מתכוננים לחזל"ש: עולם התעופה הישראלי מעלה הילוך
אל על מחזירה מאות דיילים ודיילות מחל"ת לצד טיסות ריענון לטייסיה ואף יוצאת במבצע לא רגיל עבור טיסות לארה"ב. ישראייר פותחת קורס דיילוּת במקביל להרחבת השירותים הניתנים ללקוחות בעת ביצוע הזמנת כרטיס טיסה. וגם - קליפ מרגש של חזרה לשגרה מגיע מרשות שדות התעופה יחד עם החברות הישראליות כחלק מאתגר עולמי. צפו
נראה שחברות התעופה הישראליות מתחילות להתכונן לחזרה לשגרה לקראת העונה החמה והמבוקשת. עם הצטרפותן של עוד ועוד מדינות לפתיחת שעריהן עבור תיירים מחוסנים והמצב האופטימי כיום בישראל לגבי רמת התחלואה - נראה שמתחילים לראות את הסוף, מבחינת משבר התעופה הענק שנוצר עם התפרצות הקורונה.
חברת אל על החלה להראות סימני חזרה לשגרה. האיתות הראשון היה כאשר החלה לבצע יותר טיסות רענון וטיסות כשירות לטייסיה ובימים אלה טייסים של החברה אף נמצאים בסימולטור בהולנד. הליכים שנעשים בשגרה אחת לתקופה עבור כל טייס, אך לאחר כשנה שהליכים אלו נפסקו - זה לא עניין של מה בכך כשזה חוזר לקרות, ואף מלמד על הכוונות להחזיר קווים רבים.
בנוסף, בשבוע האחרון אל על החזירה מחל"ת כ-300 דיילים ודיילות לעבודה, ואתמול (יום ג') יצאה במבצעים, חסרי תקדים אפשר לומר, עבור טיסות לצפון אמריקה עם הוזלות משמעותיות. בהודעת החברה נמסר כי "אל על תציע למכירה 25 אלף מושבים במחירי מבצע לניו יורק, מיאמי ולוס אנג'לס החל מ-649 דולר במחלקת תיירים, החל מ-1,149 דולר בפרימיום והחל מ-2,399 דולר בעסקים". המבצע התחיל ב-6.4.21 ויסתיים ב15.4.21 לטיסות הממריאות עד 31.12.21.
עוד נמסר כי אל על תאפשר גמישות בשינויי כרטיסים: נוסעים שירכשו כרטיס טיסה עד ליום 30.6.2021 יהיו רשאים לבצע שינוי בכרטיסים ללא דמי שינוי (לא כולל הפרשי המחיר בין הכרטיסים) לטיסה אחרת היוצאת עד 30.4.2022 במידה ולא יוכלו לטוס.
"אנו רואים עליה בביקושים לטיסות מישראל לצפון אמריקה ומצפון אמריקה לישראל. התקדמות מבצע החיסונים בישראל ובארה"ב מאפשרת למשפחות ולקרובי משפחה לחזור ולהיפגש, לאנשי עסקים לחזור ולטוס לפגישות עבודה ובהמשך השנה תאפשר קידום תנועת תיירות בתלוי בפתיחת השמיים בישראל לבעלי דרכונים זרים", אמר אביגל שורק, מנכ"ל אל על.
ישראייר פותחת קורס דיילוּת ומרחיבה שירותים
בתוך כך, גם ישראייר מחממת מנועים. החברה מרחיבה את מערך צוותי האוויר שלה ופותחת בימים אלו קורס לדיילים ולדיילות. בנוסף, החברה שינתה והרחיבה את תנאי השירותים והכרטיסים - הן בטיסות פנים ובחוץ.
בטיסות פנים ארציות - החל מ-12.4.21 בהזמנות טיסות שיוצאות החל מ-19.4.21, במחיר כרטיס הטיסה תהיה כלולה כבודת יד בלבד (טרולי עד 8 ק"ג). נוסע אשר ירצה להוסיף מזוודה במשקל עד 23 ק"ג יוכל להוסיף תשלום של 20 שקלים לכיוון. העלות בשדה למי שלא הזמין מראש דרך האתר תהיה 40 שקלים.
מהלך זה מצטרף לאפשרות לבטל ו/או לשנות הזמנה, בחירת מושב תשלום מראש, ביצוע צ'ק אין 24 שעות לפני מועד הטיסה באופן עצמאי באתר ישראייר ללא נציג שירות. בכך למעשה גם הטיסות לאילת יופעלו במודל לואו-קוסט אשר יאפשר ללקוחות לשלם רק עבור השירותים שאותם הם צריכים.
