כותרת ביניים
ג'וני סרוג'י, בוגר הטכניון ויליד חיפה, מכהן כסגן נשיא בכיר לטכנולוגיית חומרה באפל והוא נחשב לחלק מהכוורת המצומצמת של המנכ"ל טים קוק. אחרי שנים של עבודה ב-IBM ואינטל, גוייס סרוג'י ב-2008 על-ידי יצרנית האייפון על מנת להוביל את המאמצים של החברה בתחום השבבים.
10 צפייה בגלריה
ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י. איש השבבים של אפל
(צילום: אפל)
סרוג'י קודם לתפקידו הנוכחי בשנת 2015, לאחר שהצליח להקדים בחצי שנה את פיתוח ערכת השבבים A9 לאייפד פרו. מאז, האמון של החברה בכישורים שלו רק התגבר: סרוג'י הוא המוח שמאחורי אחת המהפכות הגדולות של אפל בשנים האחרונות - העברת ליין מחשבי המק הפופולריים משבבים מתוצרת אינטל לשבבים שאפל מתכננת בעצמה. וכן, זה אומר שהוא שווה הרבה כסף: בשנת 2017 הרוויח הישראלי הבכיר באפל לא פחות מ-24 מיליון דולר.
כותרת ביניים
גיא רוזן הוא סגן נשיא לענייני מוצר ובטיחות בפייסבוק. רוזן אחראי על כל מה שקשור בענייני אבטחת מידע, בטיחות והוגנות בשימוש במוצרי פייסבוק, מפייק ניוז וחשבונות מזויפים ועד לארגוני טרור וקבוצות שנאה, וניהול מערכות בחירות מסביב לעולם. קודם לכן, הוא הוביל את הצוות האחראי על צמיחת הקהילה בפייסבוק וסייע להתרחבותה לשני מיליארד אנשים.
10 צפייה בגלריה
גיא רוזן
גיא רוזן
גיא רוזן. התחיל בגיל 8
(צילום: פייסבוק)
גיא החל את דרכו בעולם התכנות והפיתוח כבר בגיל 8, כשניסה לראשונה להפעיל מחדש את תוכנת הציור על גבי המחשב של אביו בבית. הוא בוגר יחידת 8200, ומייסד-שותף של הסטארט-אפ הישראלי Onavo שנמכר לפייסבוק בשנת 2013 תמורת כ-150 מיליון דולר. Onavo פיתחה טכנולוגיות בתחום של דחיסת מידע ואנליטיקה של שימוש במובייל - מה שהוכיח עצמו ככלי יעיל במיוחד עבור פייסבוק. עם הרכישה, הפכה Onavo לבסיס להקמת מרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בישראל. היום מתגורר רוזן בארה"ב יחד עם אשתו ושתי בנותיו.
כותרת ביניים
פרופ' יוסי מטיאס הוא סגן נשיא להנדסה בגוגל ומנהל מרכז המחקר והפיתוח של ענקית הטכנולוגיה בישראל. מטיאס הוא גם פרופסור בבית הספר למדעי המחשב של אוניברסיטת תל-אביב. היה שותף בהקמת קמפוס גוגל בתל-אביב עבור סטארט-אפים ויזמים, ותוכנית האקסלרטור של גוגל בישראל. בנוסף היה שותף בייסוד תוכנית ה-AI for Social Good של גוגל.
10 צפייה בגלריה
יוסי מטיאס
יוסי מטיאס
יוסי מטיאס. מוביל את המאמצים בתחומי החיפוש והבינה המלאכותית
(צילום: באדיבות גוגל)
בין היתר מוביל מטיאס את המאמצים של גוגל בתחומי החיפוש, הבינה המלאכותית וטכנולוגיות למצבי משבר ואסון. תחת הנהגתו פותחו טכנולוגיות דוגמת דופלקס - המבוססת על הסייעת הקולית החכמה של גוגל ומאפשרת שיח אוטומטי מבוסס בינה מלאכותית, יופוניה ו-Live Caption - המסייעות לבעלי מוגבלויות ולגישור על פערי שפה, וכן טכנולוגיות בתחומי ההשלמה האוטומטית וגוגל טרנדס. בנוסף מוביל מטיאס מאמצים סביב טכנולוגיות המיועדות למצבי אסון כמו התראות חכמות וזיהוי רעידות אדמה.
כותרת ביניים
ערן מגידו הוא סגן נשיא למידה וחיים מודרניים במיקרוסופט. במסגרת תפקידו מוביל מגידו את האסטרטגיה הכללית של המוצרים המפותחים לשוק החינוך, עבור מחנכים, תלמידים ומשפחותיהם, מבית ספר יסודי ועד השכלה גבוהה וארגונים.
