בשנת 2025 יציע כמעט כל דגם בקונצרן הרכב הענק סטלנטיס גרסה חשמלית, כך אומר מנכ"ל קונצרן הרכב הרביעי בגודלו בתעשייה, קרלוס טבארס. לדבריו, להאצת המעבר לרכב חשמלי והיברידי-נטען אחראית רגולציה מחמירה באירופה ובסין, שמטרתה לעבור מהר ככל האפשר לכלי רכב ללא פליטת מזהמים.
עוד אמר כי מכירות רכב היברידי-נטען וחשמלי השנה ישלשו עצמם לעומת אשתקד לכ-400 אלף מכוניות. קונצרן החדש שהחל לפעול כגוף אחד בתחילת השנה כולל בין היתר את המותגים פיז'ו, סיטרואן, אופל, פיאט, ג'יפ, אלפא רומיאו, קרייזלר ואחרים.
כדי להשיג זאת יפתח קונצרן הרכב ארבע פלטפורמות חשמליות ייעודיות בהן יעשו שימוש כל מותגי הענקית - פלטפורמה לרכב קטן ועירוני באופיו, אחת לרכב משפחתי בגודל בינוני, אחת גדולה ונוספת שתשמש כבסיס לרכבי פנאי גדולים וטנדרים. כדי לצייד את כלי הרכב החדשים בסוללות הנדרשות, עשוי הקונצרן להחליט עוד השנה על הקמת מפעלי ייצור ייעודיים באירופה וצפון אמריקה. ב-8 ביולי יעודכנו משקיעים על החלטות הקונצרן בנושא.
להערכת טבארס, מבכירי תעשיית הרכב בשנים האחרונות, מכירות רכב היברידי-נטען וחשמלי שיעמדו השנה על כ-14% מכלל צי הרכב החדש, יגיעו ב-2025 לכמעט 40% וחמש שנים לאחר מכן - שנה בה חלק מהמדינות הכריזו כי לא ישווקו כלל מכוניות שאינן חשמליות - ל-70% באירופה ו-35% בארה"ב. מכירות כלי רכב חשמליים והיברידיים-נטענים היו אשתקד גבוהות פי ארבעה מ-2019, ועמדו על כמיליון יחידות באירופה בלבד, עם נתח שוק של כ-10%.
ללא קשר ישיר לתחום החשמל, קונצרן הרכב החדש מציג השנה שיפור רוחבי של כל מותגי הקבוצה, עם זינוק כולל של כ-9% ברבעון הראשון לעומת אשתקד, רגע לפני השפעתה הקטלנית של מגיפת הקורונה.