חבר הכנסת שמחה רוטמן מרשימת הציונות הדתית חזר היום (ראשון) באולפן ynet על התנגדות הרשימה לממשלה בתמיכת רע"מ, וקרא לגדעון סער לחבור לממשלת ימין של 64 חברי כנסת. "אין לנו שום דבר נגד ערבים", טען, "אנחנו מתנגדים לרע"מ בגלל המדיניות שממשלה כזו תוכל לעשות. אלה אנשים שלא מקבלים את זהותה היהודית של מדינת ישראל ולא מתנערים מטרור".
3 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן מהציונות הדתית
שמחה רוטמן מהציונות הדתית
"צריך להיות קונצנזוס שרע"מ לא חלק מהאירוע". ח"כ רוטמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
השבעת הכנסת ה- 24
השבעת הכנסת ה- 24
"צריך ממשלה עם סער, כל כיוון אחר הוא בעייתי". נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
רוטמן הוסיף: "זו לא רק הצבעה אחת וזה נגמר - ממשלה שנתמכת על-ידי רע"מ לא תוכל לעשות שום דבר מהדברים שאנחנו מחויבים אליהם". הוא התנגד גם לממשלה יחד עם העבודה ומרצ, והסביר: "יש אפשרות להקים ממשלה של 64 חברי כנסת, שהיא ימין מלא - כזה שלא חולק על הצורך בהסדרת ההתיישבות".
"אני יכול להבין חלק מהביקורת של גדעון סער על הליכוד, אבל בסופו של דבר הבוחר אמר את דברו", אמר רוטמן. "סער, לפני כל דבר, הוא איש ימין אידיאולוגי - והוא גם דמוקרט. הוא וחברי מפלגתו הם אנשי המחנה הלאומי, בשביל זה הם קמים בבוקר, אני מעריך אותם מאוד. צריך למצוא פתרונות. הדיבורים על ממשלה שמורכבת אידיאולוגית מקצוות שלא יכולים להחזיק יחד דקה יובילו אותנו לבחירות חמישיות בקצב מהיר יותר ממה שאנחנו רוצים".
ח"כ רוטמן טען כי אין לחץ מצד רבנים לשבת בממשלה בתמיכת רע"מ, והוסיף כי "היה קונצנזוס וצריך להיות קונצנזוס שהם לא חלק מהאירוע. אני מקווה מאוד שגם נפתלי בנט וגדעון סער יפעלו כך למרות האמביציות האישיות והכעסים האישיים".
3 צפייה בגלריה
יו"ר רע"מ מנסור עבאס בהצהרה לתקשורת
יו"ר רע"מ מנסור עבאס בהצהרה לתקשורת
"בזבוז מאמצים למקום הלא נכון". עבאס
(צילום: עידו ארז)
נתניהו לא יכול לסמוך עליכם שתלבינו עבורו את רע"מ? "אני אומר שוב - זה בזבוז המאמצים למקום הלא נכון. צריך להשקיע את המאמצים להכניס לממשלה את סער ואנשיו. אני חושב שזה מה שמגיע לאזרחי ישראל, ומי שהולך לכיוונים אחרים - ראש הממשלה או בנט - עושה מעשה מאוד בעייתי".
פעיל הליכוד שלומי וקנין, שישב בפאנל, תקף את רוטמן על סירובו לשבת עם רע"מ, טען כי הם שמים לנתניהו "מקלות בגלגלים" והוסיף כי שלח את משפחתו להצביע לציונות הדתית כדי שיעברו את אחוז החסימה. רוטמן השיב לו: "אם יש מישהו אחד שהצביע למפלגת הציונות הדתית מתוך מחשבה שנשב עם רע"מ, אני תוהה על שיקול הדעת שלו. זה לא יקרה, חבל על הזמן".