צוות המשא ומתן של הליכוד מתגבש - וגם הציר בכנסת שיפעל לאורך ימי המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראש הוועדה המסדרת צפוי לעמוד יו"ר הקואליציה בכנסת בקודמת, ח"כ מיקי זוהר, ומי שיוביל מטעם רשימת הליכוד את המשא ומתן הקואליציוני - לצד איש העסקים יעקב אטרקצ'י - הוא ח"כ דוד ביטן, לשעבר יו"ר הקואליציה.
בשבוע שעבר העלו בחלק הסגור של ישיבת הסיעה כמה מחברי הכנסת את השאלה מי יעמוד בראש הוועדה בכנסת שעל ההרכב שלה מתנהלים בימים אלה מגעים בין הסיעות. עד הרגע האחרון לא היה ברור מי יהיה נציג הליכוד, זאת לאחר שרוב חברי הכנסת התבקשו לשמור על פרופיל נמוך לאורך כל תקופת הבחירות. אתמול בלילה התקבלה ההחלטה לפיה זוהר, שניהל את הוועדה בכנסות האחרונות, ימשיך לעמוד בראשה.
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
חוזר לוועדה המסדרת
(צילום: הדר יואביאן)
2 צפייה בגלריה
דוד ביטן
דוד ביטן
יוביל את המגעים הקואליציוניים. דוד ביטן
(צילום: אבי מועלם)
בתוך כך, בליכוד מנסים להדק את השורות בימים האחרונים ולמנוע תסיסה אפשרית סביב העובדה שנתניהו מתקשה להרכיב ממשלה. מחר אמור היה נתניהו לקיים כנס ראשון אחרי הבחירות עם חברי המפלגה וראשי סניפים ופעילים בולטים בליכוד, אך לאחר שההזמנות כבר נשלחו הוחלט לדחות אותו משיקולי לוח זמנים. טרם נקבע מועד חדש.
מוקדם יותר היום הבהיר חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית כי מפלגתו לא תתן יד להקמת ממשלה בתמיכתו של מנסור עבאס. "אם יש מישהו אחד שהצביע למפלגת הציונות הדתית מתוך מחשבה שנשב עם רע"מ, אני תוהה על שיקול הדעת שלו. זה לא יקרה, חבל על הזמן", אמר רוטמן בריאיון לאולפן ynet.
חברת הכנסת שרן השכל, שעברה מהליכוד לתקווה חדשה, אמרה גם היא כי מפלגתה לא מתכוונת לשבת באותה ממשלה עם נתניהו. "אם הוא יזוז - תוך 24 שעות יש ממשלה לאומית", אמרה השכל. לדבריה, "המנדטים של הליכוד הם אידיאולוגיים, גם אם אחוז מהם ביביסטים. בסוף זה מה שמחסל את האידיאולוגיה. זו הסיבה שבגללה נתניהו במשך 15 שנה לא מצליח לקדם מדיניות ימנית. הוא הרכיב פעם אחר פעם ממשלות עם מדיניות של שמאל, אז איך ניתן לומר שהוא ינהיג מדיניות ימנית?".