10 צפייה בגלריה
ערן מגידו
ערן מגידו
ערן מגידו. המחנך של מיקרוסופט
(צילום: יח"צ)
מגידו הצטרף למיקרוסופט בשנת 2001, אז רכשה ענקית הטכנולוגיה סטארט-אפ בשם מקסימל שאותו ייסד. מאז הרכישה עבר להתגורר בסמוך למטה מיקרוסופט ברדמונד, וכיהן במגוון תפקידים בחברה. מגידו אחראי לפיתוח כלים לימודיים - גם עבור ילדים בעלי לקויות למידה, תוך שימוש במוצרים פופולריים דוגמת וורד ואקסל.
כותרת ביניים
בילי הרבויה נולד בסרייבו וכאשר המלחמה בבוסניה החלה ב-1992, הגיע לישראל בתור פליט. אחרי לימודים בטכניון הוא התחיל לעבוד במרכז המחקר של IBM, ומשם המשיך לחברת השבבים הישראלית גלילאו שבשנת 2000 נרכשה על-ידי מארוול. תפקידו האחרון בחברה היה סגן נשיא להנדסה.
10 צפייה בגלריה
בילי הרבויה
בילי הרבויה
בילי הרבויה. מנהל את פעילות השבבים של אמזון
(צילום: יח"צ)
ב-2011 הקים יחד נאפה בשרה, חברו מימי הטכניון, את חברת השבבים אנאפורנה לאבס, שבשנת 2015 נרכשה על-ידי AWS (חטיבת שירותי הרשת ומחשוב הענן של אמזון) תמורת יותר מ-350 מיליון דולר. השבבים שאנאפורנה מתכננת אפשרה ל-AWS - השחקנית הדומיננטית בתחום הענן - לייעל את העבודה בחוות השרתים שלה ברחבי העולם. אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS ומי שייכנס בקרוב לתפקיד מנכ"ל אמזון, הגדיר את הרכישה כ"נקודת מפנה" בתולדות החברה. כיום מכהן הרבויה כסגן נשיא AWS ומהמשרדים של החברה בתל אביב ובחיפה הוא מנהל את פעילות פיתוח השבבים העולמית שלה.
כותרת ביניים
אמנון שעשוע הוא פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטה העברית בירושלים, סגן נשיא בכיר באינטל העולמית ונשיא ומנכ"ל חברת מובילאיי, שממשיכה להתנהל תחת מותג עצמאי גם לאחר הרכישה על-ידי אינטל. כמו כן, הוא הקים ומשמש מנכ"ל משותף בחברת אורקם טכנולוגיות, ושורה של מיזמים נוספים בהם הבנק הדיגיטלי, חברת הבינה המלאכותית AI21 ועוד. במקביל לפעילותו העסקית, שעשוע ממשיך בקריירה האקדמית שלו ועד כה הוא פרסם למעלה מ-120 מאמרים. בנוסף לכל אלה, פועל שעשוע לסיוע לקהילה, בין השאר בתמיכה בארגון קמא-טק ובהקמת קרן סיוע ליזמים שנפגעו בקורונה.
10 צפייה בגלריה
התמונה של פרופ' אמנון שעשוע
התמונה של פרופ' אמנון שעשוע
אמנון שעשוע. האיש שמאחורי מובילאיי
(צילום: עמית שעל)
בשנת 2017 נמכרה מובילאיי לאינטל בסכום של 15.3 מיליארד דולר, בעסקה הגדולה ביותר בתולדות המשק הישראלי. בעקבות העסקה מונה שעשוע לסגן נשיא בכיר באינטל, המדווח ישירות למנכ"ל. כיום שעשוע מוביל את עסקי ה-ADAS (טכנולוגיות הסיוע בנהיגה) העולמיים של אינטל, עם דגש כמובן על נהיגה אוטונומית במטרה להגיע למכונית אוטונומית מלאה בסוף הדרך. בשנה הבאה עתידה ישראל להיות אחת המדינות הראשונות שבהן יושק שירות המוניות האוטונומיות של מובילאיי.
כותרת ביניים
צפרא כץ היא מנכ"לית אורקל ואחת הנשים המשפיעות בהיי-טק העולמי. כץ נולדה בחולון אך עברה יחד עם משפחתה למסצ'וסטס בגיל צעיר. היא בעלת תארים במנהל עסקים ובמשפטים. כץ החלה את דרכה בוול סטריט ושימשה במגוון תפקידים בתחומי הבנקאות והפיננסים. בשנת 1999 הצטרפה לענקית התוכנה אורקל ומילאה מגוון תפקידים - כולל חברת דירקטוריון ומנהלת הכספים של החברה. בשנת 2016 הצטרפה לצוות המעבר הנשיאותי של דונלד טראמפ עם כניסתו לבית הלבן. ב-2018 הצטרפה גם אל דירקטוריון חברת דיסני. הייתה אחת המועמדות לתפקיד היועצת לביטחון לאומי.