בטיסות הבינלאומיות - החברה הוסיפה מוצרים חדשים שאפשר לרכוש מראש בלבד באזור האישי באתר החברה:
מבצע מיוחד לכבודה בתשלום: שתי מזוודות לנוסע בעלות של 50 דולר לכיוון במקום 70 דולר. מבצע over weight בקטנה: הגדלת המשקל במזוודה אחת ל-30 ק"ג במקום 23 ק"ג תמורת תוספת של 10 דולר. וטרולי מובטח בקבינה: הנוסע יכול להבטיח כי הטרולי (שכבר כלול במחיר כרטיס הטיסה) יוכל לעלות עימו לתא הנוסעים (ולא להישלח לבטן המטוס) תמורת תשלום של תשעה דולר.
מוצרים אלו מצטרפים לאפשרויות נוספות שישראייר הוסיפה עוד קודם כמו: יכולת לתקן את איות השם בכרטיס, החלפת שם נוסע בהזמנה שבוצעה, שינוי וביטול מועד טיסה ומגן ביטול נסיעה אשר מאפשר לנוסע לבטל את הכרטיס עד 72 שעות לפני מועד הטיסה.
נזכיר כי חלק מהשירותים האלו היו עד לא מזמן כלולים במחירי כרטיסי הטיסה, אך למי שהספיק לשכוח - חברות הלואו-קוסט והחוקים הנוקשים שלהן לצד דרישתן לשלם כמעט על כל שירות שפעם לא היינו נדרשים לשלם עליו, הדביקו את יתר החברות והרבה מהשירותים ה"רגילים", שניתנו בחינם, הפכו להיות בתשלום.
לדברי גיל סתיו סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר: "אנו מקפידים להקשיב לצורכי הלקוחות ולייצר עבורם ערכים מוספים. אנו נמשיך לעשות זאת ולהיערך לפתיחת יעדים חדשים לטיסות ולחופשות".
גבי שגיא, סמנכ"ל מערכות המידע בישראייר אמר: "בתקופת הקורונה לא רק מטוסי ישראייר לא דוממו מנועים, אלא גם צוותי הפיתוח שלנו. אנו צפויים בקרוב להשיק יכולות דיגיטליות חדשות אשר ישרתו את קהל לקוחותינו".
האתגר "ירושלים" שהגיע לארץ והרקיד את שדה תעופה רמון
במקביל, וידיאו חביב עלה לרשתות החברתיות ביממה האחרונה משדה תעופה רמון. בסרטון רואים את צוותי האוויר של חברות התעופה ארקיע וישראייר וצוותי הקרקע של השדה רמון - רוקדים כל הדרך חזרה לשגרה לקראת עונת החורף 22-21. חלקם מבצעים את תנועות הריקוד בין עמדות הצ'ק-אין וחלקם על רחבת המטוסים.
הסרטון צולם כחלק מהיענות לאתגר בינלאומי בשם "ג'רוזלם", על שם השיר שברקע - שבאופן מקרי מתקשר לבירתנו.
שדות תעופה וחברות תעופה בכל העולם נענו לאתגר והפיקו בשבועות האחרונים סרטונים דומים כשהתנועות בריקוד צריכות להיות זהות עבור כולם עם אותו השיר כאמור. "המיזם נועד לשמור על קשר בעולם התעופה בזמן שהקורונה שיתקה אותו. כי כולנו מחוברים", נמסר מדוברות רשות שדות התעופה, שלדבריה, הקליפ הישראלי כבר צבר מיליוני צפיות באירופה. "הדיבור הוא שהקליפ של רמון הוא בין המוצלחים".
התוצאה הישראלית בתחילת הכתבה.
