2 צפייה בגלריה
תוכנית הבנייה במזרח נהריה
תוכנית הבנייה במזרח נהריה
תוכנית הבנייה במזרח נהריה
(הדמיה: א. ג. איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון, בראשות אוֹרי אילן, אישרה לאחרונה להפקדה תוכנית להקמת מתחם מגורים ותעסוקה במזרח נהריה סביב המרכז הרפואי לגליל. התוכנית, המכונה "משולש בן עמי", משתרעת על פני שטח של כ-1,000 דונם וממוקמת בין כביש 89 הישן לכביש 89 החדש, בסמוך למרכז הרפואי.
מדובר בשטח שהוא מעתודות הקרקע האחרונות לפיתוח שנותרו בנהריה. התוכנית כוללת כ-1,500 יחידות דיור שייבנו במבנים שישלבו מגורים ותעסוקה בני 11-24 קומות. בנוסף יוקמו כ-500 יחידות דיור מוגן, כ-500 דירות לשימוש מלונאי ועוד כ-200 דירות קטנות שישמשו את מגורי הסגל והסטודנטים של המרכז הרפואי.
בנוסף, כוללת התוכנית מעל 400 אלף מ"ר לטובת שטחי תעסוקה (בתחום הביו רפואי), שרובם ישמשו את המרכז הרפואי, לצד הרחבת שטח המרכז ב-60 דונם וכן לצד בנייה חדשה בהיקף של כ-543 אלף מ"ר. בנוסף יוקמו שישה מגדלי אשפוז חדשים בני 24 קומות.
2 צפייה בגלריה
תוכנית הבנייה במזרח נהריה
תוכנית הבנייה במזרח נהריה
1,500 דירות מגורים, 500 יחידות דיור מוגן, 500 חדרי מלון ו-200 מעונות סגל וסטודנטים. התוכנית בנהריה
(הדמיה: א. ג. איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ)
מדובר בהגדלה של המרכז הרפואי פי חמישה, שכן כיום הוא משתרע על שטח של כ-142 אלף דונם וכולל כ-105 אלף מ"ר שטח בנוי. התוכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית נהריה ולשכת התכנון מחוז צפון ונערכה על ידי אדריכל אילן אייזן.
מתכנן מחוז צפון במינהל התכנון, יהונתן כהן-ליטאנט, מסר: "מדובר בהזדמנות נדירה לייצר רובע עירוני מודרני באחת מעתודות הקרקע האחרונות לפיתוח עבור העיר נהריה. מיקום התוכנית בהמשכו של ציר עירוני ראשי, ובהמשך של שדרות הגעתון, הופך למרכיב מרכזי בשלד העירוני ומחבר את שולי העיר למרכזה. כל זאת, תוך שילובו של המרכז הרפואי לגליל למרקם העירוני. התוכנית שמה דגש על מרחב ציבורי איכותי, חיזוק הרחוב העירוני, עירוב שימושים לצורך יעילות השימוש בקרקע והגדלת מרחב ההזדמנויות, תוך הארכת שעות פעילות במהלך היממה".
ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, הוסיף: "התוכנית היא אבן דרך משמעותית לקידום החזון התעסוקתי של העיר נהריה. היא צפויה להוסיף שטחי תעסוקה מגוונים עבור תושבי נהריה והאזור שיתמקדו בין השאר בקידום תחום הרפואה לצד תחומי תעסוקה נוספים".