היו שנים שבהן מכוניות עם גג נפתח הגיעו בכל הצורות, הגדלים והמחירים: החל מסופר-מיני במחיר עממי מינוס, דרך משפחתיות קומפקטיות לכל כיס ועד אקסטרה יוקרה ופאר לשועי עולם, עם כל הקטגוריות האפשריות בדרך.
כתבות נוספות למנויים:
זה היה פעם. כיום מכוניות פתוחות הן זן נדיר יחסית, עם היצע מהצנועים אי פעם בהיסטוריה של תעשיית הרכב. קחו למשל את פולקסווגן, פיז'ו, רנו, פיאט, פורד, אופל ושברולט העממיות, שהציעו בעבר גרסאות גג נפתח למשפחתיות שלהן, ולא עוד.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הירשמו לערוץ הטלגרם שלנו
יש לכך סיבות רבות. למשל העדפה גורפת של הלקוחות לרכבי פנאי גבוהים, הפניית משאבים לפיתוח כלי רכב חשמליים, הפניית המיקוד לשווקים שבהם העניין ברכב פתוח שואף לאפס כמו סין ועוד ועוד.
המשמעות היא שחוויה מוטורית של רוח בשיער ותחושת חופש נקייה מקורות ומכיסוי ראש מתכתי מגיעה בעיקר בדגמי יוקרה, עם תג מחיר שמרחיק אותם מהישג יד. לא של כולנו כמובן, שכן יש מי שמסוגל לשלוף צ'ק של כמה מאות אלפים מבלי להניד עפעף, אבל העניין שלו בכתבה הזו נמוך ממילא, אז נמשיך עם האחרים.
עבור מי שרוצה בכל זאת ליהנות מקרני שמש אביבית על כבישי ישראל, יש מוצא אחר - שוק הרכב המשומש. ואם להישאר בגבולות הסביר, מבלי לנדוד למחוזות של כלי רכב סופר-ישנים ונדירים, אספנו עבורכם כמה דוגמאות מעניינות עם תג מחיר שלא עובר את מאה אלף השקלים. לא מעט כסף, אבל עדיין סכום השווה לעלות משפחתית משומשת בת שנתיים-שלוש.
9 צפייה בגלריה
חשוב לבדוק את מנגנון הפתיחה - ההחלפה עשויה להיות יקרה
חשוב לבדוק את מנגנון הפתיחה - ההחלפה עשויה להיות יקרה
חשוב לבדוק את מנגנון הפתיחה - ההחלפה עשויה להיות יקרה
וכמו תמיד, כמה מילות אזהרה: במקרה של מכוניות מסוג זה, אפילו יותר מאשר בעת העיסוק במשומשות ספורטיביות, חשיבות מצב הרכב גדולה במיוחד. רבות מהמכוניות האלה עברו ידיים רבות ולא תמיד טופלו באהבה.
ואם להתמקד, בדקו היטב-היטב את תקינות מנגנון הפתיחה והסגירה של הגג. אם במקרה הוא חשמלי, עלות החלפתו עשויה להפוך את הרכישה ללא כדאית כלל. וכמובן, אל תוותרו על מהלך בדיקה ייחודי למכוניות כאלה - דליפת מים. אל תתפתו לעסקות מתחת למחיר המחירון, וקחו בחשבון שבעלות על רכב כזה מחייבת הקפדה יתרה, ולו רק על הצורך להימנע מחניה במקומות מועדים לוונדליזם.
גרסת גג נפתח למיני האיטלקית לא מאפשרת הסרה מלאה שלו כמו בדגמים פתוחים "אמיתיים", וגם איכות הנסיעה - לא מעט עקב התיבה הרובוטית - לא משובחת, בלשון המעטה. אבל רשימת היתרונות די ארוכה. החל ממחיר רכישה נמוך, דרך עלויות אחזקה צנועות, אמינות מפתיעה לטובה והיצע גדול. אם אתם מחפשים מכונית עירונית עם גג נפתח, הפיאט היא בהחלט אחת המומלצות.
מנוע: בנזין, 4 צילינדרים, 1.2 ליטר, 69 כ"ס
תמסורות: 5 הילוכים רובוטית, הנעה קדמית
מחירון: מ-21.5 אלף שקל ל-2009 עד 77 אלף שקל ל-2020
חשוב לבדוק: תקינות תיבת הילוכים, נזילות מהתרמוסטט
גרסת גג נפתח לדור השני של מיני נחשבת לאחד הדגמים הנחשקים ביותר, בעיקר בקרב צעירים, עם מראה אייקוני-עדכני בתוספת יתרונות הגג הנפתח. היא גם איכותית ואמינה יותר מהדור הראשון בזכות התנהגות כביש טובה מאוד - גם אם פחות משובחת מבגרסה הסגורה. אל תצפו לביצועים מרשימים, וקחו בחשבון שהמושבים מאחור סמליים בלבד. וגם שתא המטען (מאוד) צנוע.
מנוע: בנזין, 4 צילינדרים, 1.6 ליטר, 122 כ"ס
תמסורות: 6 הילוכים אוטומטית, הנעה קדמית
מחירון: מ-46 אלף שקל ל-2012 עד 91 אלף שקל ל-2016
חשוב לבדוק: נזילות שמן ומים
אודי היא מהיצרניות הנחשקות בקטגוריית הגג הנפתח, בעיקר בבריטניה ועוד מהתקופה שבה הנסיכה דיאנה נהגה ב-80 קבריולה ברחובות לונדון. הדור הקודם של ה-A3, האחרון שהוצע גם בגרסת גג נפתח, הציע שילוב טוב בין ממדים קומפקטיים מצד אחד לשימוש עירוני, אפשרות להושיב גם מתבגרים מאחור, ביצועים טובים מהמנוע המוכר של פולקסווגן ואיכות נסיעה טובה.
