עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון מקיימת זו הפעם הרביעית את הפרויקט "הרוח הטובה ברמדאן מלכדת אותנו", שבמסגרתו מתנדבים מבשלים ועורכים ארוחת שבירת צום המונית לאנשים עם צרכים מיוחדים במטרה להגביר את המודעות אליהם, ואת הקבלה שלהם בחברה, ובמטרה להעמיק את הקשר ואת המעורבות החברתית שלהם בקהילה.
צפו בארוחת "רוח טובה ברמדאן" במזרח ירושלים:
במסגרת הפעילות התקיימה גם תהלוכת "המסחראתי" המסורתית שבה אנשים עם צרכים מיוחדים ומתנדבים ניגנו לפנות בוקר ברחובות היישוב בקריאה למתפללים לקום כדי לאכול את הארוחה שלפני תחילת הצום.


הפרויקט התקיים במאה יישובים בחברה הערבית, לרבות יישובים מעורבים וגם בכפרים לא מוכרים בנגב. רוב הפעילות התקיימה ביום חמישי האחרון (22.4), כאשר אירוע הסיום של הפעילות התקיים אמש (מוצ"ש 24.4) במזרח ירושלים.
5 צפייה בגלריה
ארוחות "רוח טובה ברמדאן"
ארוחות "רוח טובה ברמדאן"
בארוחת "רוח טובה ברמדאן" בכפר קאסם
השנה, הצטרפה חברת 'קוקה-קולה' לפרויקט, והשיקה מהדורה מעוצבת מיוחדת של פחיות 250 מ"ל לרגל חודש הרמדאן תחת המסר 'תחשוב על האחר' עם קידום הערכים של חודש הרמדאן.

"תסלחו, תחמלו, תתפייסו, תעזרו"

חברת 'קוקה-קולה' גם מאפשרת לצרכניה לבחור התנדבות בפרויקט הרמדאן דרך מעבר לאתר ההתנדבות בערבית של עמותת "רוח טובה", פיתוח חדש לאתר שקיים שנים בעברית ומחבר בין עמותות וארגונים למתנדבים על פי תחומי עניין, זמן פנוי ומקום מגורים.
5 צפייה בגלריה
ארוחות "רוח טובה ברמדאן"
ארוחות "רוח טובה ברמדאן"
בארוחת "רוח טובה ברמדאן" ברהט
מוחמד אל-קרנאויי, מנהל תחום אנשים עם צרכים מיוחדים במתנ"ס רהט, משתף: "כ-75 ילדים עם צרכים מיוחדים והוריהם הגיעו לארוחה, פעילות ומופע. ההורים מאוד שמחים שהילדים שלהם מוזמנים לארוחה ברמדאן, זה מאוד מרגש אותם. אנחנו רואים שאנשים נרתמים לאירוע ושמחים לעזור לאנשים האלה, ואפילו את האוכל לארוחה אדם מהיישוב תרם. עם השנים, אני רואה שינוי לטובה בקבלה של האנשים עם הצרכים המיוחדים אצלנו בחברה".
צפו בארוחת "רוח טובה ברמדאן" ברהט:
עביר שחאדה, אם הבית של מרכז "תקווה בחיים" לאנשים עם צרכים מיוחדים בירכא, מוסיפה: "מדובר בפנימייה לאנשים עם צרכים מיוחדים מכל הדתות - מוסלמים, נוצרים, דרוזים, וגם יש בת יהודייה אחת". השוהים במרכז הם בני 20-65, שלכל אחד מהם מותאמת מסגרת טיפולית. בני נוער מכפר יאסיף התנדבו בהפעלות של שירה וריקוד לדיירים.

"שירגישו משפחה אחת"

"אני נוצרייה אבל אני דואגת שכל דייר יחגוג את החגים של העדה שלו כמו שצריך עם כולם, שירגישו משפחה אחת", מסבירה שחאדה.
5 צפייה בגלריה
ארוחות "רוח טובה ברמדאן"
ארוחות "רוח טובה ברמדאן"
בארוחת "רוח טובה ברמדאן" בכפר קאסם
גם בכפר כנא התקיים אירוע מרגש של עשרות אנשים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם.
עליא, אמו של סיראז' הלומד בבית ספר רימונים לחינוך מיוחד, השתתפה במפגש אימהות לילדים עם צרכים מיוחדים לקראת האירוע: "זה היה מפגש ספוג בערכים, עוצמה, אמונה ונחישות בצדקת הדרך", היא מספרת.
אמירה, אם לשני ילדים עם צרכים מיוחדים ומייצגת את האימהות לילדים עם צרכים מיוחדים ביישוב כפר כנא, מסבירה: "קיום אירוע שבירת צום של הילדים עם המשפחות שלהם הכניס שמחה ללב כולנו, במיוחד לאחר תקופת הקורונה".
5 צפייה בגלריה
ארוחות "רוח טובה ברמדאן"
ארוחות "רוח טובה ברמדאן"
בארוחת "רוח טובה ברמדאן" בכפר כנא
אילנה, ילדה עם צרכים מיוחדים המתגוררת בכפר כנא, הסכימה: "שמחתי מאוד ששמעתי שאני ומשפחתי מוזמנים לארוחת שבירת צום, ואני רוצה לרקוד עם כולם".
הילאל חאג' יחיא - מנהל החברה הערבית בעמותת "רוח טובה", מוסיף: "הפרויקט הנפלא הזה הוא הפעילות החברתית הארצית הכי גדולה שהתקיימה אי פעם בחודש רמדאן בחברה הערבית. יוזמה זו מתקבלת באהבה על ידי האנשים מאחר שהיא מוציאה את הרוח הטובה והנתינה למען כל אדם עם צרכים מיוחדים".
5 צפייה בגלריה
ארוחות "רוח טובה ברמדאן"
ארוחות "רוח טובה ברמדאן"
ארוחת "רוח טובה ברמדאן" ברהט
עידו לוטן, מנכ"ל עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון המחברת בין מתנדבים לעמותות, ומקדמת את ההתנדבות בישראל, מסכם: "העלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות חשובה לכולנו כחברה, ואנו מברכים את כל הרשויות המקומיות בחברה הערבית שנרתמו ליוזמה בחודש הרמדאן שמסמל ערכי נתינה".
  • ההרשמה להתנדבות בחברה הערבית מתבצעת דרך אתר רוח טובה שהושק השבוע - האתר הראשון מסוגו במדינה שמהווה מנוע חיפוש להתנדבות בעמותות ורשויות בחברה הערבית.