בתיה ועידן עופר תרמו 15 מיליון דולר לפארק בירושלים

15 מיליון דולר. זה הסכום שתרמו בתיה ועידן עופר להקמת פארק ייעודי לצידה של הספרייה הלאומית, שהולכת ונבנית בירושלים. בפארק יהיה, בין היתר, אמפי תיאטרון פתוח עם כ-200 מושבים. "אנחנו בטוחים שהפארק יספק הרבה רגעי שלווה והשראה למבקרים בו", אמרו בני הזוג. קרן עידן ובתיה עופר תרמה בשנים האחרונות עשרות מיליוני דולרים למאות יוזמות וארגונים חברתיים, אקדמאיים ורפואיים בישראל, בבריטניה ובארצות הברית.
9 צפייה בגלריה
בתיה ועידן עופר
בתיה ועידן עופר
בתיה ועידן עופר
(צילום: אמיר רון)

פרס תחרות הצילום של ים המלח - 500 דולר ושבוע במלון

500 דולר ושבוע שהייה במלון קיבל כל אחד מהזוכים בתחרות הצילומים הבינלאומית של ים המלח, "חיי ים המלח" 2021, בה השתתפו 3,524 צלמים ומעל 9 מיליון הצבעות. המטרה: מארגני התחרות מקווים שהים ההולך ונעלם יקבל תשומת לב שתציל אותו מגורלו האכזר. התערוכה, בה יוצגו עשרות צילומים נבחרים מהתחרות, תיפתח במרכז התרבות ערד ביום כדור הארץ הבינלאומי.
בפרס עפ בחירת הקהל זכו מאריו טרויאני מישראל ורוני טרנר מארה״ב. המארגנים הם נועם בדין וארי לאון פרוכטר, מייסדי ים המלח בהתחדשות, עמותה המוקדשת לשיתוף ים המלח עם העולם באמצעות אמנות סביבתית, חינוך, מחקר ותיעוד. נותנת החסות מרכזית היא חברת Epson כשבין השופטים היה ספנסר טוניק, שידוע בצילומי העירום ההמוניים שלו, שאף צילם בים המלח. בפרס השופטים זכה אלכסנדר ברונפר.
9 צפייה בגלריה
ים המלח
ים המלח
ים המלח. הצילום של אחד מזוכי התחרות, מאריו טרויאני
(צילום: מאריו טרויאני)

הזוכה בתחרות סטארט-אפ השנה לגיל השלישי

בתחרות סטארט-אפ השנה של קרן ההשקעות מגדלי הים התיכון ventures, בהובלת מנכ״לית הקרן ד״ר יעל בנבנישתי, שעוסקת בפיתוחים לגיל השלישי, זכה אריאל אלמוס, מנכ"ל eyeclick, על הסטארט-אפ OBIE - קונסולת משחקים אינטראקטיבית, טכנולוגית, שמעודדת פעילות גופנית לגיל השלישי. הוא זכה ב-5,000 דולר, ליווי צמוד של קרן ההשקעות VENTURES בפיתוח עסקי בזירה הישראלית והבינלאומית למשך חצי שנה, וכניסה לגמר הבינלאומי של התחרות. בשופטים: נציג ebay - גדי מייקלס, יו"ר בנק הפועלים לשעבר - יאיר סרוסי, יו"ר מגדלי הים התיכון - מוטי קירשנבאום, המנכ"ל - דורון ארנון, ומומחים ברפואה ובחדשנות.
9 צפייה בגלריה
תחרות הסטארטאפ של קרן ההשקעות מגדלי הים התיכון
תחרות הסטארטאפ של קרן ההשקעות מגדלי הים התיכון
תחרות הסטארטאפ של קרן ההשקעות מגדלי הים התיכון
(צילום: רענן כהן)

