש"ח נכסים אשר בבעלותו של עו"ד אריאלי, הוטל קנס סימלי, בסך שקל אחד.
1 צפייה בגלריה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה
מעצר. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בהכרעת הדין הורשעו עו"ד אריאלי וחברת ארש"ח נכסים אשר בבעלותו בעבירות השמטת הכנסות משכירות ובעבירות על חוק מע"מ ונקבע כי במשך כעשור פעל עו"ד אריאלי בתחכום ובמרמה על מנת להסוות את היותו בעלים ומשכיר שמונה נכסים שונים. זאת, כדי שיוכל להעלים מהרשויות את ההכנסות משכר דירה, וכן כדי לדרוש בכזב החזרי תשומות ופחת בגובה מאות אלפי שקלים על דירת מגוריו שהוצגה בכזב לרשויות כנכס עסקי.
"בעניין שלוש דירות לגביהן טען הנאשם להסבת ההכנסות מהן לקרובי משפחתו - נקבע שהנאשם לא הסב את הכנסותיו מדירות אלה, אלא העלים אותן במרמה, תוך שימוש פסול בפרטיהם של קרובי משפחתו, על מנת לפטור את עצמו מהצורך לדווח על הכנסותיו ושלם מיסים כדין", נכתב בגזר הדין.
בגזר הדין קבע בית המשפט כי מדיניות הענישה הנוהגת בעבירות מס כוללת הטלת עונשי מאסר בפועל ממשיים, לנשיאה מאחורי סורג ובריח, ובפרט כאשר מדובר בעבירות שביצוען כרוך במעשי מרמה מובהקים ומבוצעות על ידי עורך דין תוך שימוש בידע משפטי ומסמכים כוזבים, כפי שאירע כאן.
בית המשפט הדגיש כי נסיבות ביצוע העבירות, כפי שהתבררו במסגרת שמיעת הראיות, לא מאפשרות להסתפק בענישה מקלה או בהליכי כופר בלבד שכן מדובר בהשמטת הכנסות על רקע תוכנית עבריינית מתמשכת, כאשר לצורך ההשמטה הצטברו מעשי מרמה רבים ונסיבות חומרה משמעותיות.
באשר לגזר הדין החמור, כתב השופט אבינור בגזר הדין: "נסיבות ביצוע העבירות לא מאפשרות התייחסות אליהן כאל השמטת הכנסות גרידא, שניתן להסתפק לגביה בענישה מקלה או בהליכי כופר בלבד. בנוסף להשמטת ההכנסות, הנאשם עבר גם עבירות מע"מ בגובה למעלה מ-317 אלף שקל, התנהל בצורה בלתי חוקית באופן שיטתי ולאורך שנים, עשה שימוש פסול באמצעים משפטיים ובידע המשפטי הרב שברשותו ואף ניסה לגלגל את האחריות למעשיו לפתחו של רואה החשבון".
התיק נחקר על-ידי פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המיסים וטופל על ידי עו"ד רינת ברנדל מפרקליטות מיסוי וכלכלה.