מהר מהצפוי: התשובה של יונדאי לטסלה כבר בדרך ארצה
שוק הרכב הישראלי יהיה הראשון שיקבל את איוניק 5 המרשימה מחוץ לגבולות דרום קוריאה, עם תג מחיר שצפוי לעשות חיים קשים במיוחד לטסלה מודל 3. גם MG שאחראית לשיווק החשמלית הפופולארית ביותר על הכביש המקומי מקבלת מתחרה קשה - יונדאי קונה חשמלי במחיר דומה
האיום הראשון על טסלה בארץ לא מגיע מסין או אירופה, אלא דרום קוריאה. ישראל עשויה להיות ראשונה מחוץ לדרום קוריאה בה תושק יונדאי איוניק 5 החדשה, התשובה של מותג הרכב החזק ביותר בשוק המקומי לטסלה מודל 3 החדשה. מכוניות ראשונות צפויות להגיע בקרוב עם תכניות לתחילת שיווק תוך שבועות ספורים. אבל החדשות הגדולות באמת הן תג המחיר שצפוי להיות קרוב מאוד לזה של טסלה שעולה - לאחר העלאות המחיר האחרונות - 187 אלף שקלים. במקביל תושק גרסה חשמלית ליונדאי קונה עם תג מחיר שיציב אותה ראש-בראש מול חשמליות סיניות זולות, כ-135 אלף שקלים.
היישר מול טסלה
יבואנית יונדאי כלמוביל מכרה עד היום רק כמה עשרות מכוניות מהגרסה החשמלית של האיוניק בכל שנה, תוצאה של מגבלות אספקה קשות לצד דגש על ייבוא דגמים אחרים. אולם בחברה סימנו את 2021 כשנה שבה יוזנקו מכירות הרכב החשמלי בארץ, ובהתאם לתכניותיה תשיק בחודשים הקרובים שני דגמים חשובים שיתחרו בשוק החשמליות המשפחתיות-עממיות, בניסיון לשמר את מעמדו הבכיר של מותג יונדאי בשוק הרכב, גם בתחום החשמלי.
והחשובה שבחשמליות, איוניק 5, צפויה להגיע תוך זמן קצר לישראל כהכנה לתחילת שיווק בחודשים יוני-יולי. ה-5 הוא דגם חדש לגמרי בקונצרן יונדאי-קיה, על בסיס חשמלי-ייעודי מתקדם, שעל בסיסו תשווק אצלנו קיה עוד השנה דגם מקביל בשם EV6. יונדאי מתכננים לייצר אותו בכמויות גדולות לאור המעבר העולמי להנעה חשמלית, ולהגיע בקרוב לקצב של יותר מ-100 אלף מכוניות בשנה.
מבחינת ממדי אורך-רוחב, האיוניק 5 דומה לטסלה מודל 3. היונדאי קצר במספר ס"מ אך רחב במידה דומה. לעומת זאת, הוא גבוה באופן ניכר מהמכונית האמריקאית עם תוספת של כ-16 ס"מ. הבדל משמעותית הרבה יותר נמצא בבסיס הגלגלים, שם האיוניק מציג מידה נדירה של לא פחות משלושה מטרים, תוספת של 12.5 ס"מ שרובם ככולם מנוצלים למרחב פנים נדיב.
לפי תכניות כלמוביל, האיוניק 5 יגיע ארצה ברמת גימור גבוהה מאוד, ויכלול כסטנדרט צמד מסכי "12 בסביבת הנהג עם תצוגה עילית. לגרסת הבסיס סוללת 58 קוט"ש ומנוע צנוע יחסית עם 168 כ"ס בלבד. לגרסה שני המנועים הספק של 232 כ"ס והנעה כפולה, מקצרת את התאוצה ל-6.1 שניות. יש גם גרסה עם סוללת 73 קוט"ש ומנועים בהספק של 215 כ"ס או 302 כ"ס, כשאחרונה מזנקת ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. טווח הסוללה הקטנה יעמוד כנראה על כ-350 ק"מ, טווח הגדולה יגיע ל-480 ק"מ.
מלבד מפרט האיוניק 5 שיציב אותו - "על הנייר" לפחות - כמתמודד על צמרת המשפחתיות החשמליות לצד טסלה מודל 3 ושורה גדלה והולכת של מתמודדים מסין, כלמוביל צפויה לנצל את גודלה בשוק המקומי כיתרון לצרכן מול מותגים חדשים בשוק. בהקשר זה מעניין יהיה גם לגלות איזו חבילת שירות-אחריות היא צפויה להציע לרוכשי האיוניק 5.
הישר מול MG
יונדאי קונה כבר נמכר בארץ בגרסאות בנזין והיברידית, אך מיוצר גם בשתי גרסאות חשמליות - עם סוללות 40 ו-64 קוט"ש. בכלמוביל בחרו להביא בינתיים את הראשונה בלבד, במטרה להתחרות ראש בראש מול להיט המכירות החשמלי של שוק הרכב בישראל, MG ZS EV מבית לובינסקי. ותג המחיר צפוי להתאים לכך, שכן הוא יעמוד על כ-130 אלף שקלים.