פועלים UNMUTE לעידוד עולם התרבות והעסקים הקטנים

כ-500 רופאים ואחיות מכל הארץ הוזמנו בחודש האחרון לצפות בהופעת אמן, במסגרת פרויקט פועלים UNMUTE, בו הזמין הבנק בעלי עסקים מלקוחותיו להופעות במועדוני זאפה בארץ במחירים מסובסדים, לעידוד העסקים הקטנים ועולם התרבות. באירוע מיוחד, במסגרת פרויקט זה, אירחו ראובן קרופיק, יו"ר הבנק, ודב קוטלר, המנכ"ל, את הנהלת הבנק בהופעה של אמיר דדון בזאפה הרצליה.
לקחו חלק ושרו: דלית רביב, משנה למנכ"ל הבנק והממונה על החטיבה הקמעונאית, אסף אזולאי, סמנכ״ל השיווק של הבנק, וגולן עינת, מנכ״ל זאפה. בעלי העסקים ולקוחות הבנק הפועלים יכלו להזמין עד זוג כרטיסים למופע במחיר מסובסד של 99 שקל, כש-10% מהכרטיסים לכל אירוע נתרמו לצוותים הרפואיים מאותו האזור.
9 צפייה בגלריה
אסף אזולאי, אמיר דדון, דלית רביב, גולן עינת
אסף אזולאי, אמיר דדון, דלית רביב, גולן עינת
אסף אזולאי, אמיר דדון, דלית רביב, גולן עינת
(צילום: אביב גוטליב)

תוכנית הקיימות של לוריאל פריז

לקראת יום כדור הארץ, שיצויין בעולם ב-22 לאפריל, הכריזה לוריאל פריז העולמית על תוכנית קיימות ייעודית: "לוריאל למען העתיד, כי הכדור שלנו שווה את זה", הכוללת את יעדי המותג בתחום הסביבה לשנת 2030. במסגרת התוכנית תופחת טביעת הרגל הפחמנית ב-50% למוצר מוגמר עד לסוף העשור, וכן יתרום הקונצרן 10 מיליון אירו לפרויקטים סביבתיים. מנכ"ל לוריאל ישראל, אלי שגיב, ציין כי התכנית היא חלק מתכנית אסטרטגית של החברה, "לוריאל למען העתיד", שחלה על כל המותגים בה, כולל בישראל.
9 צפייה בגלריה
אלי שגיב
אלי שגיב
אלי שגיב
(צילום: יח"צ)

"חקלאי גרנות" תרמה טאבלטים למחלקת הקורונה

חברת "חקלאי גרנות", בית אריזה לאבוקדו ופירות הדר, תרמה טאבלטים ייעודים למחלקת הקורונה בבית החולים הלל יפה בחדרה, לתקשורת בין חולים ומשפחותיהם. הטאבלטים ממוגנים באופן מיוחד ומאפשרים מגע גם דרך חליפות מגן, ודרכם מנהלים החולים ובני משפחותיהם שיחות זום. הקשר נוצר גם בשל קרבה גאוגרפית בין בית האריזה לביה"ח, וגם כי רעייתו של מנהל תחום הדרים בחברה, יעקב ערמון, משמשת אחות במחלקה.
9 צפייה בגלריה
צוות מחלקת הקורונה בהלל יפה עם הטאבלטים
צוות מחלקת הקורונה בהלל יפה עם הטאבלטים
צוות מחלקת הקורונה בהלל יפה עם הטאבלטים
(צילום: דנה עמרן)

הזוכה בתואר שגריר השנה

חברי מועדון השגרירים בישראל, בהם שגרירים, קונסולי כבוד ואנשי עסקים, התכנסו בביתו של איש הנדל"ן, יורם נאור, להענקת תואר שגריר השנה. התואר הוענק לשגריר פרגוואי בישראל, מקס הבר, שמסיים את תפקידו לאחר שבע שנים, על תרומתו לחיזוק הקשר בין מדינתו לבין ישראל. בין הנוכחים: השגריר לשעבר יצחק אלדן, מייסד המועדון, שהעניק את הפרס, ראש המוסד לשעבר ואיש העסקים בהווה דני יתום, איש הנדל"ן מוטי כוזהינוף, היזם נדב סגל, אשת העסקים וקונסולית הכבוד של לטביה שרה אללוף, וקונסולית הכבוד של פרגוואי וסגנית הנשיא במועדון עו"ד רות עמית-פוגל.
9 צפייה בגלריה
רות עמית פוגל ומקס הבר
רות עמית פוגל ומקס הבר
רות עמית פוגל ומקס הבר
(צילום: דימיטרי פדייב)

