הפעם האחרונה שבה פאו גאסול לקח חלק במשחק כדורסל מקצועני הייתה ב-3 במרץ 2019. מאז, במשך יותר משנתיים הוא נלחם בפציעות, ואמש (שישי) ביצע את הקאמבק המרגש שלו למגרשים ולברצלונה אותה עזב לטובת ה-NBA לפני 20 שנים. גאסול עלה בחמישייה של שרונאס יאסיקביצ'יוס במשחק האחרון של העונה הסדירה ביורוליג, קלע 9 נקודות ולקח 4 ריבאונדים ב-13 דקות. קבוצתו פחות תרצה לזכור את המשחק בו הפסידה 82:72.
"אני שמח שחזרתי לשחק אחרי שנתיים. לא ציפיתי להרגיש כל כך טוב. זה צעד חשוב להמשך עבורי. אני חייב להמשיך ולעבוד באותן אנרגיות ורצון להשתפר כבר במשחק הבא. חברי לקבוצה התרגשו עבורי וסמכו עליי. אנסה לתרום לשאראס כמה שאוכל", אמר גאסול, שקלע את הסל הראשון של קבוצתו בהתמודדות, 45 שניות מהג'אמפ בול. לאחר מכן הוסיף עוד ארבע נקודות וירד למנוחה כבר אחרי חמש דקות. בהמשך קיבל עוד מספר דקות משאראס.
2 צפייה בגלריה
פאו גאסול
פאו גאסול
גאסול. קאמבק מרגש
(צילום: AFP)
"אני מאוד שמח מהחזרה של פאו. אלה חדשות נהדרות עבור המועדון לראות אותו משחק ברמה הגבוהה ביותר", הוסיף מאמנו הליטאי.
המשחק הזה היה לפרוטוקול בלבד עבור ברצלונה, שכבר הבטיחה את מקומה הראשון עוד לפני מחזור הסיום. בשל כך, שאראס החליט לתת מנוחה לשלושה שחקנים משמעותיים שלו - ניקולה מירוטיץ', קורי היגינס ופייר אוריולה - והתוצאה בהתאם.
"ברכות לבאיירן וטרינקיירי על הניצחון, אבל יהיה הוגן להגיד שניסינו לעבוד על כל מיני דברים במשחק ובמקביל גם לתת מנוחה לחלק מהשחקנים. חלק מהסגל שלי לא משחק טוב כבר תקופה ורצינו לתת להם ביטחון עם דקות במשחק. חלק לקחו את ההזדמנות, אחרים לא", הוסיף שאראס בסיום.
ברצלונה עדיין לא יודעת את מי תפגוש בפלייאוף היורוליג מכיוון שזניט, שניצחה אתמול את מכבי ת"א, צריכה עדיין להשלים את משחקה הדחוי מול פנאתינייקוס. אם תנצח את עודד קטש ושחקניו, החבורה של צ'אבי פסקוואל, אקס ברצלונה, תתמודד מול הקטאלנים. אם תפסיד, ולנסיה תתפוס את מקומה השמיני ותגיע לסדרת רבע הגמר מהמקום השמיני.
2 צפייה בגלריה
צ'אבי פסקוואל מאוכזב
צ'אבי פסקוואל מאוכזב
פסקוואל. יפגוש את האקסית?
(צילום: EPA)
"מעכשיו אנחנו צריכים להתכונן למשחקים הקרובים שלנו בליגה הספרדית ולנצח אותם, אבל הדבר הכי חשוב זה להתכונן לרבע גמר פלייאוף היורוליג", סיכם שאראס.