יש לזכור כי MG לא לבד, ועוד מותגים סיניים צפויים לאכלס - או כבר מאכלסים - את משבצת רכב=פנאי-חשמלי במחיר גבוה במעט מסופר-מיני. בין היתר אלה GAC GE3 שמגיע בעזרת יוניון מוטורס (טויוטה) וסרס E3 שתושק בקרוב על-ידי טלקאר (קיה). הגרסה היקרה יותר עשויה להגיע בהמשך בהתאם לדרישה.
עם הסוללה הקטנה משיג הקונה EV טווח רשמי של 305 ק"מ בין טעינות, ארוך בכ-40 ק"מ מה-MG, החשמלית הנמכרת בארץ. את הקונה והאיוניק 5 אפשר יהיה לטעון בעמדות טעינה מהירות, ה-5 גם בעמדות בעוצמה של עד 350 קוט"ש.
בלי שום מערכות אקטיביות שהפכו, שכבר הפכו לסטנטרט גם ברכים זולים יותר.
היבואנים הישראלים הם מונופולים, הם גובים עמלת תיווך מטורפת על כל רכב שבא לארץ. מה שמיוחד בטסלה זה בכלל לא הרכב, זה המחיר, תהיו בטוחים שכלמוביל שגובה פי 3 על יונדאי סנטה פה בישראל מאשר בארה"ב, תגבה מחיר הזוי ומופרז על כל רכב שהם יביאו, לא משנה מה הוא יהיה.
את טסלה ירכשו אנשים שאוהבים חדשנות וגם נהנים מהשונות, ייחוד ותשומת לב. היונדאי הזאת ללא ספק מעוצבת נהדר, אבל זה ממש לא אותו קהל, בוודאי לא במחיר המופרך הזה שטסלה, בגלל הייחוד, עוד איכשהו מצדיקה.
כולל ההתקנה עבור לקוח פרטי
המתחרה האמיתי של טסלה. כמו כן lucid שהוא דרגה אחת מעל טסלה לחלוטין.
בכל הסרטוני תדמית שלהם אתה שומע אותם טופחים לעצמם על השכם ללא שום סיבה נראית לעין. לדעתי זו חברה כמו ניקולה שמוכרת חלומות ללא כל בסיס במשך מספר שנים - אחלה פרנסה. מנכ"ל ומייסד ניקולה למשל כבר לא בתפקיד ומכר מניותיו ב-50 מיליון דולר. קצת באיחור, כי אם היה מספיק למכור חצי שנה קודם לכן היה חוזר הביתה עם חצי מיליארד דולר במקום.
יש לי 3008 כבר 3 שנים עם מסך דיגיטלי גם ללוח המחוונים- עובד פגז גם בקיץ תהנה עם הפונטו שלך
שחלקם מגיבים בתשלום. לא הגיון בריא, לא נתונים ישפיעו על ההייפ שלהם, מזכיר לי את הגרופיס של אפל.
https://squir.com/all-3d-models/alfa-romeo-sz-zagato-1989-1991.html
הרכב בעל הנעה אחורית מרווח מאוד ובעל פטנטים ועיצוב שמשאירים אבק לטסלה. הבעיה שבאיוניק שמיועד לשוק האירופאי יש גג זכוכית מה שיקטין טווח בישראל החמה בעשירית לעומת האחות התאומה של מותג קיה שמיועד לשוק האמריקני. הקיה תהייה כמובן פחות מעוצבת אבל ללא גג חממה פוגעני. בכל מקרה מהטווח המוצהר יש להוריד חצי בגלל החום ומהירות נסיעה שמעל 90 קמש. טסלה כנראה בעלת טווח גדול יותר אבל בלי אפל קארפלי או המקבילה של גוגל. כעט יש לסבסד התקנת גגות סולרים לבתים פרטיים לשימוש באנרגיה חינמית ולא מזהמת זו תפקידה של ממשלה שדואגת להקטנת תחלואה ועמידה באמנות בינלאומיות שישראל חתמה להקטנת פליטות מזהמים.
אחד ההשקעות הכי טובות שלי זה הGE3 GAC. רכב פצצה שמגיע עם אחלה אבזור, מהרכבים החשמליים בארץ יש את יש לו את הטווח הכי גדול (309 ק"מ) ויש גם עמדות טעינה מהירות. בקיצור אפשר בכיף לנסוע לאילת עם עצירה קצרה בדרך.
