בשעה שבנמל התעופה בן גוריון נערכו להגעת מטוסו של מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, הופיעה בשטח המסלולים סמוך לטרמינל 3, להקה של ברווזים שצעדו בשלווה בין המטוסים וכלי הרכב התפעוליים. צוותי הקרקע של רשות שדות התעופה ליוו את הברווזים למקום מבטחים.
להקה של ברווזים הכוללת שני הורים ושבעה אפרוחים צעדה הבוקר (יום א') על מסלולי ההמראות והנחיתות בנמל התעופה בן גוריון. הטיול החמוד נערך בשעה שבמקום התכוננו להגעת מטוס "יום הדין" של מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שהגיע לביקורו הראשון בישראל.
הברווזים, מסוג יאורית מצרית, נחשבים לאחד מהזנים הפולשים ביותר בישראל של עוף מים. עם זיהויה של המשפחה על ידי מחלקת מבצעי קרקע בנתב"ג, הוצמד אליה רכב FOLLOW ME של רשות שדות התעופה, שבמקור אמור ללוות את המטוסים שנוחתים בישראל אל עמדת החנייה שלהם.
1 צפייה בגלריה
משפחה של יאורית מצרית מבקרת בנתב"ג
משפחה של יאורית מצרית מבקרת בנתב"ג
משפחה של יאורית מצרית מבקרת בנתב"ג
(צילום: יוני ברלב, רשות שדות התעופה)


הברווזים צעדו על הרחבות, חלפו סמוך למטוסים החונים, ובהמשך הגיעו למקום מבטחים סמוך לגדר ההיקפית.
עם התפשטות מגיפת הקורונה לפני שנה, בעיקר בגלל ירידה חדה במספר המטוסים שנוחתים וממריאים בנתב"ג, הפך שטח נמל התעופה הצמוד לשטחים החקלאים למקום אידיאלי עבורם שכן הם נוהגים לקונן בצמחייה סבוכה.
היאורית המצרית נחשבת לזן שקט בקרב הברווזים, ותקופת הרבייה שלה מתחילה באביב. במהלך שנות ה-80 הובאו פרטים מהיאורית אל הפארק הלאומי ברמת גן וכיום נחשב המין לאחד הזנים הנפוצים בגוש דן ובמרכז הארץ.