הדוגקוין (Dogecoin) הוא ללא ספק השם החם החדש בשוק המטבעות הווירטואלים. המטבע, אשר החל כבדיחה ברשתות החברתיות, זינק אתמול (שישי) בכ-300% ומתחילת השבוע בכ-450%. אתמול הגיע המטבע לשווי שיא של 0.448 דולר, כשרק ביום חמישי היה שווה 0.12 דולר בלבד. אולם, המטבע שב להיסחר בתנודתיות ובינתיים ירד כבר לשווי של 0.264 דולר. בסך הכל, זינק המטבע בשנה האחרונה ביותר מ-6,000%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בתוך כך, העלייה הדרמטית בביטקוין מתמתנת והוא נסחר כעת סביב 60,454 דולר, לאחר שהגיע השבוע לשיא חדש של 64.8 אלף דולר. גם האית'ריום, המטבע הווירטואלי המוביל אחרי הביטקוין, ירד קצת משווי שיא של 2,538 דולר לכ-2,357 דולר כעת.
1 צפייה בגלריה
"זה בלתי נמנע". אחד מציוציו התומכים של מאסק במטבע משנת 2020, עליו הגיב שוב כעת עם הזינוק האחרון
"זה בלתי נמנע". אחד מציוציו התומכים של מאסק במטבע משנת 2020, עליו הגיב שוב כעת עם הזינוק האחרון
"זה בלתי נמנע". אחד מציוציו התומכים של מאסק במטבע משנת 2020, עליו הגיב שוב כעת עם הזינוק האחרון
(צילום מסך)
בין הגורמים המרכזיים לעליית שוויו של המטבע, המבוסס על ממ (meme) פופולרי משנת 2013 בו מככב כלב מסוג שיבה אינו, ניתן לציין את התמיכה העקבית של המיליארדר ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק, אשר מקפיד לעודד אנשים להשקיע ולהחזיק במטבע, לרוב באמצעות חשבון הטוויטר שלו.
השבוע, בצל העלייה הדרסטית בשווי המטבע, צייץ מאסק את המשפט "נגיע לירח בקרוב מאוד..." ("… going to moon very soon"), בהתייחס לאמירה הפופלרית בקרב חובבי המטבעות הווירטואלים - "לירח!" ("to the moon!").
מומחים בתחום סבורים כי לציוצים מסוג זה, בעיקר מצד מפורסמים כמו מאסק, קיימת השפעה ממשית בשוק על הזינוק בשווי המטבע, אשר נחשב למאוד תנודתי ושעיקר השיח סביבו נעשה ברשתות החברתיות.
ברקע לעליות: המסחר במניית קוינבייס (Coinbase), בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, החל השבוע בניו יורק. המחיר ההתחלתי של המניה עמד על 250 דולר, לפי שווי של מעל ל-65 מיליארד דולר. במהלך המסחר התקרבה המניה לשווי של 430 דולר, אולם ירדה שוב ונסחרת כעת סביב 338 דולר.
משקיעים רבים סבורים כי מדובר בעוד שלב המסמן את כניסתו של שוק המטבעות הווירטואלים למיינסטרים, על אף אמירות של כלכלנים ופוליטיקאים ברחבי העולם, ביניהם שרת החוץ האמריקנית, כי מדובר בשוק לא יציב ועל המשקיעים להיזהר ממנו.
עם זאת, חברות מובילות בעולם, ביניהן חברת טסלה של מאסק, חברת מאסטרקארד ובנק אוף ניו יורק מלון (BNY Mellon), הודיעו בחודשים האחרונים כי יאפשרו ללקוחות להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים בשירותים שהם מציעים.
פורסם לראשונה: 21:51, 16.04.21