אז העצירה בדרך לאילת תארך 8 שעות
בגלל תמחור סופר אטרקטיבי וכניסה ישירה בלי יבואנים מסואבים- טסלה מודל 3 נמכרת בארץ במחיר נמוך משמעותית (עשרות אחוזים) מהמתחרות הישירות שלה בכל העולם, . טסלה מודל 3 מדורגת בטופגיר כרכב החשמלי הטוב ביותר בעולםמיד אחרי הפורשה טייקן. אין פה בכלל תחרות, בטח לא מיונדאי. חחחחחחח.
טסלה רכב עממי מאוד, חברים בארצות הברית בהלם מהשיווק שלו בארץ כרכב יוקרה, גימורים גרועים וחומרים זולים. עם כל הכבוד, יונדאי שמה את טסלה בכיס הקטן ממש כך !!!
טבלה זה רק שילוב של יומרה ושיווק. זה שיש טכנולוגיה אפשרי אומר שיש יכולת אך אין בהכרח צורך. מה שטסלה עושה כל אחד יכול לעשות. עניין של זמן וכסף. זה הכל.....
טסלה לא מכונית מושלמת, איכות הרכבה ברמה של אוסטין מונטגו ואמינות בינונית מינוס (תבדוק דיווחים מאנגליה). הביצועים בקו ישר מאוד טובים, אבל כמה זה חשוב שכולם בישראל זוחלים במהירות ממוצעת עשרים קמש. אורך המכונית ורדיוס הסיבוב מגבילים תמרון בערים הצפופות שלנו ושאתה תקוע בפקק חשובה לך גם איכות הסלון וגם כאן טסלה לא ממובילי בקטגוריה.
הכל שקרים אין שום קרינה ברכב חשמלי יש קרינת רקע כימעט ואפסית מוזמנים להכנס לקבוצה בפייסבוק רכבים 100% חשמליים בישראל וליראות תמונות של בדיקת קרינה במעבדה הכל שקרים והכפשות של לובי הנפט שמפסיד מיליארדי דולרים על זה שאנשים לא מתדלקים ולא מחליפים שמנים יותר
אם יש לכם אשליות על מחיר של 130 - 140 אלף זה ממש לא יקרה היבואן לא יתמחר את הרכב כמתחרה ל איוניק ההיברידית שהיא כבר היום באזור של 145,000 ש"ח מניח שהמחיר יהיה מעל לאיוניק החשמלית שנמכרת היום ב 160000
הרבה יותר גדול מאיוניק הרגילה
באמת בלי נהג יש מרחב יפה.
לכסא הנוסע והנהג יש טווח הזחה גדול
יאללה יאללה, כנס ל i20 שלך וסע...
ולא אצל כולם, אחרי רכישה וקיבלת עמדת טעינה בחינם, הם פונים לחברה שמספקת עמדת טעינה בטרם קבלת הרכב, ומתקינים לך בבניין. יש בגוגל התקנה עמדת טועינה לבתים, בהם ג'נרג'י, אפקון, EVEDGE, סונול EVI, גרינספוט, D-CHARGE.
חבל
מה אתה ילד?
אין ברירה, אקנה סיני
הכי מהירה בעולם היא 350 KW במהדורה מוגבלת ביותר.
כל דבר שהיא נוגעת בו מרקיב. שיא הגועל גועל גועל. רק בונה על הקיפוח המזרחי [שכבר לא קיים 2 דורות] ומסדרת ג'ובים לחבריה. חבל שבשנת 2021 אנחנו בתור אזרחים לא מעיפים אותה לקיבינימט
המניה של טסלה תצנח ותצנח ותצנח, ממש כמו החללית שהוא מנסה להנחית במאונך.
שיזיזו את הישבן שלהם שם
באיוניק 5 הטווח קצר משמעותית מול טסלה מודל 3 קונה חשמלי נשמע סבבה אבל ה MG המקביל יותר גדול ומרווח - גם כאן התחרות לא פשוטה בכלל
אוטו הרבה יותר גדול לנוסעים ולמטען ואין לך בכלל מה להשוות את יונדאי לטסלה בישראל
נקווה שהמדינה לא תשים מקלות במהפכת הרכב החשמלי. כל הכבוד לכלמוביל שתהיה הראשונה בעולם לייבא את הרכב הזה. מחיר כמו טסלה 3 תהווה התלבטות קשה. מחכה בקוצר רוח.
ואף מילה על יכולות אוטונומיות
כנראה בלי גלגל רזרבי , מראות מתקפלות חשמלית , ועוד אבזרים חיוניים , כדי שירוויח עוד כמה שקלים על חשבון לקוחות מטומטמים
הסוללה קצת יותר קטנה, נכון, אבל מרחב פנים הרבה יותר נדיב. מבחינת עיצוב לטעמי האיוניק נראת הרבה יותר טוב. ויכולות אוטונומיות לא תראה בטסלה לפני 2030.
פשוט לא בזבל הזה הסיני הזה. יש סיבה למה טסלה מדהימה.
אריה....
אבל אנשים ימשיכו להתלהב מהטוסון המכוער והמזהם...