לפני שלוש שנים לארי אקו (40), עצמאי ותושב העיר פתח תקווה, הבין שהגיע הזמן לחשוב על הקמת משפחה. "היו לי קשרים משמעותיים בעבר, אבל הייתי על פרשת דרכים. חיפשתי את המקום שלי בעולם הזוגיות ותהיתי מה אני באמת רוצה מעצמי. בקשרים האחרונים שקיימתי לא היה כל כך כיוון לילדים, משפחה.
"זה לא היה הרצון או הצורך שלי במשך הרבה מאוד שנים, אבל בגיל מסוים, גם אם אתה לא רוצה ילדים, כולם בסוף שואלים אותך האם זה הולך לכיוון של הקמת משפחה, והייתי במלחמות פנימיות מול עצמי בנוגע לזה. באיזשהו שלב הבנתי שזה כן משהו שאני רוצה. אחרת מה המהות? מה אני אעשה שימלא לי את החלל הזה? זה לקח זמן ותהליך, אבל בסוף החלטתי שאני רוצה להקים משפחה. הבנתי שזה הדבר הכי חשוב, החיבור הזה לאנשים. בדיוק אז כוח עליון הפגיש אותי עם ליטל".
בניגוד ללארי שמשך את הזמן, ליטל לביאן (34), גם היא תושבת פתח תקווה, דווקא מיהרה להתחתן ולהקים משפחה עוד כשהייתה בת 24 – אך זו התפרקה לה בצורה מכאיבה מאוד. "חוויתי את כל מה שצריך לחוות לפי הספר, הכול בסדר הנכון - זוגיות, חתונה, הקמת בית. חלומן של כל הנשים. אלא שפתאום מצאתי את עצמי בגיל 29 כשאני גרושה עם תינוק בן חצי שנה. הזוגיות והנישואים שלי, שנמשכו ארבע שנים, הסתיימו, ולא בצורה פשוטה. עברתי סרבנות גט, התמודדתי עם קשיים סביב המזונות, נתקלתי בקשיים כלכליים וחוויתי היבט נפשי שהיה לי קשה מאוד להתמודד עימו".

3 צפייה בגלריה
לארי וליטל
לארי וליטל
לארי וליטל. "כוח עליון הפגיש אותנו"
(צילום: אוסף פרטי)

כשלארי פגש את ליטל

הם נפגשו בחברה פיננסית, קצת אחרי שליטל התחילה לעבוד בה. "זה מקום עם עשרות עובדים, וכשהתפנה כיסא לידי בעבודה, אחרי שכבר הסתכלתי עליה תקופה, עשיתי את מה שאני עושה הכי טוב – וקידמתי את האינטרסים שלי", לארי נזכר ומחייך. "גרמתי לזה שהיא תעבור לשבת לידי, ומהר מאוד נהיינו ידידים. יום אחד אכלנו צהריים, וזרקתי לה את זה בפנים. שאלתי אותה, 'מתי אנחנו יוצאים? בואי נניע את זה'".
ליטל, היית פתוחה לזוגיות חדשה באותה תקופה?
"המקום שאני הייתי בו, גירושים עם תינוק קטן, לא איפשר לי בשנים הראשונות לחשוב בכלל על זוגיות. הייתי עסוקה בלהיות אמא, בלשרוד את היום-יום. כשאת נמצאת בהליך גירושים שהוא תובעני וקשה, זה לוקח ממך משהו, יש לזה מחיר. את לא פנויה לזה, את טרודה, את עייפה. אין לך בכלל את המקום והזמן לחשוב על זוגיות.
"רק אחרי שהילד קצת גדל, ואת מתחילה לחזור לעצמך – אז אפשר להתחיל לחשוב על הקשר הבא שלך. אלא שאז הסיטואציה שלך מרגישה לך כל כך מורכבת שאת בכלל לא מבינה איך זה יכול לקרות. זוגיות לכשעצמה קשה מאוד למצוא, גם כשאת רווקה. אז מה הסיכוי שתמצאי מישהו שימצא חן בעינייך כשאת אמא, אחרי נישואים קודמים ועם כל ההיסטוריה שלך?".

