מצפים בקוצר רוח למטס יום העצמאות? השנה, אפליקציה שפותחה בחיל האוויר תאפשר לכם להכניס את מטוסי החיל לראשונה לתוך הסלון באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה (AR). באפליקציה ניתן ללמוד על דגמי המטוסים השונים, לענות על חידון וכמובן לברר מתי יעברו כלי הטיס מעל עיר מגוריכם. היתרון: אין צורך להוריד שום דבר למכשיר שלכם - מדובר ביישום רשת שנתמך על-ידי הדפדפן.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית מטס חיל האוויר
אפליקציית מטס חיל האוויר
מטוס עפרוני של חיל האוויר. רק זהירות על הספה
(צילום: יובל מן)
את טכנולוגיית המציאות הרבודה אתם אולי מכירים בזכות גוגל, שאיפשרה לנו להכניס הביתה בעלי חיים בגודל טבעי ובהמשך גם דינוזאורים. באופן דומה מאוד, האפליקציה של חיל האוויר מאפשרת להזיז את המטוסים הווירטואליים ברחבי הבית, לשחק עם הגדלים שלהם ואפילו לצייר להם מסלול טיסה על גבי המסך. כל זאת בהנחה שיש לכם סמארטפון או טאבלט חדשים יחסית שתומכים ביכולות ה-AR.
הרעיון להכניס את המטוסים לבית הגיע, ניחשתם נכון, בעקבות משבר הקורונה. "מכיוון שהשנה חיל האוויר לא פתח את הבסיסים לציבור, החלטנו להביא לאנשים את המטוסים לסלון", מספר רב-סרן א', מפקד גף UX ביחידת אופק בחיל האוויר ומי שעומד מאחורי האפליקציה. "בנוסף, יש עדיין אנשים חולים או בבידוד שלא יכולים לצאת מהבית לראות את המטס. מאותה סיבה, השנה הוספנו גם חידון עם שאלות על חיל האוויר".
2 צפייה בגלריה
אפליקציית מטס חיל האוויר
אפליקציית מטס חיל האוויר
אלינו המטס כבר הגיע
(צילום: יובל מן)
אפליקציית המטס פותחה לראשונה לפני ארבע שנים על-ידי קבוצה קטנה של קצינים וחיילים שממשיכים לעדכן אותה מדי שנה בהתנדבות. "בכל שנה אנחנו מתכנסים לקראת המטס ומתחילים לעבוד", מספר רס"ן א', "אנחנו עובדים בשעות הפנאי, בערבים ובלילות, בחופשת הפסח, כדי להביא לעם ישראל את החוויה הכי טובה סביב יום העצמאות".
האם יש שימושים נוספים לטכנולוגיית AR בחיל האוויר? "כן. לכל טייס היום, וזה לא סוד צבאי, יש תצוגת קסדה שהיא למעשה AR. היא מולבשת על המשקף של הטייס ודרכה רואים את העולם. כמובן שלא השתמשנו באותן צורות קוד, אבל זה בהחלט משקף יכולות שקיימות ושאנחנו עוסקים בהן ביומיום".