הכנסת קרובי משפחה מחוסנים לישראל זו התחלה חשובה אך לא מספקת לענף התיירות. בשבוע הקרוב אסכם עם הפרויקטור על מתווה להכנסת קבוצות תיירים מחוסנים לישראל ועל פרסום מועד לכניסת תיירים מחוסנים בכלל. הגיע העת שהיותנו מדינה מחוסנת תעזור לשקם את התיירות והכלכלה של ישראל, ולא של שאר המדינות pic.twitter.com/jrNngw0d8S
— Orit Farkash Hacohen אורית פרקש הכהן (@FarkashOrit) April 7, 2021
וגם - שרת התיירות, אורית פרקש-הכהן צייצה לאחרונה על כוונתה להכניס קבוצות תיירים מחוסנים לארץ:
"הכנסת קרובי משפחה מחוסנים לישראל זו התחלה חשובה אך לא מספקת לענף התיירות. בשבוע הקרוב אסכם עם הפרויקטור על מתווה להכנסת קבוצות תיירים מחוסנים לישראל ועל פרסום מועד לכניסת תיירים מחוסנים בכלל. הגיע העת שהיותנו מדינה מחוסנת תעזור לשקם את התיירות והכלכלה של ישראל, ולא של שאר המדינות", כתבה השרה.
מדהים שיש עוד פראיירים שטסים ומשלמים לחברה פח הזו. ישראלים טיפשים, מתבכיינים וממשיכים לקנות כרטיסים.
מי יטוס באל על חוץ מדתיים מי
אני קורא לכל אזרחי ישראל. אל תרכשו כרטיסים עד וכאשר החברה תחזיר את חובה על שוד הכרטיסים שטרם הוחזרו בגינם כספיים
השאלה כיצד יקפידו לא לייבא מוטציות חדשות לארץ, אחרת שוב הגבלות ומבצעי חיסונים. שלא יחזרו על טעויות שכבר עשו, ויש מקומות גם בארץ לנופש בתקופות בהן בחו"ל הנגיף "חוגג". הנגיף עוד לא נעלם, באוגוסט החיסונים יכולים להתחיל ולדעוך ביכולת שלהם להגן, ואולי לא. בגלל ביקוש כנראה שמחירי הטיסות לא יהיו נמוכים וגם מקומות ישיבה במטוסים יהיה קשה למצוא. וכל זה בשביל מה? כי קשה להתאפק עוד כמה חודשים או כי בחו"ל חזרו לשיגרה?
דיילי ישראייר וארקיע רוקדים אבל דיילי אלעל בוכים. שנת חלת בבית עם אפס התייחסות מההנהלה, פיטורים אגרסיביים של מאות דיילים בלי שום קריטריונים ברורים או אפילו לחיצת יד לשלום. והחזרה תמוהה לעבודה של אלו המקורבים לצלחת. חברה שלא יודעת להתייחס לעובדיה, לא תדע להתייחס ללקוחותיה. טוסי מחיינו, אל על.
מסיבה מוצדקת. למה כל כך הרבה רעל? זה מוסיף לך כיף בנשמה? תקבל/י את הרעל הזה אליך...תזהר. תשנה גישה!
לא טס איתם. גם אם אקבל טיסה בחינם. קודם שיקחו קורס איך לשרת לקוחות מחברות זרות...אפילו מחברות לאו קוסט...אין על וויזאיר.
התמונות ממש לא טובות
אתם תצטערו על זה! חברה נוראית!
תחזירו לי בבקשה את הכסף על הטיסות שלא היו..
מעניין מתי יחזירו חוב של שנה העיקר מוציאים טיסות מה שבטוח יותר לא אזמין האל על
צפויים לקבל הלוואה בקרוב ויוכלו לשלם. כרגע פשוט אין להם...
אבל המלונות בחול לא היו מוכנים לוותר
בא נגיד ששירות לקוחות לא ממש קיים שם, אנשים עדיין מחכים לכסף.
שמחה וששון.
רק ישראיר וארקיע בווידאו.. זה צולם ברצון אלעל בכלל לא נמצאים שם
יותר מדי ערסים וחרדים על המטוס.
תעוף אתה
הזמנתי ופעמיים ביטלו, אין שום בעיה עם ההחזר, לפני חודש חזרו לעבודה יצרו איתי קשר והכסף הוחזר, אומנם קצת בעיכוב אך לא כפי שאתה מציין
פוטרתי ומחכה כמו שבוי בכלא לא יכול לעשות כלום כרגע נשוי להם אבל גרוש עצוב
אל על ממהרת למכור ולגבות כספים לטיסות עתידיות אבל עדיין יש לה 230 מליון דולר חובות ללקוחות שטיסתם בוטלה בקורונה.
ומה אתה חושב הם יעשו עם הכסף של הכרטיסים שימכרו עכשיו?נכון יחזירו חובות
ככה מתניעים מחדש... חבורה של קשקשנים