ניר כהן מונה למנכ"ל הראל ביטוח

כסאות מתחלפים בחברת הביטוח הראל: ניר כהן מונה למנכ"ל החברה. עד כה הוא שימש משנה למנכ"ל הראל ומנהל חטיבת המטה. זאת בעקבות בקשתו של מישל סיבוני לסיים את תפקידו כמנכ״ל החברה בסוף יוני השנה, לאחר 12 שנה בתפקיד. סיבוני ימשיך בתפקידו כמנכ״ל קבוצת הראל, שכוללת, בין היתר, את הראל ביטוח, וצפוי להתמנות גם ליו״ר דירקטוריון הראל ביטוח, במקום בעל השליטה בקבוצה, יאיר המבורגר, שימשיך כיו"ר דירקטוריון הקבוצה וכדירקטור בהראל ביטוח. כהן (50) שימש בעבר סגן בכיר ומשנה לממונה על שוק ההון.
9 צפייה בגלריה
ניר כהן
ניר כהן
ניר כהן
(צילום: ורדי כהנא)

יצירות של 58 אמנים יירכשו ויוצגו במוזיאון ת"א לאמנות

עבודותיהם של 58 אמניות ואמנים ישראלים יירכשו ע"י קרן רכישות ייעודית, שהוקמה השנה במקום פרס רפפורט לאמנות, עבור אוסף האמנות הישראלי ע"ש רות וברוך רפפורט במוזיאון תל אביב לאמנות. העבודות יוצגו בתערוכה, שתיפתח למבקרים במוזיאון באוגוסט הקרוב.
תקציב הקרן הראשוני נקבע על 150 אלף דולר, ולאור ההיענות הגורפת מקהילת האמנים בארץ, החליטו בקרן רפפורט להגדיל את התקציב ל-250 אלף דולר, כדי לאפשר תמיכה בכמה שיותר אמנים. קרן ברוך ורות רפפורט מעניקה מאז 2006 פרס שנתי בשווי של כ-120 אלף דולר לשני אמנים. השנה, כאמור, לנוכח משבר הקורונה, הוחלט לשנות את מתווה הפרס.
9 צפייה בגלריה
רות רפפורט
רות רפפורט
רות רפפורט
(צילום: קרן ברוך ורות רפפורט)

הסתיים המחזור הראשון של Cloud camp

הסתיים המחזור הראשון של תוכנית ה- Cloud camp, במסגרתה הוכשרו שישה מהנדסים מהמגזר הערבי, שהתמחו בטכנולוגיית הקוברנטיס, שמוכר כתחום ההתמקצעות הרווחי ביותר למהנדסי תוכנה, על פי טבלאות השכר העדכניות. את התוכנית הובילה מיקרוסופט ישראל, בראשותה של המנכ"לית, רונית אטד, בשיתוף עמותת קו משווה. עלות הקורס עבור המשתתפים היתה 2,700 שקל, השכר החודשי הממוצע לתפקיד DevOps ג'וניור נע בין 16,000 ל-21,000 שקל.

אלמנטור חנכה מרכז הייטק בעיר שדרות

חברת אלמנטור חנכה מרכז הייטק בעיר שדרות, שמעסיק עשרות צעירים תושבי הנגב המערבי בתמיכה וליווי טכני של לקוחות החברה, שניתנים למיליוני משתמשים בפלטפורמה של אלמנטור ב-160 מדינות בעולם.

תעודת הוקרה מהבנק העולמי לעו"ד חגי אדורם

הבנק העולמי מפרגן לעו"ד חגי אדורם, מבעלי משרד עו"ד אדורם ושות', שמתמחה בתחום הנדל"ן ומייצג חברות קבלניות. אדורם זכה לתעודת הוקרה מהבנק העולמי על תרומתו לעשיית עסקים במדינת ישראל בשנת 2021.