בקצרה:
  • ראב4 היברידי נטען מייצר 306 כ"ס, נע עד 75 ק"מ על חשמל
  • יקר ב-70 אלף שקלים מהגרסה ההיברידית הרגילה
  • עבר עדכון נדרש למערכות הבטיחות שהכשילו אותו בעבר
חיזוק חשמלי: ראב4 היברידי נטען, נוחת בישראל כשנה וחצי לאחר שהוצג בעולם ועורר מיני-סערה תקשורתית בעקבות כישלון מביך במבחן התחמקות שערך לו מגזין הרכב השוודי Teknikens Värld. ביבואנית הבהירו כי הגרסה המשווקת בארץ כוללת את עדכוני מערכת בקרת היציבות של טויוטה, אשר שולבו בה לאחר שפורסמו תוצאות המבחן.
ההספק המשולב עומד על 306 כ"ס, והוא מגיע ממנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר (180 כ"ס) ומנוע חשמלי (182 כ"ס) שמחוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. מנוע חשמלי אחורי (54 כ"ס) מחובר ישירות לגלגלים האחוריים ומאפשר כך הנעה כפולה. המידות החיצוניות זהות לראב4 ההיברידי, אבל נפח תא המטען קטן ב-90 ליטר (490 ליטר).
למרות משקל עצמי גבוה ב-350 ק"ג (1,930 ק"ג) מהגרסה ההיברידית הרגילה (הנעה קדמית), הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6 שניות, 2.4 שניות פחות, והמהירות המרבית זהה ועומדת על 180 קמ"ש. מצברי 18.1 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של 75 ק"מ, 15 ק"מ יותר מפיז'ו 3008 PHEV המתחרה הישיר, במהירות של עד 135 קמ"ש.
מה עוד צריך לדעת עליו: הגרסה ההיברידית נטענת תוצע ברמת אבזור אחת, הכוללת מסך מגע גדול יותר מהגרסה ההיברידית הרגילה ("9 לעומת "8), מצלמת נסיעה לאחור עם חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ריפוד דמוי עור למושבים עם כיוון חשמלי לנהג וחימום לקדמיים ולאחוריים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "19. מערך הבטיחות זהה לגרסאות הבכירות של הראב4 ההיברידי, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: הראב4 העדכני שופר מהותית לעומת קודמו והיום הוא אחד הדגמים הטובים בקטגוריה. עם זאת, במחיר של 255 אלף שקל הוא לא רק יקר למדי, הוא גם יקר משמעותית מהגרסה ההיברידית הרגילה (183 אלף שקל). הוא מציע אמנם צריכת דלק רשמית נמוכה יותר, טווח נסיעה חשמלית מרשים, ביצועים טובים יותר ורשימת אבזור עשירה, אבל תוספת של עשרות אחוזים למחיר הגרסה ההיברידית נראית לנו פשוט מוגזמת.
ועוד עניין. מנועים היברידיים נטענים נהנו בעבר מהטבת מיסוי כדאית אך כשמכוניות חשמליות הופכות נפוצות יותר ויותר בכל קטגוריה, היברידי-נטען נראה כמעט כשריד מהעבר. שכן לא רק שטווח הנסיעה הנקי מזיהום קצרצר, הסוללות הגדולות מעלות את המשקל ופוגעות לא רק באיכות הנסיעה (ולעיתים בבטיחות), אלא גם מעיקות על מנוע הבנזין כאשר הסוללה ריקה. קחו זאת בחשבון.