2 צפייה בגלריה
מגדלים מתחם שרונה
מגדלים מתחם שרונה
הדמיית המגדלים במתחם שרונה
(הדמיה: ישר אדריכלים)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה היום (ג') סופית את הרחבת זכויות הבנייה בתוכנית של אפי נכסים וקבוצת מליסרון להקמת שני מגדלים בני 50 קומות במתחם שרונה במרכז תל אביב (המכונה מתחם דרום הקריה). במסגרת ההחלטה ניתן תוקף לתוכנית, במסגרתה יוקם פרויקט לנדמרק שיכלול מגדלי עירוב שימושים שישלבו מגורים, תעסוקה ומסחר, שטחי ציבור ומלונאות. הפרויקט, שמצוי בתחילת הבנייה, כלל עד כה מסחר ומשרדים בלבד, אולם כעת יכלול גם 116 דירות.
המגרש משתרע על שטח של כ-14 דונם וממוקם בפינה הדרום מערבית של מתחם שרונה, בין הרחובות הארבעה, ארניה אסוולד וליאונרדו דה וינצ'י. מדובר באחד השטחים היחידים במתחם שטרם מומשה בו הבנייה. מגדל אחד יוקם ברחוב דה וינצ'י וישלב תעסוקה, מסחר ומבני ציבור. המגדל השני יוקם ברחוב הארבעה וישלב גם מגורים בקומות העליונות וכן אפשרות להקמת חדרי מלון. שניהם יכללו חזית מסחרית.
שני המגדלים, שיבוצעו על ידי חברת אקלטרה בנייה, יכללו למעלה מ-160 אלף מ"ר, מתוכם משרדים ומסחר בשטח של כמעט 120 אלף מ"ר ו-6,050 מ"ר עבור שטחים ציבוריים כגון חינוך, דת, תרבות, רווחה, קהילה ומוסדות עירוניים. עוד כוללת התוכנית 10 קומות עם 116 יחידות דיור, כאמור, מחציתן יוקצו עבור דירות קטנות בשטח של עד 60 מ"ר במטרה לאפשר תמהיל מגוון.
בנוסף, כולל הקומפלקס בית ספר לאמנויות הבמה שישתרע על שטח של כ-7,000 מ"ר, כיכר ציבורית שתיבנה ברחבת המגדלים ותכלול פינות ישיבה ובתי קפה בשטח של כ-5,000 מ"ר וחניון תת-קרקעי בן 7 קומות עם 2,000 מקומות חניה. דרך הגישה למגרש תהיה תת-קרקעית ותקושר ממזרח ממגדלי המגורים של חברת גינדי החזקות, לכיוון צפון לרחוב קפלן. שטחי הפיתוח ישולבו עם מתחם שרונה מרקט.
2 צפייה בגלריה
מגדלים מתחם שרונה
מגדלים מתחם שרונה
המגדלים בדרום מתחם שרונה
(הדמיה: ישר אדריכלים)

אחד המגרשים היקרים ביותר ששווקו

מהוועדה נמסר כי התוכנית, שנערכה על ידי משרד ישר אדריכלים, קודמה בהתאם למדיניות לפיתוח לאורך ובסביבת צירי מערכות תחבורה עתירות נוסעים (מתע"ן): במרחק של עד 300 מטרים מתוואי שני צירי רכבת קלה הנמצאים בביצוע (הקו האדום ממזרח לתוכנית והקו הירוק ממערבה), וכן במרחק של כ-150 מטרים מתחנת מטרו שבתכנון על רחוב החשמונאים מדרום לתוכנית.
שתי החברות רכשו את הקרקע לפרויקט הענק ב-2015 תמורת 578 מיליון שקל. שתי החברות גברו על חמישה מתחרים במסגרת מכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), בהם עזריאלי, גינדי החזקות, קבוצת חג'ג', ישראל קנדה וחברה פרטית של המיליארדר הישראלי טדי שגיא. מדובר היה אז בשיתוף פעולה ראשון של אפריקה ישראל (שאפי נכסים הייתה חלק ממנה בזמנו) עם מליסרון בתחום היזמות. זהו אחד המגרשים היקרים ביותר ששיווקה רמ"י, כאשר מחיר המינימום למגרש היה 208 מיליון שקל.
יו"ר הוועדה המחוזית, אדריכלית דניאלה פוסק, מסרה כי "התוכנית משתלבת היטב ברחוב ליאונרדו דה וינצ'י אשר הופך לרחוב עירוני, ירוק ומשמעותי, המחבר בין מוקדי ציבור ותרבות רבים; ממשכן האומנויות (האופרה, תיאטרון הקאמרי ומוזיאון תל אביב) לאורך שרונה ועד כיכר גבעון ומתחם השוק הסיטונאי".