ליברפול, אלופת אירופה ב-2019 ואשתקד אלופת אנגליה לראשונה מאז 1990, ירדה העונה מגדולתה. היא הודחה בשלב מוקדם יחסית מהגביע האנגלי (סיבוב רביעי), מדורגת שביעית בלבד בליגה ואם זה לא מספיק, הפסידה 3:1 לריאל מדריד במשחק הראשון של רבע הגמר בליגת האלופות. לאחר כמה שנים מעולות, הקבוצה בדעיכה מכל מיני סיבות - עייפות החומר בקרב השחקנים והמאמן יורגן קלופ, ריבוי פציעות בהגנה ואי השתלבותם של מרבית השחקנים החדשים, זולת דיוגו ז'וטה בחוד.
ריאל מדריד הושמצה אף היא לא פעם העונה. מתחילת השנה נשמעו קריאות רבות מספור מצד עיתונאי ספורט ואנשי מקצוע לזידאן להתפטר, עוד לפני שלב הסיכומים. הוזכרו כבר לפחות 4-3 שמות כמועמדים להחליפו. למרות כל זאת, הבלאנקוס במרחק משחק בודד משלב חצי הגמר, כשהם יודעים שניצחון, תיקו או הפסד בהפרש שער יובילו אותה בחזרה לצמרת של אירופה - אולי אף לזכייה בצ'מפיונס.

1 צפייה בגלריה
ריאל מדריד חוגגת
ריאל מדריד חוגגת
ריאל מדריד חוגגת
(צילום: רויטרס)

אז למה ניצחה ריאל את יריבתה האנגלית? הגורם העיקרי לכך הוא משחק ההגנה המאורגן, וזאת למרות היעדרם של רפאל וראן וסרחיו ראמוס. גורם נוסף הוא שסוף-סוף שניים מהשחקנים הכי מבטיחים של הקבוצה הגיעו בשיא הכושר לאותו משחק, וחיפו על חולשתו הניכרת של קארים בנזמה הסחוט. מרקו אסנסיו, שלפני שנה חזר מפציעה קשה מאוד, הפך לבורג חשוב. הקשר ההתקפי כבש את השני ובישל את הראשון. כמוהו גם ויניסיוס ג'וניור, שעם צמד מתחיל להראות יכולות של סופרסטאר אמיתי. בשני המקרים, הוכח שעבודה קשה יכולה להשתלם לאורך זמן.
מובן שמוקדם לחגוג. המלאכה טרם הושלמה ובעוד מספר ימים הגומלין. עם זאת, אם ריאל תשחק אפילו ב-70 אחוז מיכולתה המצוינת השבוע באירופה, סיכוייה לחזור ולכבוש את הפסגה הולכים וגדלים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.