10 צפייה בגלריה
צפרא כץ
צפרא כץ
אחת הנשים המשפיעות בהיי-טק. צפרא כץ
(צילום: AP)
כותרת ביניים
עודד גל משמש כמנהל מוצר ראשי בחברת זום. מאחוריו לימודי הנדסת חשמל בטכניון ו-15 שנות ניסיון בניהול ובפיתוח מוצרי טכנולוגיה בסיסקו, רדוויז'ן, בלו ג'ינס ועוד. ב-2016 הצטרף לזום, והוא מוביל את צוותי ניהול ועיצוב המוצרים בחברה. המשימה המרכזית שעל הפרק היא הפיכתה של זום לפלטפורמת תקשורת בקנה מידה מלא וגל מוביל שורה של מוצרים חדשים, בהם שחרור ערכת פיתוח תוכנת הווידאו לשימוש הציבור.
10 צפייה בגלריה
התמונה של עודד גל
התמונה של עודד גל
עודד גל. יד ימינו של מנכ"ל זום
(צילום: יח"צ)
הקורונה היתה כידוע מקפצה עסקית אדירה עבור חברת זום, ולכל אורך התקופה הזו אריק יואן, מייסד ומנכ"ל זום הציג תוכניות ומוצרים חדשים כשלצידו עודד גל. זום הוקמה לפני כעשר שנים אבל הייתה חברה מנומנמת עד שנקראה להציל את העולם מהבידוד. הצוות של גל עבד לילות כימים בתחילת הקורונה כדי להתאים את הביצועים לדרישה העצומה: גידול של 3,000 אחוזים במספר המשתתפים היומי בשיחות וידאו עד לשיא של 300 מיליון משתתפים באפריל 2020.
כותרת ביניים
ד"ר איה סופר היא בעלת תואר ראשון במדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית ותואר שני ושלישי מאוניברסיטת מרילנד. היא החלה את דרכה בחברת IBM לפני 22 שנה במעבדות IBM Research ובהמשך שימשה בתפקידי ניהול בכירים בחטיבות אחרות בחברה. כיום היא משמשת בתפקיד סגנית נשיא לטכנולוגיות בינה מלאכותית ב-IBM Research ומנהלת מעבדת המחקר של IBM בחיפה.
10 צפייה בגלריה
ד"ר איה סופר, סגנית נשיאה עולמית ב-IBM למחקר טכנולוגיית בינה מלאכותית.
ד"ר איה סופר, סגנית נשיאה עולמית ב-IBM למחקר טכנולוגיית בינה מלאכותית.
איה סופר. ביג דאטה ובינה מלאכותית
(צילום: מירי דבידוביץ')
לאורך פעילותה בחברה הובילה סופר מחקרים שהפכו לפתרונות מסחריים בתחומי ביג-דאטה ובינה מלאכותית. בין השאר היא הייתה שותפה בפיתוח ווטסון - פלטפורמת הבינה המלאכותית של IBM וממובילות פרויקט דיבייטר – מערכת הבינה המלאכותית המשוחחת עם בני אדם. כיום היא מתמקדת בהטמעה של הדיבייטר ושימוש בטכנולוגיית הבנת שפה טבעית כדי לעזור במאבק בקורונה. היא מנהלת צוותי חוקרים בישראל ובעולם, העוסקים בעיבוד והבנת שפה טבעית ומערכות שיח מבוססות בינה מלאכותית לשימושים עסקיים. בישראל היא מובילה צוותים החוקרים תחומים כמו ענן היברידי, בלוקצ'יין, מחשוב קוונטי ועתיד הרפואה.
כותרת ביניים
אודי מילוא הוא סגן נשיא למוצר ולצמיחה של חברת טינדר. הוא יליד חיפה ובצבא שירת ב-8200. למד מתמטיקה לתואר ראשון באוניברסיטת תל אביב ותואר שני בניהול ב-NYU בניו יורק. עבד בלינקדאין כמוביל מוצר המובייל, בפינטרסט בפיתוח מוצרים חברתיים ובליפט כמנהל תחום צמיחה לנהגים ונוסעים. לטינדר הצטרף בדצמבר 2019.
10 צפייה בגלריה
אודי מילוא
אודי מילוא
אודי מילוא. מפתח מוצרים חדשים לטינדר
תקופת הקורונה הפתיעה אפילו את מנהלי טינדר עצמם, והתברר כי היתה עלייה בהצטרפות לפלטפורמה וגידול משמעותי במספר הנשים הצעירות, שככל הנראה הזדקקו פחות לשירותי טינדר לפני הסגרים. בין המוצרים שמפתח הצוות של מילוא: מערכת "דרכון טינדר" שמאפשרת למצוא דייטים בכל עיר בעולם, מערכת שיחות וידאו, אלגוריתם שיודע לזהות משתמשים שגילם צעיר מדי, מערכת שמזהה הטרדות ומערכת שמאפשרת מילוט לאשה שמאותתת כי הדייט אינו מתקדם בשלום.