דני אבדיה אמנם היה רחוק לפנות בוקר (בין שישי לשבת) מיכולת סבירה מבחינה התקפית (2 נקודות ב-0 מ-6 מהשדה), אבל בכל מה שקשור למשחק ההגנה שלו, הרוקי הישראלי היה שם בגדול עבור וושינגטון בניצחון החוץ 107:110 על גולדן סטייט.
המהלך הגדול ביותר של אבדיה הגיע ממש בשניות הסיום כשהוויזארדס ביתרון 107:108. דריימונד גרין הכניס כדור נהדר לדמיון לי, אבל שחקנה של גולדן סטייט, שהיה לבדו ובסך הכל היה צריך להכניס את הכדור לטבעת מקרוב, התבלבל וניסה במקום זה למסור לאנדרו וויגינס. אבדיה היה שם כדי לחטוף.
1 צפייה בגלריה
אבדיה מנסה לחסום את רוזיר
אבדיה מנסה לחסום את רוזיר
אבדיה. נתן עבודה בהגנה
(צילום: AP)
"מהלך גדול של דני, בלעדיו ככל הנראה לא היינו מנצחים", החמיא מאמן וושינגטון סקוט ברוקס לאבדיה בסיום. "דני ילד חזק, לדעתי הוא לא מבין בכלל כמה הוא חזק וכמה מהר הוא יכול לרוץ. הוא לוקח ריבאונדים ברמה גבוהה מאוד, משחק ללא פחד סביב הטבעות", אמר ברוקס על התרומה של הרוקי בימים בהם הוא לא יהיה טוב בהתקפה.
לסיכום, התייחס המאמן לפן נוסף במשחקו של אבדיה: "הזריקה שלו תמשיך להשתפר, אני לא מודאג מהשלשות (0 מ-3 היום) כי הוא עובד על זה ועושה מה שצריך. אני כן רוצה שהוא יגיע יותר לקו העונשין".
בתקשורת בארה"ב החמיאו למהלך של אבדיה
רוי האצ'ימורה, שסיים כקלע המוביל של וושינגטון עם 22 נקודות, החמיא גם כן לאבדיה: "מהלך גדול של דני. הייתה לנו בעיה בתקשורת בחילוף בהגנה, אבל הוא הצליח להגיע לשם. אין ספק שזה עזר לנו לנצח". רובין לופז הוסיף: "הוא כמו אחד הסנטרים שלנו, סנטר של כבוד. הוא הופיע כשהיינו זקוקים לו".
אבדיה היה אחראי כאמור למהלך ההגנתי הגדול של המשחק, אבל מי שבפועל ניצח את ההתמודדות לוויזארדס היה בראדלי ביל, שקלע שש נקודות מתוך ה-20 שלו בחצי הדקה האחרונה. בזמן האחרון ביל נאבק במספר פציעות, והפעם הגב הפריע לו. "זריקה גדולה של שחקן גדול", אמר ברוקס על הכוכב שלו. "כל שתי דקות שאלתי אותו איך הוא מרגיש בגלל הפציעה".
"אבדיה, סנטר של כבוד"
ביל סיכם: "זה בהחלט היה רגע מיוחד עבורי. כאב לי הגב וזה מנע ממני לעשות דברים שרציתי לבצע. ביקשתי מהצוות שייתנו לי לשחק בדקות הסיום".