כבר למעלה מעשור שרוג'ר ווטרס נחשב לאחד המבקרים החריפים ביותר של ישראל ומדיניותה בשטחים. כעת מבקש מייסד פינק פלויד מפיפ"א ואופ"א לסלק את ישראל מהמפעלים השונים.
הכל התחיל כששגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, פרסם ציוץ שיצא נגד המימון של אונר"א. בתגובה כתב לו ווטרס: "פיפ"א ואופ"א, תשעו קבוצות מישראל מתחרויות בינלאומיות. אמרו לא לגזענות בכדורגל".
2 צפייה בגלריה
אנשים
אנשים
אחד הקולות הבולטים בעולם בעד החרמת ישראל. ווטרס
(צילום: AP)
הציוץ של ארדן והתגובה של ווטרס
כידוע, מייסד להקת פינק פלויד הוא אחד הקולות הבולטים בעולם בעד החרמת ישראל. רק לפני שנתיים טען ווטרס במכתב שפרסם כי "בישראל קיים משטר אפרטהייד וכי היא אחראית לטיהור אתני של קהילות פלסטיניות". ווטרס בן ה-77 מעולם לא הסתיר את התנגדותו למדיניות ישראל בשטחים. הוא אף כינה בעבר את גדר ההפרדה "דבר איום" המשמש לגזילת אדמות, והביע תקווה כי היא "תיעלם בקרוב".
ב-2010 העלה בהופעתו וידאו ארט בו הציג מטוסים משליכים פצצות בצורת מגן דוד ולאחריהן סימני דולר. לאורך השנים הפציר בלהקות וזמרים שונים לא להגיע להופיע בישראל, למרות שהוא עשה זאת בתחילת המילניום. ב-2019 פנה למשתתפי האירוויזיון בבקשה לא להגיע לתל אביב ואף ביקש ממדונה, שהופיעה בתחרות כקטע האמנותי בגמר, שתסרב להצעה.
2 צפייה בגלריה
אנשים
אנשים
רוצה בהחרמת ישראל. ווטרס
(צילום: AP)
"אני קורא לכל מי שמעורב בבגידה של האירוויזיון במאמץ האנושי המשותף שלנו להתמקד ביכולת לאמפתיה עם אחינו ואחיותינו הפלסטינים", כתב אז ווטרס. "לנסות לשים את עצמנו במקומם", כתב והוסיף, "אני מפציר בכל המתמודדים הצעירים, בכל האנשים הצעירים והמבוגרים כאחד, כולל מדונה - לקרוא את הצהרת זכויות האדם של האו"ם. אם נפעל לפיה אולי נצליח להציל את כדור הארץ היפה שלנו מהריסתו המיידית".
בהתאחדות לכדורגל הגיבו לדרישתו של ווטרס והוסיפו עקיצה שמתכתבת עם השיר המפורסם של להקתו, Another Brick in the Wall. "רוג'ר ווטרס היקר, במקום להוסיף עוד לבנה לחומה של שנאה וחרמות, תצטרף אלינו וניצור ביחד גשר לשלום ואחדות", נכתב בציוץ.