3 צפייה בגלריה
לארי, ליטל ואיתן
לארי, ליטל ואיתן
לארי, ליטל ואיתן. "מה הסיכוי שתמצאי מישהו כשאת אמא?"
(צילום: אוסף פרטי)

אלא שלארי לא נרתע, השניים יצאו לדייט הראשון – ומשם הקשר המריא. "יצאנו ומאז זה זורם, זה קורה ואנחנו בתהליך טוב", אומר לארי. "יש לנו תחומי עניין משותפים, אנחנו באים מאותם עולמות".
לארי, איך היה המעבר מרווקות לחיים עם בנה הצעיר של ליטל?
"הקשר עם איתן מאוד טבעי לי, מאוד זורם. אני אוהב אתגרים ולהקים משפחה זה אתגר מעניין. אני לומד להכיר את עצמי היום כבעל משפחה, כבן זוג שצריך להיות יתד ולא רק מאהב או חבר. זה אתגר טוב עבורי, ואני נהנה ממנו".

3 צפייה בגלריה
לארי וליטל
לארי וליטל
ליטל, איתן ולארי. "זה אתגר טוב ואני נהנה ממנו"
(צילום: אוסף פרטי)

ליטל, היה מפחיד להכניס מישהו חדש לבית ולחיים של הילד?
"מאוד מפחיד, כי לא רק אני בתמונה. זה משליך על הבן שלי, על ההתקשרות שלו, על הרגשות שלו. כל אישה במצב שלי חוששת וחושבת על הילד. הרבה לפני התחושות שלנו, אנחנו חושבות על התחושות שלהם. היום הקשר של איתן ושל לארי כל הזמן מרגש אותי.
"יש ביניהם מערכת יחסים מדהימה. איתן מאוד אוהב את לארי, ולארי משמש כדמות מאוד משמעותית בחיים שלו. הוא לימד אותו לרכוב על אופניים בלי גלגלי עזר, הוא יושב איתו ללמוד ולשחק. זאת ממש מערכת יחסים עם ערך מוסף. לארי הגיע מחיים של רווקות, ופתאום הוא נכנס לחיים של משפחתיות. זאת דינמיקה אחרת, וזה מדהים לראות את זה, את הקשר היפה שלהם ואת החיבור".
איך הזוגיות שלכם נראית היום?
"אנחנו אוהבים לטייל, יוצאים יחד, שוברים שגרה. מהצד השני, אנחנו גם מאוד ביתיים. אולי זה משהו שמעיד על פרק ב' שלה, או על הגיל – זה לא תנודתי כמו בגיל 20. הקשר שלנו מאוד בוגר, מותאם למשפחה. חזרנו לעיר עכשיו אבל אנחנו גרים ליד השטחים פה אז אנחנו יוצאים לטייל, רוכבים על אופניים, נמצאים בשטח", מספר לארי.
בימים אלו ממש לארי וליטל מצפים לילד משותף. למרות הזוגיות המוצלחת, השניים החליטו שלא להתחתן כרגע, ואם זה כן יקרה בעתיד אז רק במסגרת של "ידועים בציבור", או באופן אחר שאינו עובר דרך הרבנות הראשית. "זאת הייתה החלטה משותפת. החלטנו שנחיה את החיים שלנו מתוך בחירה, בלי מסמך שמכתיב לנו שאנחנו מחויבים. יש גם את ההיסטוריה האישית שלי", אומרת ליטל.
"אני לא רוצה לחזור למקום שבו אני עלולה להיות תלויה בבית הדין הרבני, בגלל כל מה שחוויתי שם. להיות מסורבת גט, להיות תלויה באדם אחר שיחליט אם אני חופשייה, זאת תחושה מאוד לא נעימה. אני חושבת מהניסיון שלי שאולי עדיף לעשות את זה הפוך - להכיר, להביא ילדים, לראות שהכול עובד ורק אז להתחתן. אני באה ממשפחה דתית שמקבלת את הבחירה שלנו באהבה וזה לא מובן מאליו. הם הבינו שיש דברים אחרים שהם חשובים, האושר שלנו למשל".
יש לכם סיפור אהבה מפרק ב' ואתם מעוניינים להשתתף במדור? כתבו לנו