מנוע: טורבו-בנזין, 4 צילינדרים, 1.4 ליטר, 125 כ"ס
תמסורות: 7 הילוכים כפולת מצמדים, הנעה קדמית
מחירון: מ-71 אלף שקל ל-2014 עד 97 אלף שקל ל-2016
חשוב לבדוק: נזילות ממשאבת מים, תקינות תיבת הילוכים
עם יותר ממיליון יחידות שיוצרו במפעל בהירושימה, מאזדה MX-5 היא מכונית הרודסטר (דו-מושבית עם גג נפתח) הנמכרת בעולם. הדור השלישי (NC) נחשב לאחד מהמוצלחים בשושלת - הוא שומר על היכולות הדינמיות הגבוהות וההנאה מנהיגה, לצד פשטות מכאנית עם רמת אמינות גבוהה ומנגנון פתיחה ידני לגג. זה פשוט, יעיל וזול יותר לתחזוקה מגגות חשמליים. לעומת דורות קודמים חל שיפור משמעותי בתא הנוסעים, בנוחות הנסיעה ובביצועי המנוע.
עבור מי שמחפש חוויית נהיגה טהורה בפחות מ-100 אלף שקל, זו אופציה כמעט יחידה ובכל מקרה הטובה שבהן. החיסרון העיקרי - ביקוש גבוה מזניק את המחיר לגבהים לא הגיוניים.
מנוע: בנזין, 4 צילינדרים, 2.0 ליטר, 160 כ"ס
תמסורות: 6 הילוכים ידנית, הנעה אחורית
מחירון: מ-61 אלף שקל ל-2006 עד 95 אלף שקל ל-2009
חשוב לבדוק: תקינות מצמד, תושבות מנוע
הרודסטר הקטנה של מרצדס נחשבה לאחד מהדגמים הנחשקים ביותר שעלו כאן על הכביש, בעיקר בזכות עיצוב מרהיב, מנגנון גג נפתח-קשיח ייחודי וגם בזכות היותה נגישה יותר מה-SL היקרה להחריד. הדור השני בשושלת (המכונה R171) הוא הנאה ביותר, עם חזית שעוצבה בהשראת מכונית הפורמולה 1 דאז, וגם הביאה לשיפור ניכר בסביבת הנהג, כולל אופציה לפתחי אוורור בגב המושבים שמאפשרים נסיעה נעימה עם גג פתוח גם ביום סגריר. היכולת הדינמיות סבירות, והביצועים בגרסת הבסיס פושרים.
מנוע: בנזין מגדש על, 4 צילינדרים, 1.8 ליטר, 163 כ"ס או 184 כ"ס
תמסורות: 5 הילוכים אוטומטית, הנעה אחורית
מחירון: מ-36.5 אלף שקל ל-2005 עד 95 אלף שקל ל-2010
חשוב לבדוק: זרועות מתלה קדמיות, בעיקר בדגמים עם חישוקים גדולים וצמיגים נמוכי חתך.
כחלק משאיפה להשתלב בצמרת קטגוריית היוקרה שבה שולטות ב.מ.וו, מרצדס ואודי, לקסוס הציעה גרסת קבריולה לדור השני של ה-IS (המכונה XE20) עם מנגנון גג נפתח-קשיח, שמאפשר מראה כמו-קופה כשהוא סגור לצד בידוד רעשים משובח. ואם אתם מחפשים שילוב של גג נפתח עם שימושיות, ארבעה מקומות ישיבה, ביצועים טובים, איכות נסיעה גבוהה בעיר ומחוצה לה ואמינות שהיא הגבוהה ביותר בתעשיית הרכב בעשורים האחרונים לפי כל פרמטר שנבדק, זו המכונית שלכם.
מנוע: V6, בנזין, 2.5 ליטר, 207 כ"ס
תמסורות: 6 הילוכים אוטומטית, הנעה אחורית
מחירון: מ-48 אלף שקל ל-2009 עד 84 אלף שקל ל-2013
חשוב לבדוק: תקינות כללית
מאז הוצגה לראשונה באמצע שנות ה-80 בגרסת גג נפתח, ב.מ.וו סדרה 3 נחשבת לאחת המכוניות המפורסמות והנחשקות בקטגוריה. הדור החמישי בשושלת (E90), האחרון לפני שהפכה לסדרה 4, הציע לראשונה מנגנון גג נפתח-קשיח משובח (ויקר). הוא גם הביא עימו תוספת משמעותית במשקל, ובהתאם פגע ביכולת הדינמית. ועדיין, מדובר בשילוב מרשים של קבריולה שימושית מבחינת תא הנוסעים עם ביצועים טובים ומנוע שישה צילינדרים. אה, וגם מראה שנותר רענן למרות כל אותן שנים.
מנוע: בנזין, 6 צילינדרים, 3.0 ליטר, 218 כ"ס
תמסורות: 6 הילוכים אוטומטית, הנעה אחורית
מחירון: מ-49 אלף שקל ל-2008 עד 97 אלף שקל ל-2012
חשוב לבדוק: תקתוקים מהמנוע בהתנעה קרה, נזילות מהגיר, רעשים מהמתלים בדגמים עם חישוקים גדולים וצמיגים נמוכי חתך.