בקצרה:
  • חטיבת המסחריות של קונצרן SAIC חושפת טנדר מרשים
  • מקדים את האמריקאים עם גרסה חשמלית וטווח של 400 ק"מ
  • בינתיים רק בסין, עם פוטנציאל להפוך ללהיט בשאר העולם
טנדר שטח סיני: מקסוס היא חטיבת המסחריות של קונצרן SAIC, המתמחה בעיקר בייצור של משאיות, אוטובוסים מיניוואנים וטנדרים, זו שלאחרונה משווקת אצלנו מיניוואן חשמלי באמצעות יבואנית האוטובוסים צ'יינה מוטורס. ה-T90, אותו היא מציגה כעת, יהיה טנדר הדגל של החברה, עם נתונים מאוד מרשימים שיכולים להפוך אותו לאלטרנטיבה מעניינת לדגמים יפניים.
כבסיס משמשת שלדת סולם עם מיתלי עצמות עצה כפולות וקפיצי סליל מלפנים, סרן חי וקפיצי עלים מאחור. בהשוואה לטויוטה היילקס הוא ארוך ב-4 ס"מ (536.5 ס"מ), רחב ב-4.5 ס"מ (190 ס"מ), גבוה ממנו ב-3 ס"מ (184.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-7 ס"מ (315.5 ס"מ).
4 צפייה בגלריה
מקסוס T90
מקסוס T90
סביבת נהג סופר מרשימה - הטנדר של מקסוס
חשמל עכשיו: בעוד כל יצרניות הרכב וחברות ההזנק בצפון אמריקה מכינות טנדר חשמלי, מקסוס כבר מציעה כזה. ה-T90 ישווק עם מנוע חשמלי המפיק 176 כ"ס ומחובר ישירות לגלגלים האחוריים. מצברי 88.5 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה של כ-400 ק"מ וטעינה מהירה ל-80% בתוך 45 דקות.
הגרסה הפופולאריות יותר תישא בחרטום מנוע דיזל כפול מגדשים בנפח 2.0 ליטר עם 217 כ"ס, אלה 13 כ"ס יותר מהגרסה הבכירה של טויוטה היילקס, הטנדר החזק בקטגוריה. המנוע מחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית של ZF ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש יבש, כפולה אוטומטית עם העברת כוח לפנים כשנדרש לאספלט רטוב או מושלג, או כפולה בחלוקה שווה לפנים-אחור לשטח והילוך כוח.
נתוני ביצועים טרם פורסמו, למעט כושר גרירה שיעמוד על 3 טון, 500 ק"ג פחות מהטנדר היפני. גם זוויות הגישה-נטישה (24-27 מעלות) ומרווח הגחון (22 ס"מ) טובים למדי, אבל פחות מהטנדר של טויוטה (22.8 ס"מ ו-27-29 מעלות) בעוד נעילת דיפרנציאל אחורית תוצע כאופציה בטנדר הסיני.
וגם מודרני ומפואר: החרטום העצום בולט ומסגיר את ארץ המוצא חובבת הכרום. אך סביבת הנהג אינה מביישת גם את העדכניות שבמשפחתיות האירופאיות. עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מסך מגע ענק ("12), בורר הילוכים אלקטרוני, בלם יד חשמלי ואפשרות לשילוב דיפוני וריפודי עור באדום(!). אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
מה אנחנו חושבים: דף הנתונים של הטנדר הסיני החדש מרשים מאוד. אבל בעוד המעבר לחשמל של תעשיית הרכב הסינית מאפשר לה לסגור פערים על שאר העולם בקצב מסחרר, לא בטוח שהמצב יהיה דומה עם טנדרים שחייבים להציג עמידות וחוסן מבני גבוהים. אם הטנדר הסיני החדש יעמוד בדרישות אלה, הוא עשוי להיות להיט מכירות בכל העולם. בכל מקרה, המפרט שהוא מציג מאוד מבטיח.