עונת היורוליג הסדירה תמה, כאשר נותר עוד משחק משמעותי שישאיר את זניט במקום שמגיע לה. מדובר באחת העונות הכי מוזרות והפכפכות שראינו במפעל, עם מלא מעט הפתעות, קבוצות גדולות שאיבדו גובה ושחקני על שעזבו באמצע העונה. אפשר לשער שמחכה לנו פיינל פור מטורף. להתראות פנאתינייקוס, אולימפיאקוס, מכבי, בסקוניה וז'לגריס. ברוכות הבאות מילאנו, באיירן, זניט ופנרבחצ'ה. זה הזמן לעשות סיכום ביניים עם תיאור מצבן של שמונה הגדולות לקראת הפלייאוף:
ברצלונה: שאראס הגדול בהחלט בדרך להיות אחד ממאמני העונה. הוא בנה קבוצה מאוזנת, התמודד עם פציעות מרובות של הכוכבים, החתים שחקנים בדיוק בזמן, כולל פאו גאסול עכשיו, ומדובר ללא ספק בקבוצת על. הזכייה בגביע תלויה בעיקר בניקולה מירוטיץ' האימתני.
1 צפייה בגלריה
בראיינט שומר על מירוטיץ'
בראיינט שומר על מירוטיץ'
מירוטיץ'. בידיים שלו
(צילום: FC BARCELONA)
צסק"א מוסקבה: הקבוצה האהובה עליי עם מאמן אדיר שמכתיב קצב. תחילת העונה הייתה מאתגרת וכללה פציעות של מילוטונוב, קלייבורן וסערת מייק ג'יימס, אבל יותר מכל התנהלה עם שיטה ברורה וניצול מקסימלי של הסגל. שימו לב ליונאס וויטמן, שהופך ל־4 השני הכי טוב באירופה אחרי מירוטיץ'. אפה לינדבורג הוא הפתעת העונה, שחקן מעולה שעוד יתרום. ההימור שלי: גמר.
אנאדולו אפס: הקאמבק של השנה, ללא ספק. ברגע שמיצ'יץ' ולארקין בתמונה הכל מתחבר. נתנו רצף של הצגות שהראו לכולם מי באה לקחת את הגביע השנה. קבוצה מאוזנת, הרכב יציב ושלושה גארדים שאין כמותם לאף קבוצה.
מילאנו: כשמסינה אומר הוא גם מקיים. בנייה של קבוצה מאוזנת, שחקנים רעבים עם ניסיון, ובעיקר סגנון - הגנה קשוחה, התקפה מסודרת וחיים קשים לכל מי ששיחקה מולה. צ'אצ'ו ודאטומה מודים לו, הם היו כבר בדרך למטה.
באיירן מינכן: ללא ספק הסוס השחור של היורוליג. לא מן הנמנע שיעברו את מילאנו בדרך לפייינל. איזו קבוצה, פריחה של שחקנים שלא נצצו בקבוצות אחרות, אבל טריינקיירי הוא מאמן המוטיבציה הכי גדול ביורוליג. שחקנים מודים לו על החוזה בעונה הבאה: לוצ'יץ שהפך לווינר ענקי, ומספר 3 מהטובים ביותר, בולדווין, שהתבזבז באולימפיאקוס, אבל מוטת ידיים יחד עם אתלטיות כמו שלו הן נכס. ואחרון חביב, הפיספוס הכי גדול של מכבי תל אביב, ריינולדס. איזה סנטר הוא הפך להיות. לדעתי בעונה הבאה הוא ישתדרג לאחת הגדולות.
ריאל מדריד: "כולם יודעים שעם חיה פצועה לא מתעסקים". איזו עונה זו הייתה, מלאה בפציעות עם השחקנים הכי ותיקים ביורוליג, אבל מסורת זו מסורת וריאל חזרה מהקבר. הקבוצה אמנם איבדה המון תכונות שהיו לה, כמו אחוזי קליעה מכל עמדה, אינטליגנציית משחק ומשחק ריצה, אבל עם מה שנשאר היא הלכה עד הסוף: אדי טווארס מבחינתי הוא שחקן העונה של היורוליג. סחב קבוצה שלמה לפיינל 8, ולידו שחקן שהלוואי שמכבי הייתה יכולה להביא, טריי תומפקינס, שהפך להיות BEAST של מוטיבציה וקליעה. חבל שאפס תפרק להם תצורה בדרך לפיינל 4.
פנר: כשמגיע אז מגיע. התחלה נוראית של עונה ללא כיוון, אבל אז החתמה אחת שינתה הכל, מרקו גודוריץ', ובבת אחת המכונה חזרה לחיים. השילוב שלו עם דה קולו היה מדהים, ויחד ראיית המשחק של וסלי זה המקסימום שאפשר היה להפיק. נתנו עונה נהדרת, אבל זהו.
זניט: אם יש מאמן שכל קבוצה הייתה רוצה זה ללא ספק צ'אבי פסקוואל. וואו, בנה סגל מאוזן, החזיר לפנגוס את שמחת החיים ולעוד כמה שחקנים, ובעיקר הביא סגנון משחק סופר קבוצתי שמפרק יריבות. אוסטין הולינס הוא שחקן מעולה שללא ספק נמצא בטופ מספרי ה-2 של העונה. לא יהיה כיף לברצלונה לשחק מולם בהצלבה, אבל פה יבואו לידי ביטוי הניסיון של קלאת'ס, מירוטיץ', פאו, אברינאס, ועוד איזה אחד הכי טוב באירופה, היגינס.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.